TheDawn
Warrior
Spelade Call of Cthulhu igår. Så många möten i en den där långa kampanjen (ni vet vilken jag menar) och jag känner att jag tappade ångan för länge sedan. Jag har alltid älskat CoC och ansett det som ett riktigt bra rollspel men i formatet av långa kampanjer börjar jag tappa kärleken. Jag tror att i min ungdom använde jag systemet mest för att göra one-shots som kanaliserade 90-tals splatter mer än kosmisk skräck och hela den där historiska realismen som alla andra tycks spela CoC för förstår jag mig bara inte på. När man också spelar samma karaktär så länge märker man mycket tydligare hur CoC-systemet inte alls bryr sig om karaktärsutveckling (mekaniskt pratar jag om så klart) vilket får allting att kännas så statiskt.
Har de senaste mötena börjat ta större risker. Sådant man inte bör göra i CoC spel för att se om jag kan få död på min karaktär (som ett privat experiment liksom), men än så länge ingen lycka med det. Börjar känna mig osäker om spelledaren är av den typ som kommer tillåta karaktärer att dö. Vi lär bli varse framöver.
Har de senaste mötena börjat ta större risker. Sådant man inte bör göra i CoC spel för att se om jag kan få död på min karaktär (som ett privat experiment liksom), men än så länge ingen lycka med det. Börjar känna mig osäker om spelledaren är av den typ som kommer tillåta karaktärer att dö. Vi lär bli varse framöver.