Nekromanti Infiltratör - Runda 1

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Data said:
En sak att klargöra. Ordningen på röstningen är ordningen på den nuvarande presidentturordningen. Därför är exempelvis president Recca först och ledare Tyr sist på Nej-sidan. Så det har ingenting att göra med när någon skickat in rösten eller liknande.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Konrad Konvalj said:
Vi behöver tydliga regler. Exempelvis så är det Presidenten som skall öppna rundan, men inte ens det följs och det beror säkerligen på att regelverket är lite flytande.
Ni är fortfarande i fas 1 av 2 i första rundan. Nya rundor är nya trådar.

Är det fritt att posta nu...
Ja.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nominerar: Recca, Vimes, Mukwa

Motivering: Jag väljer Vimes för att han har gett mig överlag mer byboigt intryck än ulvigt, dessutom är han nästa i ledet att bli president.
Jag väljer Mukwa för att han spelat utomordentligt bra, enligt mig. Jag tror han är bybo.
Jag väljer mig själv för att jag är bybo.

Min förhoppning är alltså att vi vinner första så att vi leder med 1-0. Jag tror dock att även om jag försökte klämma in ett gäng infiltratörer ihop så finns det stor risk att de inte saboterar så här i första rundan för att liksom bevisa att de inte är infiltratörer. Så även om vi leder med 1-0 efter den här rundan så är ingen grön för det.


-------------
Måste kommentera en sak också. Vicotnik kritiserade väl Tyrs val av Mukwa med bakgrund att Tyr borde välja next in line till presidentposten. Sen dess har det varit tyst från Vicotnik, och så kommer plötsligt beskedet att han röstat för Tyrs förslag! Det är ju nåt som Vicotnik måste svara på.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nu har jag missat att följa konventionerna litegrann här, Ska ju skriva Ledare framför alla, men det blev inte så, får man redigera sitt inlägg?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Data said:
För det första. Det är riktlinjer. Ta till er dem om ni vill. Allt jag säger är att en deltagare behöver inte skriva 20-25 inlägg per dag i detta spel.
Jag är rätt nöjd faktiskt... Jag har precis fått Guild wars 2 och spelar alldeles för mycket... Det gör att min aktivitet här sjunker. Får se om jag kommer igång mer.

Usch fy vale på dessa mmo's...
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Data said:
Är det fritt att posta nu...
Ja.
Här har jag suttit och väntat på att Recca skulle ta och skriva sitt inlägg. Nu ser jag att det faktiskt står att den regeln bara gäller för nya trådar. >.<

Min röstmotivering för förra rundan då. Det jag gjorde var att välja en nominering som jag kände att jag kunde stå för och sedan direkt rösta nej. Anledningen är att jag inte tycker man ska rösta igenom ett förslag utan att ha åtminstone någon hård info att kolla på först. Min tanke var att försöka gillra en fälla för de som är lite väl ivriga att sända iväg gruppen i fråga. Tyvärr så var det mest de nominerade som hamnade i hetluften samt att fasen drog ut på tiden, vilket gjorde att infiltratörer mycket väl kan ha känt av klimatet och röstat nej.

De som röstade ja var Vic och !Paxen. !Paxen förövrigt är en gåta. Som sista person för att rösta förstår jag inte varför han röstade för. Det ska bli spännande att höra.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Ett långt inlägg

Hela inlägget som jag sen bryter upp litegrann i mitt svar nedan.
Tyr said:
*gäsp* Jag hade hoppats på mer klarsynthet från dig Recca. Jag kan medge att sannolikheten är större att du är grön än röd. Men bara för att en sak är mer sannolik gör den inte automatiskt sann. Du har vid andra tillfällen använt dig av information som du fått i konversation med SL. Vad är det som säger att det inte hänt nu? Vad är det som säger att du inte tyckte att belöningen var stor nog för att ta risken denna gången? Ingenting. Du har redan visat att du är villig att göra vad som helst för att vinna. Även om det är oetiskt. Om du ljuger så har skeppet antagligen förlorat redan, om ingen ifrågasätter. Spela grönt istället.

Vad tycker du om Mukwa och Vimes? Sett några scum tells från dem? Har jag haft några poänger alls i min kritik mot dem?

Dina tankar kring nomineringen är intressanta. Men just nu är det svårt att säga om det är på ett bra eller dåligt sätt.
Nu när Data ändrat reglerna har jag möjlighet att offra ett svar på det här inlägget. Dessutom är jag president och kan alltså kräva att folk inte gäspar mig i ansiktet. :gremwink:

Tyr said:
Jag hade hoppats på mer klarsynthet från dig Recca. Jag kan medge att sannolikheten är större att du är grön än röd. Men bara för att en sak är mer sannolik gör den inte automatiskt sann.
Nä, du har inte rätt att skriva så där för JAG hade hoppats på mer klarsynthet från dig. Det var ungefär kontentan av vad du borde utläst från mitt inlägg som du svarade på här.

Nåväl, här medger du alltså att sannolikheten är större att jag är mer grön än röd. I inlägget dessförinnan lät det inte så. Och i det inlägget skrev du att du funderat hela rundan på det här. Så varför skrev du inte att sannolikheten var högre att jag var grön? Du är ju bright, Tyr, du är duktig på att analysera spelet. Men här är du inte det. Varför?

Det här utbytet har utspelat sig så här:

1. Tyr funderar stenhårt på vad Reccas outning kan betyda, hela konceptet är jätteavancerat för honom så han spenderar nästan hela första rundan med sina funderingar. Sedan förklarar han att han inte kommit fram till något annat än att ingenting är annorlunda än om Recca inte outat något alls.
2. Recca förklarar varför hon är grön.
3. Tyr ändrar sig genast men han beter sig väldigt nonchalant när han gör det (*Gäsp*), dessutom nedvärderar han resultatet av sin nya realisation:

'Det kan vara så att Recca kanske är grön, eventuellt.... Typ... Men det spelar ingen roll för det är så lite grönhet.'

Tyr said:
Jag kan medge att sannolikheten är större att du är grön än röd. Men bara för att en sak är mer sannolik gör den inte automatiskt sann.

Det här yttepytte gröna skimret som Tyr medger ligger över min outning sitter jävligt långt inne.

Tyr said:
Du har vid andra tillfällen använt dig av information som du fått i konversation med SL. Vad är det som säger att det inte hänt nu? Vad är det som säger att du inte tyckte att belöningen var stor nog för att ta risken denna gången? Ingenting. Du har redan visat att du är villig att göra vad som helst för att vinna. Även om det är oetiskt. Om du ljuger så har skeppet antagligen förlorat redan, om ingen ifrågasätter. Spela grönt istället.
Som avslutning har Tyr lite skit att kasta åt mitt håll. Det är jävligt oetiskt att kliva över lik för att hjälpa byn. Det här har jag ju redan skrivit med lite andra ord. Jag har ju dåligt samvete redan, men Tyr vill ändå trycka till mig lite extra. Det här är väldigt speciellt egentligen. För först skriver alltså Tyr att vi inte behöver dra så höga växlar över min outning: Det är lite "meh, hon har ett grönt skimmer nu, men fan inte mer än så" Och redan i samma stycke skriver Tyr alltså: "Byn har förlorat om du ljuger!"

Så först betyder det inget att jag har fått lite grönt skimmer och sedan betyder det precis allt!

Själva avslutningen där Tyr, äsch, ledare Tyr skriver att jag bör spela grönt istället har jag jättesvårt att förstå mig på. Spelar jag rött menar du, Tyr? Eller vad? Är jag en infiltratör? För om jag inte spelar grönt så spelar jag väl rött, antar jag...

Inlägget sammanfattningsvis blir därmed:
Recca är grön'ish.
Recca är varken grön eller röd.
Om Recca är röd så förlorar byn.
Recca är röd.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Att jag röstat för förslaget är inte en nyhet och att du ens är förvånad över det tycker jag är konstigt i och med att min inställning till förslaget har varit offentlig sen väldigt tidigt i rundan.
Vicotnik said:
Tyr said:
Ah, då förstår jag varför du gärna vill byta. Men det är så att varje gång en nominering röstas för eller emot så byter vi president. Så om vi har svårt att bestämma oss så kan vi byta president upp till 24 gånger. Det är rätt troligt att alla kommer få vara president åtminstone en gång.
Okej, då förstår jag. Och då har jag inga invändningar emot att vi skickar Presidentens föreslagna team och kommer rösta för det.

Jag kommer för övrigt spela spel hela dagen så jag kommer inte kunna vara så aktiv på forumet under dagen, men jag kommer nog droppa in senare ikväll/natt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
När det kommer till Reccas nomineringar så tycker jag det verkar vara ett väldigt riskfritt ställningstagande, eftersom den enda förändringen är att recca har bytt ut tyr mot sig själv. Vilket i sig är väldigt logiskt eftersom det endast går att lita på sig själv i nuläget.

Åter igen kommer jag rösta för Presidentens nomineringar.
Och jag gör det för jag ser hellre att vi får ut något från att skicka en trupp än att vi röstar ner förslagen och infiltratörerna vinner på att vi röstar ner förslag efter förslag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Tyr said:
Min röstmotivering för förra rundan då. Det jag gjorde var att välja en nominering som jag kände att jag kunde stå för och sedan direkt rösta nej. Anledningen är att jag inte tycker man ska rösta igenom ett förslag utan att ha åtminstone någon hård info att kolla på först. Min tanke var att försöka gillra en fälla för de som är lite väl ivriga att sända iväg gruppen i fråga. Tyvärr så var det mest de nominerade som hamnade i hetluften samt att fasen drog ut på tiden, vilket gjorde att infiltratörer mycket väl kan ha känt av klimatet och röstat nej.
Alright, några frågor på det här då.

1. På vilket sätt skulle det vara en fälla? (jag kan tänka mig hur, men det känns lite långsökt, och jag ser hellre att du utvecklar den tanken)
2. Om det skulle vara en fälla, var det inte dumt att nominera dig själv?
3. Om att de nominerade också blev de som hamnade i hetluften var ett problem för din plan, var det inte dumt att nominera mig och Mukwa som bevisligen gillar att snacka ganska mycket?

Please utveckla.

Tyr said:
De som röstade ja var Vic och !Paxen. !Paxen förövrigt är en gåta. Som sista person för att rösta förstår jag inte varför han röstade för. Det ska bli spännande att höra.
Jag skulle inte hoppas på för mycket :gremsmile:

---

Sen noterar jag att jag gillar President Reccas nominering. Både presidenten själv och Ledare Mukwa känner jag mig trygg med. De känns genuina båda två, och att Reccas manöver direkt i spelets början inte är grönande är BS. Så tillvida vi inte konstruerar teorin att Data skrivit i infiltratörernas PM att byborna inte får PM är Reccas första inlägg jävligt osannolikt som infiltraörsinlägg.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Ett långt inlägg

Recca said:
Nu när Data ändrat reglerna har jag möjlighet att offra ett svar på det här inlägget. Dessutom är jag president och kan alltså kräva att folk inte gäspar mig i ansiktet. :gremwink:
Vad kan jag säga. Det var sent ärade president. :gremwink:

Om vi säger så här. Jag har inte sagt att du ÄR röd någonstans. OM det är så att du inte fått någon information som resten av oss inte känner till så är det större chans att du är grön än röd, men det betyder ju inte att du automatiskt är grön. Grejen är den att vi inte vet om du fått någon extra information eller inte. Data har redan öppet gett information som aldrig skulle inträffat i ett varulvsspel, och det kan lika väl ha hänt i ett PM också. Vi kan inte gröna någon baserad på en sådan här information. Det måste du väl ändå se.

Tänk om någon annan gjort samma sak som du gjort. Tänk om du har fel med din sannolihetslära och spelaren har chansat? Vad då? Jo, när vi väl har bevis från misslyckade uppdrag så är det antagligen redan försent. Infiltratörerna har vunnit. Så nej, du är inte automatiskt grön för mig. På sin höjd är du grön'ish. Vill du bli grön så får du spela grön eller vara bevisligen grön från uteslutningsmetoden efter uppdrag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Är det bara mig som rollspel-nu går segt för?

Jag ska vara lite tydligare än i förra inlägget:

jag kommer, så som landet ligger nu, att stödja President Reccas nominering.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
Är det bara mig som rollspel-nu går segt för?

Jag ska vara lite tydligare än i förra inlägget:

jag kommer, så som landet ligger nu, att stödja President Reccas nominering.
Det går jättetrögt för mig med. Har spenderat många minuter med att vänta på att ett inlägg ska skickas, för att sedan misslyckas. Ska se om detta fungerar och sedan ska jag försöka igen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Tyr said:
Vimes said:
Är det bara mig som rollspel-nu går segt för?

Jag ska vara lite tydligare än i förra inlägget:

jag kommer, så som landet ligger nu, att stödja President Reccas nominering.
Det går jättetrögt för mig med. Har spenderat många minuter med att vänta på att ett inlägg ska skickas, för att sedan misslyckas. Ska se om detta fungerar och sedan ska jag försöka igen.
Ah, inlägget kom iväg som det skulle ändå. :gremsmile:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
Alright, några frågor på det här då.

1. På vilket sätt skulle det vara en fälla? (jag kan tänka mig hur, men det känns lite långsökt, och jag ser hellre att du utvecklar den tanken)
2. Om det skulle vara en fälla, var det inte dumt att nominera dig själv?
3. Om att de nominerade också blev de som hamnade i hetluften var ett problem för din plan, var det inte dumt att nominera mig och Mukwa som bevisligen gillar att snacka ganska mycket?

Please utveckla.
1. Rebeller bör inte rösta i blindo i första rundan när de kan få lite info från röstning genom att avvakta. Så om folk som inte är nominerade röstar för under konstiga omständigheter så kan det röra sig om en infiltratör som är ivrig att skicka iväg sin kompis på uppdrag. Nu blev det ju antagligen pannkaka av det hela, men jag visste ju inte att det skulle bli så då jag kläckte planen. Det kunde ha fungerat.
2. Varför det? Det skulle ju se hur suspekt ut som helst om jag inte nominerade mig själv. Dessutom skulle jag missat en massa info om uppdraget röstades igenom.
3. Med hetluften menade jag att vi blivit anklagade för att vara infiltratörer. Att du och ledare Mukwa snackar mycket spelar ju ingen roll.

Vimes said:
Tyr said:
De som röstade ja var Vic och !Paxen. !Paxen förövrigt är en gåta. Som sista person för att rösta förstår jag inte varför han röstade för. Det ska bli spännande att höra.
Jag skulle inte hoppas på för mycket :gremsmile:
:gremwink:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
*Knackar på micken och harklar mig* Jag kommer rösta JA till President Reccas nominerade ledare. Motivering är som följer:

1. Vi har röstat NEJ en gång, vilket har gett oss två resenomang. Dessa kommer vi kunna granska senare. Men vi behöver röra på oss, bara genom handling kommer infiltratörerna visa sig.

2. Det är några av våra viktigaste ledare som ska skickas. Deras röster väger tungt i rådet och därför är det viktigt att veta ifall vi kan lita på dom eller inte. Jag har en bra känsla för samtliga av kosmonauterna som ska skickas och det skulle vara skönt ifall de skulle kunna grönas mer efter denna resa.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Jobbig nominering att rösta på för övrigt. Jag litar ju egentligen inte alls på ledare Vimes. Ledare Mukwa är jag väldigt tveksam till att skicka iväg också. Men å andra sidan är ledare Vimes president härnäst och hans förslag kommer jag med största sannolikhet inte rörsta för. 4:a är ledare Vicotik. Skulle kunna fungera, men då är vi i läget där alla börja bli desperata att få iväg ett team. Jag börjar överväga att rösta för ditt skummis-team för att sedan hoppas på det bästa för skeppet.

Ledare Vimes om du skulle nominera ett team just nu, vilka skulle du välja?

Ledare Vicotnik om du skulle nominera ett team just nu, vilka skulle du välja?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
President Reccas nominering är bra och passar mig som handen i handsken.

I uppstarten av rundan var Recca rätt velig och det stod aldrig klart vad hon egentligen ville med Tyrs nominering. Det blev ett nej men det var mycket känna av läget och invänta alla andra först. Jag ville gärna se Recca i båten och nu sitter hon där.

Att inte Tyr nominerade Recca och istället valde Mukwa tyckte jag då (som den noob jag var) var märkligt. Klart hon skall ner i båten för nästa sväng är det ju lixom hon på tur. Att Tyr sedan har röstat ner sitt eget förslag och kommit ut med en god förklaring till det ser jag som grönande. Jag fick känslan av att Tyr egentligen inte var på med sin egen nominering.

Sen hade vi en Vimes vs. Recca beef som intresserade mig väldigt. Nu har Vimes tagit sig ur den som en grön spelare i Recca´s ögon..

I samma veva jobbar Vimes hårt att trycka in mig i ett ulv-hörn med Tyr. Jag har ställt frågor direkt till Tyr på grund av hans erfarenhet och om Vimes vill tolka det som ett försök till kontakt med infiltratörer och ser Tyrs svar som en scumtell så är det ju han som scummar. Att han sitter i samma båt som Recca ser jag som en god sak. Han sitter ju kvar i båten för att Recca vill att de båda skall komma ut med ett grönare skimmer i runda 2. Lite magkänsla och fealing säger mig att det är två infiltratörer med på skeppet och det gynnar byn.

Recca vill ju gröna sig själv genom att åka med och hon signalerar ju tydligt hur det skall gå till.

Recca said:
Min förhoppning är alltså att vi vinner första så att vi leder med 1-0. Jag tror dock att även om jag försökte klämma in ett gäng infiltratörer ihop så finns det stor risk att de inte saboterar så här i första rundan för att liksom bevisa att de inte är infiltratörer. Så även om vi leder med 1-0 efter den här rundan så är ingen grön för det.
Alltså, hennes kumpan skall inte sabotera den här resan. Det kommer ge alla tre ett skönt flow i framtiden.

Mukwa har spelat jättebra och är byboig som få så hans plats i båten var ju rätt given.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Varför i hela helvetet sitter dessa två herrar och har denna konversation? Jag tänker inte gå in närmare på vad president Tyr och ledare Kanalj skriver till varandra, men det är fan svårt att inte se två infiltratörer som konverserar med varandra.
Tyr har ju talat för sig själv och du ville att även jag skulle besvara det hela.

Att jag inte gjort det tidigare handlar väl om att jag inte riktigt haft tid och sen har jag inväntat hur den här rundan skall se ut regelmässigt.

Det jag och Tyr har pratats om har avhandlats av ett flertal andra personer också.

Du är en av dessa och Mukwa är en annan.

Jag valde att ställa mina frågor till Tyr på grund av att han hade erfarenhet av spelet sen tidigare. Jag fick bra svar tycker jag.
 
Top