rollspelspiraten
Hero
Det kan man absolut få tycka, det kanske till och med stämmer till viss del.Jag tycker alla involverade verkade rätt knäppa, eftersom det är spelledarens fel också som tillät det hända i första fallet. Antagligen har spelare 1 våldstendenser eller så har den ADHD som gör att den gör konstiga saker för att saker ska hända. Jag hade inte tillåtit det hända i första fallet som spelledare, utan hållit den spelaren extra sysselsätt.
Fast hade det varit min spelgrupp hade spelare 1 inte fått fortsatt spela med mig. Att sitta och kräva specialtid för en spelare ska uppföra sig ... det finns roligare saker att sätta sin energi på.
För min del minns jag det som att spelare 1 hade roligt med sin karaktär som var kall och lösningsorienterad. Men det är precis som du skriver, att analysera en annan grupps dynamik efter ett par meningar är ju svårt.Om spelare 1s rollperson sa att hen skjuter ihjäl en NPC jag ville ha vid liv och SL sa "ok, det händer, nu fortsätter vi" och klippte scenen hade jag känt mig rätt överkörd. Jag hade inte fått ett sammanbrott och skrikit på folk förstås, men kändes ju inte som att de båda tänkte på hela gruppens nöje.
Sen är det ju lögn att analysera en annans grupps dynamik av ett par meningar på ett forum, så vad vet jag, det kanske bara var spelare 2 som gjorde fel.