Nekromanti Infiltratör - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Jag skriver alltså att ingen är grön för det och då tror du att det här är min ulvplan för att gröna oss? Hur gick det till? Tror du att jag är en idiot? För det måste jag ju vara om jag som infiltratör är medveten om att ingen blir grön, men min plan är att vi ska bli gröna. Jag måste inte bara vara en idiot, jag måste ha typ IQ guldfisk.
En sak till. Om jag och Vimes var infiltratörspartners så skulle jag inte försöka kommunicera hur vi ska agera med honom. Det gäller även om Mukwa vore infiltratören, jag skulle lita på att dessa herrar inte har IQ guldfisk. Genom dina misstankar får du både mig och min eventuella ulvpartner att verka väldigt korkade. Du känner ju oss, är vi dumma? Eller tycker du bara att dina slutledningar är väldigt smarta? Newsflash, They arn't.
Nej jag tycker så klart att alla ni tre är smarta spelare, men jag siktar på att ta hem det här liret och är beredd att försöka hitta olika sätt att tänka.

Jag vet att ingen av er är speciellt erfaren i just detta spel. Att skapa lite förvirring hos eventuella infiltratörer tycker jag således hör till mitt jobb. Att snacka om att kalla fötter får högst troligen infiltratörer att börja fundera. Lixom, är det läge att chansa i Runda 1?

Jag tror att vi tar ledningen med 1-0 i den här rundan och det är ett steg närmare segern. Således är jag trygg med uppsättningen i båten.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Då kanske vi ska kika på de som vill skänka oss ett grönare skimmer?
Det tycker jag absolut. Jag fiskade tidigare med Cassius som är av en liknande ståndpunkt. Mer än så har jag inte på Cassius som hållit rätt låg profil.

Nu är min kvot av inlägg slut också för den delen så jag måste knipa igen.

Eller nä! Jag kommer fortsätta att spamma, men inte än på ett tag. Har lite annat som kom emellan bara.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ju mer jag läser av Pulver-Pelle Reccas "Om jag var..." och Ledarna KKs och Vimes citerande av ulvindicier känns det som att det är ett fräscht sätt för infiltratörerna att kommunicera på. En skriver nåt, de andra higlightar för att visa att de förstått. Visst, det är mycket noja. Men jag funderar fortfarande på om vi inte bara ska strypa all kommunikation. Det gör Han glad, det gör infiltratörerna ont och visst, vi tar fett med stryk av det också, men jag känner lite what the heck. Vi har precis avslutat ett lir som varade i en månad och vi kan väl pröva att tysta ned ulvarna den här gången. Annars brukar det ju vara tvärtom.

Personligen hade jag velat se en nominering av de minst aktiva Mest för att de, till skillnad från KK, Vimes, Recca och Tyr (och mig själv), inte har kommunicerat ett skit med varandra. De som inte är med på uppdraget får ju samma info oavsett vilka som åker (bortsett från resultatet då givetvis), det finns lika mycket att analysera oavsett hur aktiva de som åker är. Men det är något för Post-Prudent Vimes att tänka på i R2, för jag tycker fortfarande att Persilja Reccas förslag är bra och jag hoppas att det går igenom.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Vafan är inte omröstningen klar ännu för?

Mukwa said:
En skriver nåt, de andra higlightar för att visa att de förstått.
Jag tycker du tänker dig hyperavancerade infiltratörer här. Det scenariot du målar upp här är ju fett osannolikt om det inte är så att infiltratörerna haft möjlighet att snacka ihop sig innan spelstart. Jag tror mer på att infiltratörerna kommunicerar på ett mer basalt och primitivt sätt som jag målat upp tidigare (mer tända fyrbåkar och skicka ut trevare - "såhär tänker jag göra" - än avancerade kodspråk liksom).

Jag tycker inte att vi tjänar på att stänga av kranen helt. Däremot tycker jag att resonemang om hur infiltratörerna borde agera (se min grej på Tyr och KK) bör undvikas av oss. För sitter även byborna och gaggar om hur infiltratörerna borde agera så lämnar vi ju fältet helt öppet för infiltratörernas interna kommunikation.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag skulle nominera: Ledare Cassius, Ledare Recca och Ledare Mukwa. För det är ledarna jag just nu tycker känns mest gröna. Ledare Vimes ger ett visst förvirrat intryck, Ledare Konrad har jag alltid en brun känsla av. Ledare Konrad känns grön men med ett obehaglig känsla av förräderi(detta gäller alla lir jag har spelat med dig). Så därför lägger jag mer tilltro till Recca och Mukwa just nu. Jag har inte fått något direkt intryck av de andra ledarna, mer än att jag har kvar min skepsis mot Tyr.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Jag skulle nominera: Ledare Cassius, Ledare Recca och Ledare Mukwa. För det är ledarna jag just nu tycker känns mest gröna. Ledare Vimes ger ett visst förvirrat intryck, Ledare Konrad har jag alltid en brun känsla av. Ledare Konrad känns grön men med ett obehaglig känsla av förräderi(detta gäller alla lir jag har spelat med dig). Så därför lägger jag mer tilltro till Recca och Mukwa just nu. Jag har inte fått något direkt intryck av de andra ledarna, mer än att jag har kvar min skepsis mot Tyr.
Varför är Tyr rödish?

Varför ser Vimes förvirrad ut?

Varför är Recca och Mukwa gröna?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vimes said:
Vafan är inte omröstningen klar ännu för?

Mukwa said:
En skriver nåt, de andra higlightar för att visa att de förstått.
Jag tycker du tänker dig hyperavancerade infiltratörer här. Det scenariot du målar upp här är ju fett osannolikt om det inte är så att infiltratörerna haft möjlighet att snacka ihop sig innan spelstart. Jag tror mer på att infiltratörerna kommunicerar på ett mer basalt och primitivt sätt som jag målat upp tidigare (mer tända fyrbåkar och skicka ut trevare - "såhär tänker jag göra" - än avancerade kodspråk liksom).

Jag tycker inte att vi tjänar på att stänga av kranen helt. Däremot tycker jag att resonemang om hur infiltratörerna borde agera (se min grej på Tyr och KK) bör undvikas av oss. För sitter även byborna och gaggar om hur infiltratörerna borde agera så lämnar vi ju fältet helt öppet för infiltratörernas interna kommunikation.
Det är väl inte direkt hyperavancerat att citera någonting för att uppmärksamma de andra infiltratörerna om att man har förstått? Infiltratörerna vet ju när någon annan infiltratör ljuger, och kan då läsa mellan raderna av vad den personen egentligen vill.

Men... nu är det nog ordat om infiltratörstaktiker. Från alla. Det här är en order, och alla som inte lyder ska vakuumförpackas och kölhalas i valfri ordning.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Inget "Vi vill se 2 sabotage i R4" eller liknande heller. Skit i allt sånt. Det kan byn inte påverka ändå, det som händer det sker och då är det bättre om infiltratörerna inte har en aning (ja, jag vet att jag har skrivit sånt här själv, men det är lätt att vara efterklok).

Vilka är gröna och vilka är röda, och varför. Det vill jag att vi diskuterar. Låtsas som att sabotagegrejen inte existerar förrän vi har fått hård info, typ.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Mukwa said:
Vilka är gröna och vilka är röda, och varför. Det vill jag att vi diskuterar. Låtsas som att sabotagegrejen inte existerar förrän vi har fått hård info, typ.
Amen!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,482
Location
Helsingborg
Vill mest avlägga midnattsrapport för de som inte har signaturer påslagna. Fem av åtta ledare har röstat.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Recca said:
Varför är Tyr rödish?

Varför ser Vimes förvirrad ut?

Varför är Recca och Mukwa gröna?
1. Hans gäspar, hans meningslöst aggressiva försvar sist hans märkliga val av Ledare som han motiverade väldigt svagt enligt mig.

2. Missförstå mig rätt, Vimes är grön, men jag hade inte nominerat honom. Kan hänga ihop med hans regeltjafs med Data. Ska till jobbet strax, men det är min känsla.

3. Ni har spelat stabilt, ni är aktiva, ni för bra resenomang men framförallt har ni inte varit speciellt agressiva.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Vilka är gröna och vilka är röda, och varför. Det vill jag att vi diskuterar. Låtsas som att sabotagegrejen inte existerar förrän vi har fått hård info, typ.
Låter som en bra idé. Ända problemet just nu är ju att det finns några spelare som inte diskuterar alls.

En tanke om din tanke Mukwa är ju att köra en Purgatorisk ordningsföljd med !Paxen som nummer 1. Han listar sina gröna/röda och berättar varför det är så. Den som står högst upp på hans rödlista får ta vid?

Alternativt så väljer !Paxen vem som skall haka på?

Purgatorisk ordningsföljd funkar högst troligt bättre här med tanke på att uvlarna inte får snacka med varandra. I ett varulvsspel kan det läggas upp i förhand hur och vem som skall outa exempelvis. Här blir det nog lite annorlunda skulle jag tro.

Är det bajs hojta till.

Och! Alla måste ju rösta så att vi kommer någon vart!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
2. Missförstå mig rätt, Vimes är grön, men jag hade inte nominerat honom. Kan hänga ihop med hans regeltjafs med Data. Ska till jobbet strax, men det är min känsla.
2. Vad tänker du på mer specifikt som verkade förvirrat med Vimes regeltjafs med Data? Vem hade du hellre nominerat?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Vilka är gröna och vilka är röda, och varför. Det vill jag att vi diskuterar. Låtsas som att sabotagegrejen inte existerar förrän vi har fått hård info, typ.
Låter som en bra idé. Ända problemet just nu är ju att det finns några spelare som inte diskuterar alls.

En tanke om din tanke Mukwa är ju att köra en Purgatorisk ordningsföljd med !Paxen som nummer 1. Han listar sina gröna/röda och berättar varför det är så. Den som står högst upp på hans rödlista får ta vid?

Alternativt så väljer !Paxen vem som skall haka på?

Purgatorisk ordningsföljd funkar högst troligt bättre här med tanke på att uvlarna inte får snacka med varandra. I ett varulvsspel kan det läggas upp i förhand hur och vem som skall outa exempelvis. Här blir det nog lite annorlunda skulle jag tro.

Är det bajs hojta till.

Och! Alla måste ju rösta så att vi kommer någon vart!
Toppen!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
3. Ni har spelat stabilt, ni är aktiva, ni för bra resenomang men framförallt har ni inte varit speciellt agressiva.
Ni i det här fallet är Mukwa och Recca.

Jag håller inte riktigt med om att de har gått försiktigt fram. De har varit rätt aggressiva båda två vill jag påstå.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
...

Vilka har inte röstat, och varför?

Angående KKs förslag om att alla outar sina gröna resp. röda namn så stödjer jag det, men det känns ju lite udda att man måste bestämma att "NU ska folk berätta vad de tror om övriga spelare!" Sånt borde folk kunna spotta ur sig ändå.

Sen ska det sägas att jag har hyfsad koll på vad Mukwa, KK, Recca och Cassius tycker. Om Tyr vet jag bara att han misstänker mig, om Vicotniks och Paxens åsikter vet jag nästan inget. Alltså skiter jag egentligen i vilken ordning folk "outar", det viktiga är att de som inte tagit ställning gör det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
...

Vilka har inte röstat, och varför?

Angående KKs förslag om att alla outar sina gröna resp. röda namn så stödjer jag det, men det känns ju lite udda att man måste bestämma att "NU ska folk berätta vad de tror om övriga spelare!" Sånt borde folk kunna spotta ur sig ändå.

Sen ska det sägas att jag har hyfsad koll på vad Mukwa, KK, Recca och Cassius tycker. Om Tyr vet jag bara att han misstänker mig, om Vicotniks och Paxens åsikter vet jag nästan inget. Alltså skiter jag egentligen i vilken ordning folk "outar", det viktiga är att de som inte tagit ställning gör det.
Jovisst är det så.

Men det kanske behövs något för att få fart på de som inte är aktiva. Lite så gick mina tankar. Därför stoppade jag in !Paxen först i kön, men det hjälpte ju föga.

Hade jag fått bestämma så skulle jag sätta ett krav på att alla har 1 dygn på sig att rösta. Om man inte röstar så räknas man in som en JA-sägare.

På så vis kanske vi kan få lite tryck trots dålig aktivitet. Uppger man att man absolut inte vill eller kan rösta inom ett dygn från Presidentens nominering kan man begära en extra dag. Då ges givet alla andra en extra dag också, men skriver man inget så räknas man fortfarande som en JA-sägare.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Som det har varit så har jag senast röstat ja för presidentens förslag, just for the hell of it. Jag känner mig ovanligt snurrig ang hela konceptet och tänkte helt enkelt köra på. Anledningenen till att jag inte har skrivit så mycket i denna tråd än så länge är för att jag inte har haft ork.

Imorgon kan jag som tidigast försöka inbringa hjärnan i spelet och försöka hitta infiltratörerna, men som det är nu så kommer det inte gå riktigt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Som det har varit så har jag senast röstat ja för presidentens förslag, just for the hell of it.
President Reccas förslag då? Eller är du kvar på President Tyrs förslag?
 
Top