Igår spelade vi vidare på Cryptomancer. Efter att gruppen mördade despoten förra gången har det uppstått lite obalans. Men alla shardscapes är också korrumperade av någonting som får folk att vilja offra sig till en yttre kraft, så gruppen har varit lite villrådig. Sådär som en blir utan Internet.
Men eftersom ursprungstanken var att revolutionen skulle leda till att folket fick ta över makten så lyckades de till slut konstatera att de måste döda även de kvarvarande självutnämnda ledarna -- den för alverna och den för dvärgarna -- för att till slut hugga alla huvuden av ormen. Även Risk Eaters chef måste dö.
De satte sitt sikte på Braedra, drottningen över alverna, och började gräva i var hon håller hus samtidigt som de också försökte lisma sin väg in i palatset genom lite klassiskt nätverkande. Mycket förberedelser, mycket downtime och ligga lågt. Till slut satte de en plan i verket när de fått reda på att Braedra träffar en hemlig älskare i borgardistriktet.
Visar sig att hon är bevakad av elitsoldater, och efter ett misslyckat Stealth tvingas gruppen slåss. Ett par högt belägna bågskyttar gör livet surt för rollpersonerna, som faktiskt alla fyra är nära att stryka med vid olika tillfällen. Men de lyckas stänga in Braedra och några av hennes anhang (som inte alls är hemliga älskare, utan ser ut att planera ett anfall mot dvärgarna) och sätta eld på byggnaden. Tyvärr missförstår en av dem vad de ska göra och saboterar låset på balkongen som leder ut från rummet där Braedra befinner sig, istället för att sabotera det så det inte går att komma ut. Så trots all strid, trots allt elände, och trots bra intel, lyckas de inte döda vare sig Braedra eller hennes närmaste officer.
Mycket intressant omgång, och efter några fler poäng Risk så checkades sista rutan i kampanjens utveckling: Apology kommer nu stiga ur haven.
Tvivlar på att vi har mycket mer än ett speltillfälle kvar!