Nekromanti Indie - den nya herren på täppan?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Ah, en gammal tråd som uppväckts från de döda. Synd att det inte går att göra på det sättet med rollspelsmarknaden.

Jag börjar tyvärr tro att indiespel kommer att bli den nya herren på täppan eftersom de inte har samma vinstkrav som större spel. Det blir ungefär som när däggdjuren tog över då de stora och klumpiga dinosaurierna dukade under efter kometnedslaget.

Jag saknar dinosaurierna.

/tobias
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Ja och nej

Ja, men jag menar att det inte slagit in. Riotminds är oklara om att DoD verkligen är nedlagt hos dem, och skulle det vara det så vet jag flera som skulle vilja fortsätta på stubben. Så spelet kommer inte vara borta så länge det var det mellan Target och Riotminds. Gissar jag.
 

Strupsi

Veteran
Joined
1 May 2011
Messages
8
Re: Ja och nej

Arfert har ju fortfarande möjlighet att förändra framtiden. Det är inte 5 år sen än. :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Ja och nej

Strupsi said:
Arfert har ju fortfarande möjlighet att förändra framtiden. Det är inte 5 år sen än. :gremwink:
jag och många andra. Vore kul med ett nytt Mutant också. :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det beror på vad mn menar med indie.

Forgeinspirerat? Nej inte en chans. Men menar man spel som är tunnare och inte är så dyra att göra så visst. När jag tänker DoD så är det ett spel som är som de första varianterna i sidantal/omfattning.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Det beror på vad mn menar med indie.

Forgeinspirerat? Nej inte en chans. Men menar man spel som är tunnare och inte är så dyra att göra så visst. När jag tänker DoD så är det ett spel som är som de första varianterna i sidantal/omfattning.
Jag menar i någon form av ursprunglig betydelse: publicerade av privatpersoner eller småföretag snarare än större företag. (Och det här är ju relativt, naturligtvis, eftersom även de största rollspelsföretagen är ganska små som företag betraktat.)

/tobias
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja det tror jag med. Det kan vara flera inblandade, men produkterna måsta vara enklare/billigare att få fram. För att marknaden är annorlunda nu jämfört med år 2000. Glöm glassiga produktioner i färg om du antingen inte har en billig tryckare i tredje världen och kan ligga ute med pengarna länge eller så är du rik och struntar i om du får tillbaka pengarna.

Men jag gillar tanken på enklare produkter, lika roliga att spela och snabbare att göra.
 
Top