Nekromanti Köande, biljetter och förberedleser inför Sodtt

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Biljettpris

"Det är nog så illa, va?

- Ymir, tycker det är för jävligt, egentligen..."


Är det förjävligt att en produkt är kostar så mycket som konsumenten är villig att betala? Personligen tycker jag att det är helt naturligt.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Själv gick jag dit strax efter tolv, hittade mina kamrater näst längts fram i kön, fick alla dumma fårskallar som satt ute att flytta in (det var tydligen nån som sagt att de inte fick sitta inne), var inomhus åtta timmar, fick ut våra biljetter först och funderar nu på om jag ska klä ut mig på premiären för jävlighetens skull.. :gremwink:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Ang. bekvämlighet

men sen måste du titta på hur mycket filmerna kostade att göra och framförallt, som krille redan sagt, vad folk är villiga att betala.

chrull
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ang. premiärpris

"'Kejsaren och Mördaren' är också bortåt 3 timmar."

[ironi]Kejsaren och vemdå?[/ironi]
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Biljettpris

Det är naturligt, men jag kan ändå hålla med Ymir om att det är för jävligt... Speciellt för fattiga studerande.

/Black Dwarf - harmoni och jämställdhet åt alla... filmer.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Poäng

Poäng till dig.

Ha ni er blockbuster-premiär ifred. Det är inte mina pengar som försvinner, trots allt.

- Ymir, som dock vidhåller att premiärer av den magnituden drar ned stämningen tiofalt.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Biljettpris

  • Studentpuben har öppet på onsdagar.
  • En typisk studentpubsøl kostar ca 25 spänn.
  • Man dricker omkring fyra øl på en onsdag.
  • I och med att man inte kan gå på kårpuben samtidigt som man går på bio så kommer man inte dricka de där ølarna den onsdagen.
  • 4 øl à 25 kr = 100 kr = en premiärbiljett.
  • Ølkontot balanserar därmed biokontot.
  • Studenter har automagiskt råd med premiärbiljetten.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Biljettpris

Är det förjävligt att en produkt är kostar så mycket som konsumenten är villig att betala? Personligen tycker jag att det är helt naturligt.

Jo, men du vet att gråkommunisten Ymir inte tycker det ;-)

- Ymir, tycker inte det är lönt att gräva mer i det här
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Biljettpris

Okej då, för oss som inte är studerande än? Vi som har praktikjobb i väntan på att rycka in. Vi som har skitlön på jobbet och knappt råd att äta grillmat en gång i veckan :gremwink:
Dessutom finns det ingen studentpub här, och därför är inte onsdagarna dyra kvällar.

Hursomhelst kvarstår det att det är förbaskat dyrt.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Poäng

Yay. Fogge - Ymir, 1-0.

Fogge - som ville just peka på att folks smak är olika och det var onödigt att gå in och skapa bråk (ja, jag tycker det är ditt fel) i en tråd där alla Tolkienfetischister skulle prata om hur mysigt det var på köningen och hur mysigt det kommer bli på premiären. Vi föredrar många gånger en storrulle i en premiärsalong framför en mindre känd rulle på nått litet cinematek, och du ska respektera det på samma sätt vi respekterar att du tycker raka motsatsen. Quit your yapping!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Biljettpris

men vadå?

onsdagspubben har öppnat innan klockan 00:02 när man ska infinna sig på biografen.

och börjar man i tid hinner man nog med sina 4 öl innan bion.
för hoppningsvis planerar man in kisspauserna emellan så man inte måste springa ut ur salongen.

120 betalade vi för biljetterna.
25*4=100
men då räknade du inte med de obligatoriska chilinötterna
100+20=120.
också biobiljett: 120+120=240
alltså blir det två onsdagspubbar på en kväll. men det tar man lätt igen. skippa att köpa nästa häfte från instutitionen så har du råd med nästa öl-onsdag också.

chrull
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Poäng

och du ska respektera det på samma sätt vi respekterar att du tycker raka motsatsen

Tja...inte för att jag inte tycker att det är tragiskt, men jag kan leva med det iallafall. :gremwink:

För övrigt brukar folk aldrig respektera att jag tycker raka motsatsen, det är därför jag slutat vara politiskt korrekt vid det här laget.

- Ymir, tycker vi drar ett streck över det här nu
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Poäng

Tja...inte för att jag inte tycker att det är tragiskt, men jag kan leva med det iallafall.

Jag tycker du är tragisk också. :gremwink:

Fogge - Som respekterar Ymir och drar ett streck

... och upptäcker att den funktionen är borta.. hmm.

jag gör ett eget.
[color:\\"orange\\"]___________________________________________ [/color]
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Men ändå...

Själva känslan att gå på premiären smäller nog högre än nackdelarna... Hade jag bara inte varit så lat + att jag jobbar så hade nog ni sett mig i kön åxå.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag kommer inte att orka köa i en halv evighet bara för att kunna se filmen några dagar före alla andra. Det är inte värt det. Man kan lika gärna se filmen vid ett senare tillfälle. Egentligen borde jag väl klä ut mig, men jag kommer inte att orka göra det heller.
 

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Re: Håller fullständigt med!

Jag är av motsatt åsikt. Största fördelen med film mot böcker (min åsikt!) är att man kan vara flera som ser den samtidigt, ultimat är att vara ett stort kompisgäng (gärna uppemot 10 pers) som ser en film på bio i en stor, fullsatt salong.

1. Underbar stämning när alla (nåja, många) skrattar, hajar till eller skriker samtidigt.

Riktigt skönt är det om man ser en skräckfilm och någon riktigt skriker till vid någon scen, de runt omkring honom/henne skrattar lite men är snart fast i filmen igen.

Eller när ett skämt är så kul att folk inte bara skrattar, utan applåderar. Det hände mej två gånger när jag såg Independence Day. Säga vad man vill om filmen, men Will hade ett par sköna kommentarer :gremgrin:

Eller när en film är så bra att många i salongen applåderar när eftertexterna börjar rulla. Det har jag varit med om tre gånger, dels nyss nämnda ID4, och även Star Wars ep. 5 (nya versionen) och LOTR.

2. Är man dessutom många kompisar där så kan man snacka om filmen efteråt, ju fler personer desto fler åsikter, och oftast bättre diskution.

Men visst, det kan vara irriterande ibland, fjårtisar som ringer med mobilerna när man ser Exorcisten är inte så kul. Men 9 gånger av 10 så är det bara fördelar med en full salong!

Jag är inte så insnöad på LOTR att jag försökt få tag på premiärbiljetter, men jag ska nog gå så tidigt som möjligt, i så stor salong som möjligt. Publikstämningen var underbar när jag såg ettan!
 
Top