Befläckelsen kan komma snabbt.Noir, i 40 minuter. Gruppen hann snacka med en snut och besöka en handelsbod innan en av spelarna var tvungen att åka till akuten. Så kan det gå.
(hoppas det inte var allvarligt)
Befläckelsen kan komma snabbt.Noir, i 40 minuter. Gruppen hann snacka med en snut och besöka en handelsbod innan en av spelarna var tvungen att åka till akuten. Så kan det gå.
Inte värre än att vi kunde plocka upp tråden dagen därpå, tackar som frågar!Befläckelsen kan komma snabbt.
(hoppas det inte var allvarligt)
Inte värre än att vi kunde plocka upp tråden dagen därpå, tackar som frågar!
Vad hade varit en duglig Engelsk översättning av Befläckelsen, förresten? Står och väger mellan the Stain och the Taint.
Gillart! Tack!I översättningen jag har, har jag kallat det The Blight. (The Taint får för många omogna gubb-grabbar att fnissa.) Andra kandidater som inte har fått fäste är Marked respektive The Fever/The Plague/The Stricken (i olika konstellationer). En religiös variant är även The Damned.

Får man begå personangrepp på moderatorer (namnet börjar på D och slutar på ante) sådär?The Taint får för många omogna gubb-grabbar att fnissa.
Har återigen fått äran att spelleda en preliminärt kortare kampanj i mitt hopkok av "folk horror", "nordic noir", samt sydostsvenska sägner och folktro i trakterna runt kalmarsund, med bergtagna rollpersoner som nyss tagit sig tillbaka ut i verkligheten igen. Vi använder oss av "Fate Condensed" för regler, vilket är mitt standard-alternativ. (Jag borde dessutom verkligen ta tag i att få kampanjmiljön ordentligt på pränt och lägga ut den för andra att ta del av...)
Mythic Bastionland. Blev en mer humoristisk spelträff denna gång som kretsade kring rättegången av en gris. En av spelarna tog sig an rollen som försvarsadvokat och fullkomligt briljerade i sitt rollspel - enormt kul att få se!
View attachment 32258
Detta är jag nyfiken på, hört fler som provat! Vill du berätta mer, hur det går till och hur det känns osv?En egenhet var att jag för första gången provade att ha en andra SL bredvid mig. Vi turades om att presentera miljön respektive styra viktiga SLP. Det gick över förväntan och gav verkligen ett mervärde. Blir pepp på kommande pass som ska ha samma upplägg.