Nekromanti Infiltratör - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
2. Det är några av våra viktigaste ledare som ska skickas. Deras röster väger tungt i rådet och därför är det viktigt att veta ifall vi kan lita på dom eller inte. Jag har en bra känsla för samtliga av kosmonauterna som ska skickas och det skulle vara skönt ifall de skulle kunna grönas mer efter denna resa.
Ledare Cassius, hur grönas de mer efter den här resan?

Kommer de tillbaka efter resan utan fel på skeppet måste vi se över det hela extra noggrant vill jag påstå. Att dra allt för stora växlar av den här första trippen är ju förödande. Vi har inte råd att gröna 3 av 8 spelare i första rundan. Eller? Så ser då jag det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
3. Om att de nominerade också blev de som hamnade i hetluften var ett problem för din plan, var det inte dumt att nominera mig och Mukwa som bevisligen gillar att snacka ganska mycket?
Nu hugger jag i en fråga till Tyr här men jag gillar att snacka mycket och är rätt på att ta ställning för och emot saker.

Jag ser ju en ulv-plan i att ta med sig stor-snackarna i båten och ge gänget: Recca-Vimes-Mukwa ett grönare skimmer när färden väl är klar.

Till kostnaden av vad? Jo infiltratörerna missar chansen att ta ledningen med 1-0 men i en förlängning är det värt det. Runda 4 är ju mer kritisk och då vill infiltratörerna ha en stor samling i båten och om jag får sia i framtiden är det ju rätt bra för storsnackare att se gröna ut på papperet då.

Jag kan ju så klart vara helt fel ute med mitt tänkt, men det beror ju på att jag aldrig lirat något liknande tidigare. Det finns ju trots allt bara 8 spelare och 5 av dom skall ner i båten i runda 4.

Innan vi är där har vi passerat runda 1-2-3 som kommer att ge oss mer att falla tillbaka på, men det är ju ingen högoddsare att någon av Recca-Vimes-Mukwa kommer att placeras i båten i runda 4 speciellt inte om alla tre kommer ut ur runda 1 med ett grönare skimmer.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KK går från klarhet till klarhet tycker jag. Jag kommer dock ställa upp på Prästostincident Reccas trio. Jag är med, Recca känns som den grönaste näst efter mig och Vimes skulle inte våga sabotera om han var infiltratör, eftersom Recca har prickat in de två grönaste. Alltså - alla som röstar emot det här förslaget kommer bruna ned sig en smula i mina ögon.

Dessutom är det så finurligt att Ledare Vimes kommer välja samma personer om den här röstningen inte går igenom, eftersom han tycker om den här konstellationen. Det innebär att vi skulle få nada information från nästa nominering, och då är det lönlöst.

I say go!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Mukwa said:
KK går från klarhet till klarhet tycker jag.
Tycker jag med. Mycket bra!

Mukwa said:
Dessutom är det så finurligt att Ledare Vimes kommer välja samma personer om den här röstningen inte går igenom, eftersom han tycker om den här konstellationen. Det innebär att vi skulle få nada information från nästa nominering, och då är det lönlöst.
Vad säger du ledare Vimes? Ser riktigt ut eller?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
2. Det är några av våra viktigaste ledare som ska skickas. Deras röster väger tungt i rådet och därför är det viktigt att veta ifall vi kan lita på dom eller inte. Jag har en bra känsla för samtliga av kosmonauterna som ska skickas och det skulle vara skönt ifall de skulle kunna grönas mer efter denna resa.
Ledare Cassius, hur grönas de mer efter den här resan?

Kommer de tillbaka efter resan utan fel på skeppet måste vi se över det hela extra noggrant vill jag påstå. Att dra allt för stora växlar av den här första trippen är ju förödande. Vi har inte råd att gröna 3 av 8 spelare i första rundan. Eller? Så ser då jag det.
Kära Ledare Klauzus, självklart blir de inte helt gröna, men grönare blir man väl trots allt av vara med på en resa som inte saboterats. Inga stora växlar ska dras, men det måste ju ses som en indicie.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ledare Vicotnik om du skulle nominera ett team just nu, vilka skulle du välja?
I nuläget med mer eller mindre ingen information så skulle jag nominera mig själv, konrad och !paxen. Detta eftersom dessa två kommer att vara president efter mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
God morgon!

Tyr said:
Mukwa said:
Dessutom är det så finurligt att Ledare Vimes kommer välja samma personer om den här röstningen inte går igenom, eftersom han tycker om den här konstellationen. Det innebär att vi skulle få nada information från nästa nominering, och då är det lönlöst.
Vad säger du ledare Vimes? Ser riktigt ut eller?
:gremsmile:

Ja. Men hörrni, det här är ju helt kontrafaktiskt. Visst, Vimes-Recca-Mukwa är mitt favoritteam. Men skulle jag få bestämma vilka som skulle åka, så skulle det betyda att Vimes-Recca-Mukwa har blivit nedröstat en gång. Det skulle ju vara rätt idiotiskt att försöka skicka samma gäng igen. Så även om detta är mitt favoritteam, så skulle jag inte nominiera det igen, i händelse av att det röstades ner den här rundan.

Jag svarar såhär: beroende på av vilka anledningar teamet från föregående runda röstas ner så skulle jag byta ut någon. Skulle President Reccas nominering röstas ner för att jag är med på den skulle jag kunna nominera Recca-Mukwa och någon mer (Cassius eller Vicotnik). Ett annat alternativ är att sätta mig själv i båten tillsammans med just ledare Cassius och ledare Vicotnik. Det skulle definitivt vara ett intressantare val.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Jag har nu lagt min röst för President Reccas nominering.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ja, ok. Visst skulle du ändra dig för att det röstats ned tidigare, men då nominerar du ju ändå folk som du har som andraval more or less. och bottenskrapet är bättre att vara utan :gremsmile:

Förvisso skulle jag kunna tänka mig att åka tillsammans med Ledare Recca och KK, men Preskriberad Reccas konstellation är minst lika bra.

Jag har röstat ja.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
btw - av den här anledningen är det inte så bra att nominera nästföljande Proscuttos. Jag tror att vi tjänar mer på att sprida ut nomineringarna så att vi kan ta ställning till fler personer, nu är det samma namn som dyker upp hela tiden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Å en till grej

Om jag har förstått det rätt misstänker ledare Kastanj mig och President Recca för att vara infiltratörer. Och det är därför han röstar för förslaget med oss båda på uppdraget:

Ledare Krokant said:
Lite magkänsla och fealing säger mig att det är två infiltratörer med på skeppet och det gynnar byn.
("lite magkänsla och fealing"... är det den allvarligaste misstankegraden eller?)

Det han presenterar på Recca är följande blytunga scum tell:

Ledare Kastanjett said:
I uppstarten av rundan var Recca rätt velig och det stod aldrig klart vad hon egentligen ville med Tyrs nominering. Det blev ett nej men det var mycket känna av läget och invänta alla andra först.
(Jag håller med om att Recca ville känna av läget först, hon dissade ju till exempel mig för att jag snabbt uttalade mig positiv till ex-president Tyrs förslag. Men jag har väldigt svårt att tycka att Recca har scummat. Skulle det vara så att hennes vilja att vi ska snacka om det innan vi röstade var det enda hon signalerat i anslutning till förra omröstningen så visst. Nu har hon ju gjort ganska mycket annat också...)

Sen fyrar ledare Kibbutz av detta under av glasklarhet när han kommer fram till att jag scummar:

Ledare Klingon said:
Jag har ställt frågor direkt till Tyr på grund av hans erfarenhet och om Vimes vill tolka det som ett försök till kontakt med infiltratörer och ser Tyrs svar som en scumtell så är det ju han som scummar.
(Här är logiken omistlig, Vimes är "ju" den som scummar eftersom han säger att någon annan scummar. Det kan man ju inte argumentera emot, eller? :gremsmile: )

Jag skulle gärna se att ledare Kretin hittar tillbaka till sitt strålande spel från Klassikerns första runda. Som det är nu bygger han vidare på sitt spel från nämnda varulvsspels senare rundor, där resonemangen antingen inte är genomtänkta alls eller är genomtänkta på ett jävligt wacko sätt.

Men vad vet jag? Ledare Mukwa och ledare Tyr (vitt berömda för sina omdömen i sådana frågor) tycker ju att ledare Kollibri går "från klarhet till klarhet"... :gremsuck:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Å en till grej

Äh, det där ser kanske mer elakt och sarkastiskt ut än kul formulerat, eller?

Mina poänger, förhoppningsvis mer neutralt formulerade, var dessa:
1. Ledare Kanaljs motivering av sin positiva röst med tillhörande misstankeförklaringar är dåligt underbyggd.
2. Ledare Mukwa och ledare Tyrs omdöme att KK "går från klarhet till klarhet" håller jag inte alls med om.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
btw - av den här anledningen är det inte så bra att nominera nästföljande Proscuttos. Jag tror att vi tjänar mer på att sprida ut nomineringarna så att vi kan ta ställning till fler personer, nu är det samma namn som dyker upp hela tiden.
Medhåll.

Det kommer att ge oss mer information. Runda 1 tror jag är den rundan som kommer att ge oss absolut minst så efter den tror jag att vi i byn måste tänka till lite hårdare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Jag ser ju en ulv-plan i att ta med sig stor-snackarna i båten och ge gänget: Recca-Vimes-Mukwa ett grönare skimmer när färden väl är klar.
Så här långt hänger jag med. Du låter som K.K brukar låta när han nojjar.

K.K said:
Till kostnaden av vad? Jo infiltratörerna missar chansen att ta ledningen med 1-0 men i en förlängning är det värt det. Runda 4 är ju mer kritisk och då vill infiltratörerna ha en stor samling i båten och om jag får sia i framtiden är det ju rätt bra för storsnackare att se gröna ut på papperet då.
Det här förstår jag inte... Du säger själv redan innan att om vi kommer tillbaks utan sabotage så ska vi se över det extra noga, att ingen grönas.

Så här såg det ut:
K.K said:
Kommer de tillbaka efter resan utan fel på skeppet måste vi se över det hela extra noggrant vill jag påstå. Att dra allt för stora växlar av den här första trippen är ju förödande. Vi har inte råd att gröna 3 av 8 spelare i första rundan. Eller? Så ser då jag det.
Jag tycker ju också att ingen grönas och har skrivit det tidigare. Att jag skrivit just så tyder väl rätt starkt på att jag inte trodde att de vi skickade iväg skulle bli grönade.

Det bemötte du så här:

K.K said:
Recca said:
Min förhoppning är alltså att vi vinner första så att vi leder med 1-0. Jag tror dock att även om jag försökte klämma in ett gäng infiltratörer ihop så finns det stor risk att de inte saboterar så här i första rundan för att liksom bevisa att de inte är infiltratörer. Så även om vi leder med 1-0 efter den här rundan så är ingen grön för det.
Alltså, hennes kumpan skall inte sabotera den här resan. Det kommer ge alla tre ett skönt flow i framtiden.
Du har ju mig som ulv. Du har Vimes som ulv. Därför får du saker att passa in, fast det krävs ju väldigt mycket prånglande, K.K.

Jag skriver alltså att ingen är grön för det och då tror du att det här är min ulvplan för att gröna oss? Hur gick det till? Tror du att jag är en idiot? För det måste jag ju vara om jag som infiltratör är medveten om att ingen blir grön, men min plan är att vi ska bli gröna. Jag måste inte bara vara en idiot, jag måste ha typ IQ guldfisk.


--------------
Jag tror att vi i senare rundor eventuellt kan använda oss av kommunikationsmönster och "spy-talk" när vi tolkar föregående rundor i ljuset av hårda resultat. Men i runda 1 ser det väldigt märkligt ut om vi baserar våra misstankar på detta redan i runda 1 där vi ju inte har någon hård fakta att gå på.

Men i ärlighetens namn vet vi ju att det sällan finns en mäktig ulv-plan i ryggen på ulvarna. Det är bra att du plockar fram dina "värsta tänkbara scenarion", men kan du inte highlighta dem som sådana åtminstone? För just nu ser det bara nojjigt ut. Och då är du ganska värdelös för byn. Du behöver hitta tillbaks lite till gamla skorna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Å en till grej

Vimes said:
Om jag har förstått det rätt misstänker ledare Kastanj mig och President Recca för att vara infiltratörer. Och det är därför han röstar för förslaget med oss båda på uppdraget:
Som sagt. Lite magkänsla och lite fealing..

Grejen är den att jag inte fruktar för att infiltratörerna skall våga på sig på ett sabotage i Runda 1. Jag tror till och med att Runda 1 är den mest givna rundan. Byn kommer att ta ledningen med 1-0 i Runda 1 oavsett vilka vi skickar.

Recca ville jag få ner i båten för hennes velande i början av spelet. Hon går ju rätt hårt mot dig Vimes och undrar vart den riktiga Vimes är? Sen slutar det med att du är sopgrön och stoppas ner i båten när hon får chansen att välja crew.

I samma inlägg som du är grönisch berättar Recca hur rundan förhoppningsvis kommer att vinnas. En tydlig signal eller ett rent antagande som en god bybo? Svårt att säga nu.

Jag kommer inte ställa mig i kön och säga att någon av Mukwa-Recca-Vimes är mer grön än någon annan efter runda 1 om det inte saboteras något.

Jag vill ju så klart att det skall bli lite panik i båten och lite velande från eventuella infiltratörer. Det skall ju gå runt i huvudet och vem vet, en kanske två eller i bästaste av alla bästa fall får tre infiltratörer kalla fötter och postar iväg ett sabotage. Jag är nöjd med att ha er i båten. Speciellt då Vimes/Recca. Dyker det upp kalla fötter så är det ju en bonus om inte så är det 1-0 byn och om jag är helt fel ute och ingen är infiltratör som Recca skriver så tar vi ändå ledningen med 1-0.

Vinst hur det än går i Runda 1 vill jag påstå.

Att du sitter i båten beror ju inte bara på att du stoppat ner mig i ett ulv-fack med Tyr. Det är lixom hur du gör det. Du lyfter fram några små strofer som jag skrivit till dåvarande President Tyr och belyser det hela som att vi snackar infiltratörs språket med varandra.

Om du vill kan även jag lyfta fram rätt tydliga strofer du skrivit som i mina ögon ser ut som ett kodat infiltratörs språk, men likväl kan det vara vanligt snack för att komma in i spelet och se över hur det funkar.

Jag valde att sköta mitt snack med Tyr för att han känns mer erfaren och jag fick bra svar. Jag kommer i fortsättningen också fundera över hur infiltratörerna kan tänka och göra för att maximera mitt spel.

Som det är nu är jag nog rätt ensam om att hoppas att det sitter en massa scum i båten. Det kommer i mina ögon leda till att Runda 1 blir svettig för eventuella infiltratörer. Att inte ta chansen att sabotera kommer att vara avgörande i ett senare skede.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Å en till grej

Det här inlägget är bra, K.K. Många klarheter till klarheter i inlägget.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Men i ärlighetens namn vet vi ju att det sällan finns en mäktig ulv-plan i ryggen på ulvarna. Det är bra att du plockar fram dina "värsta tänkbara scenarion", men kan du inte highlighta dem som sådana åtminstone? För just nu ser det bara nojjigt ut. Och då är du ganska värdelös för byn. Du behöver hitta tillbaks lite till gamla skorna.
Yepp jag är rätt nojjig nu och jag tror det kommer att vara lika efter Runda 1.

Det är som du säger. Vi behöver lite hård fakta innan vi kan pussla ihop det hela.

Att ni sitter i båten gör mig trygg och det kommer att leda till att vi tar ledningen med 1-0 mot infiltratörerna och det är hur bra som helst. Har jag någon som helst rätt i min nojja kan infiltratörerna skita ut sig i Runda 1 och det är ju bara en bonus.

Att ingen grönas av en sabotagefri resa är som du säger självklar, men vissa vill skänka er ett grönare skimmer. Inte jag dock..
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag skriver alltså att ingen är grön för det och då tror du att det här är min ulvplan för att gröna oss? Hur gick det till? Tror du att jag är en idiot? För det måste jag ju vara om jag som infiltratör är medveten om att ingen blir grön, men min plan är att vi ska bli gröna. Jag måste inte bara vara en idiot, jag måste ha typ IQ guldfisk.
En sak till. Om jag och Vimes var infiltratörspartners så skulle jag inte försöka kommunicera hur vi ska agera med honom. Det gäller även om Mukwa vore infiltratören, jag skulle lita på att dessa herrar inte har IQ guldfisk. Genom dina misstankar får du både mig och min eventuella ulvpartner att verka väldigt korkade. Du känner ju oss, är vi dumma? Eller tycker du bara att dina slutledningar är väldigt smarta? Newsflash, They arn't.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Å en till grej

Konrad Konvalj said:
Om du vill kan även jag lyfta fram rätt tydliga strofer du skrivit som i mina ögon ser ut som ett kodat infiltratörs språk, men likväl kan det vara vanligt snack för att komma in i spelet och se över hur det funkar.
Gör gärna det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Att ingen grönas av en sabotagefri resa är som du säger självklar, men vissa vill skänka er ett grönare skimmer. Inte jag dock..
Då kanske vi ska kika på de som vill skänka oss ett grönare skimmer?

Just nu ser både du, K.K och Mukwa mest gröna ut i min bok. Angående Vimes så tycker jag att han spelat solitt hittills och han brukar faktiskt alltid pinga litegrann för mig. Därför är han greenish för mig.

Jag gillar att gröna folk, men jag gjorde det med Elmrig i klassikern redan i runda 1. Så min magkänsla har inte alltid rätt och jag tänker inte dra för höga växlar på den heller.
 
Top