Nekromanti Köande, biljetter och förberedleser inför Sodtt

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Själv slapp jag stå ute x antal timmar i det snöiga iskalla Luleå för att få tag på det eftertraktade biljetterna* men hyr var det med ni andra?

/Elin vars stora dilemma just nu alvöron eller inte alvöron den tjogoåttonde

*Hade turen att någon animekille, som är tänd på en komis till mig, som köade från klockan 5 igår som var villig att köpa åt mig.... :gremcool:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Väntar..

Tjaaaa, antar att man har 2½ val eller nått sånt..
Antagligligen köar man utav bara fasiken för at få en biljett eller så väntar man till efter premiären ELLER så har man en sån J**** tur att man kommer över biljetten på ett eller annat sätt.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Inget val.

Själv så har jag inte något val alls.
Jag sitter nämligen inte ens i sverige, så jag får förlita mig på mina härliga vänner köper åt mig. I annat fall så är det efter premiären som gäller.

Dock så kan jag fixa biljetter till premiären här i NYC, vilket förvisso hjälper mig föga... :gremtongue:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jaa...*zzzznark* Jag köade från halv fem (bara) men dum som jag var så sov jag ingenting innan...
MEN JAG HAR PREMIÄRBILJETTER!!! :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Aj då..

Tjaaa, det var ju åxå ett val... :gremgrin:
För min del så får det bli efter premiären... :gremfrown:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Aj då..

För min del så får det bli efter premiären...
Jo för min del också! Jag förstår iofs inte vitsen med att gå på premiären! Jag menar, varför stå och köa i över ett dygn (en kompis började vid nio på lördag morgon) och frysa, hungra, och knappt få någon sömn för att få biljetter till en film som kommer att gå hur länge som helst på biograferna och som dessutom går sent på natten också (iaf här i Umeå, men det lär väl vara samma vals i resten av sverige)... Jag vill inte stanna uppe till tolv (här brukar jag gå och lägga mig vanligen på vardgar) på en vardag för att vänta på att filmen ska börja... sedan försöka hålla ögonen öppna i tretimmar för att sedan komma hem vid fyra, när jag måste upp och gå till skolan vid sju på morgonen! Då väntar jag hellre till ett par dagar senare, då jag kan se den i lugn och ro vid nio...

Bryr mig inte heller om att vara "först" med att se den... Jag vet ju reda handlingen, så den kommer ju inte bli spoilad, möjligtvis effekterna och så (typ hur enterna ser ut) men det bryr jag mig inte heller så mycket om...

/Jomas, helt ointresserad av premiärbiljetter

Ps. Hur mycket kostar biljetterna? Hörde rykten om 120spänn! Fy fan! De suger ut hela ens plånbok snart! Hur mycket kommer de att ta för trean? 150? det är ju samma ökning som mot 95 (okej 145 då!)!!!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
iof..

Du har väll rätt i det med att det kan vara lite småjobbigt att köa för premiären.
fast ändå, kan förstå de som gör det för att få det för att gå på premiären. Det är ju en speciell känsla att gå en premär. Än bättre är det ju om det passar ens intresse.... :gremwink:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Jag bryr mig inte om premiären, men...

*disclaimer: det kan hända att jag berättade det här i samband med premiären i fjol, men om jag har glömt det har nog alla andra också glömt det. Om någon tycker att jag upprepar mig kan ni lämna in ett skriftligt klagomål till livsmedelsverket eller nåt.

En av mina vänner köade för att få en biljett till premiären i Helsingfors i fjol. Han gick till biografen kvällen före med termosflaska, sovsäck och hela köret, beredd på att utstå en hel del för att säkert få en biljett. När han kom fram märkte han att det bara var ungefär femton personer där, så det var inget problem att få en biljett, precis. Men han påstod att det var väldigt bra stämning i kön -- när hans flickvän kom och hämtade hem honom till natten lovade de andra till och med att hålla hans plats för honom...

-JPS-
 

UnConnected

Veteran
Joined
10 Apr 2002
Messages
162
Location
Göteborg
Jag och min kompis hade inget att göra så vi bestämmde oss för att efter Robinsson för att gå ut och köa utanför Palladium i Göteborg.

Vi hade bara varsin stol, bok och sovsäck med oss. Det kom dock snälla bekanta (som såklart ville ha en biljett) och gav oss varma kläder, mat och hela faderullan.

Så nu har vi rätt bra premiärbiljetter och super grymma platser till 22.00 föreställningen på palladium samma dag!
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Ondska i sin renaste form

Nu är det här jäääääätte hemligt så ni får inte berätta för någon annan :gremwink:

En god vän till mig (nu är han det iaf) har en ännu godare (?) far som råkar ha en högre post på SF, något som kan visa sig användbart i vissa fall. På lilla Söder i Stockholm där jag bor så hade en hel del tältat utanför den lokala lilla by-biografen Filmstaden Söder för att få de bästa biljetterna. Ack tänk er deras förvåning i morse när en trevlig herre i 50-års åldern glider förbi hela kön, låser upp portarna och sedan stänger de bakom sig igen bara för att strax komma ut fiftandes med de åtta bästa och mest värdefulla biljetter som biografen kunde uppbjuda.

Kanske blir ni inte så förvånade när ni får höra att en av dessa biljetter tillhör mig.

Sen så har jag lyckats fixa två biljetter till senare föreställningar (dock på ett mer moraliskt vis... jag köpte dem faktiskt själv) och så finns det en jättejättejätte liten chans att jag får se filmen på en förhandsvisning som förra gången (dvs inför första filmen) bara besöktes av vår kära kronprinsessa och hennes två livvakter.

så var det sagt...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Aj då..

Jag antar att det är som med folk som inte fattar varför jag inte klarar av att inte äga orginalskivor (står verkligen inte ut med brända skivor). Det är nån sån där grej som är obegripligt för vissa, och självklart för andra.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Varför måste folk alltid gå på premiären?

Det finns flera uppenbara nackdelar, men inga fördelar (vad jag kan se):

1. Tvingas köa i timmar för att få en biljett.
2. Får man inte tag på någon biljett men ändå "måste" ha en, blir man hänvisad till att köpa biljetten extra dyrt från skumma typer.
3. Salongen är alltid smockfull (något jag själv hatar, men andra kanske tycker om att armbågas med folk).
4. Den smockfulla salongen resulterar i extra mycket oväsen.
5. Bilden och ljudet på premiären är inte bättre än någon annan dag.

Den enda "fördel" jag kan se (efter att ha tänkt efter lite) är följande:

1. Premiär är stämning.

Men personligen skiter jag i premiärstämningen, den väger nämligen inte upp nackdelarna, därför väntar jag tills hysterin når en "lagom" nivå, sett ur min egen synvinkel.

/Skuggvarg
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Varför måste folk alltid gå på premiären?

"Den enda "fördel" jag kan se (efter att ha tänkt efter lite) är följande:

1. Premiär är stämning."


Jupp. Man går inte på premiären för filmens skull. Man går på premiären för premiärens skull.

För övrigt fick jag hem två trevliga bokstöd igår, och fick fyra skivor film på köpet. :gremwink:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Knäpp, galen, tokig eller bara rakt av vansinnig!

Jag går nog in under de flesta av dessa kategorier! :gremlaugh:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Knäpp, galen, tokig eller bara rakt av vansinnig!

Heheh! Förstår dig! :gremlaugh:
Men nu har jag sovit i ett dygn så jag är tillbaka i min vanliga tidsrytm... :gremsmile:
 
Top