Re: Olika tycke och smak.
Jo, men om det bara gäller en eller två personer är det ju knappast ett större störningsmoment heller.
Beror ju på faktorerna A: Hur nära du sitter individen, och B: Hur högt individen låter, och C: När individen låter samt D: Hur stor salongen är. En dålig kombination av ABCD kan ju förstöra stämningen i den bästa av filmer.
Men då måste väl halva raden krångla sig förbi honom på väg ut eller?
Nä, om han sitter uppe till vänster och utgången är nere till höger, varför skulle någon vilja gå förbi honom för att komma ut?
Vad gör man om man på kvällen inne i stan kommer på idén att gå på bio?
Man går på bio, och min vän får avnjuta sina sjuka eftertextlustar vid annat tillfälle...
Jo, men det får väl ändå ses som ett undantag, det händer väl knappast ofta.
Nä, det har jag å andra sidan inte sagt heller...
Om 98 personer vill applådera och 2 se eftertexterna, vilka bör man rätta sig efter?
Om 98 personer vill sparka dig i huvudet, och två vill det inte, skall man då få sparka dig i huvudet? Demokrati är ju fint, men som det är tänkt att demokratin skall fungera i den moderna västvärlden så får den aldrig vara till skada för minoriteten. Om minoriteten inte vill ha applåder under sina biobesök borde detta respekteras i mina ögon, speciellt om det finns dårar (vilket det ju uppenbarligen gör, jag känner en) som verkligen uppskattar eftertexterna.
Jag har fortfarande inte fått någon förklaring på hur 17 man kan störa sig på en applåd mer än personer som lämnar salongen (dvs prasslar med jackor och godispåsar, börjar prata, går förbi framför en osv.)
Inte jag heller. Men om han nu hävdar det så tror jag på honom. Fast jag vet att han vanligtvis besöker ganska små salonger, så den försynta publiken som reser sig och går märker han nog inte, men om de applåderar så finner han dem som störningsmoment. Fast det är bara min gissning, om han någonsin ger ett vettigt svar på frågan så lovar jag att berätta det för dig.