Konrad Konvalj
Myrmidon
Vimes said:Ja, 3 inlägg är för extremt och skulle antagligen vara för svårt för byn. 10 inlägg (det är fortfarande öppet, 15 kan också funka) ger mer utrymme.
Men hey: det här med att inlägg med enbart en röst inte räknas till kvoten. Är det bra eller anus? Jag tror att det ger en nödvändig flexibilitet till spelupplägget.
Jag tror att det är bra som fan att ha den möjligheten.
Alternativ 1: Du måste motivera din röst. Det ger ju mer sås i maskineriet att analysera sedan.
Alternativ 2: Du får rösta hur och på vilket sätt du vill och det kostar inga inlägg. Då kan det bli ett rejält krig om rösterna mot slutet som kan analyseras.
Sen har jag ett superviktigt tillägg.
Ponera att det är ett tag på 10 inlägg. Då skall det banne mig skrivas 10 inlägg. Varken mer eller mindre. Det ger också ett visst tryck på alla deltagare att skramla iväg dom där 10 inläggen och då kan de analyseras på ett vettigt vis (nu tror ju jag väldigt mycket här, jag har ju ingen aning?). Jag tror det är en feature med tanke på att om du har kört iväg 7 inlägg och har slut på misstankar och skit då sitter du där med 3 väldigt dåliga inlägg kvar som kan sätta dig på pottan.