Idag har jag spelat...

ingels

Investigator
I går var det dags för den veckliga(?) CoC och Masks Of Nyarlathotep sittningen.

Allt utspelade sig på en Söndag så vi bestämde oss för att utforska ett ställe som torde vara tomt en Söndag. Det visade sig inte vara helt tomt och det hela gick väl inget vidare. Min karaktär Sam skulle pistol "whipa" en motståndare och det slutade i katastrof då jag sköt mig själv i foten bokstavligt talat.

Så nu påstår min Sam att han har två tår som skjutits av och rullar runt hans skon likt två tärningar. Han har blivit undersökt men hävdar å det bestämdaste att två tår nu är bortskjutna.

Dom som säger motsatsen och förmodligen vet bättre än Sam bemöts av frågan "Är det dina eller mina tår? Var det ni eller jag som sköt mig i foten?"

Sam bär sitt drama queen diadem med stolthet och är dessutom sur för att en annan lagmedlem har lånat en bok (bunden i människohud) som Sam tänkte läsa. Han kan vara en dryg jävel men så lyckas han med det mest otroliga och är den i gänget som har mest mental hälsa.

Däremot så är saknar han två tår och så är det med den saken.

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Vi har spelat sjätte och sista sessionen av vår Unknown Armies kampanj där kabalen är cheerleaders som samlar magiska föremål att mata till en maskotgud vid namn Blinkey så att de inte själva blir slukade av den som människooffer. Den här session:

-Gruppen är så nära sitt mål att få sitt lag att gå med i NFL genom Blinkeys makt! Men de vacklar lite, är det värt att låta Blinkey bli så mycket mäktigare för att nå sina egna mål? Gruppen kommer fram till att ja, ja det är det. Laget måste bara inte skämma ut sig i en match mot ett riktigt NFL lag.

-Gruppen vill inte ge upp något av sina mäktiga magiska föremål till Blinkey så de ger sig ut på jakt efter nya. Detta resulterar i att två av dem blir knivhuggna av ett spökbarn och bitna av en elak hund i en magisk korridor. En av dem förlorar fingrarna på en hand men skapar groteska ersättningar med köttmagi (man kan alltid ha handskar på sig).

-Kabalen inser att de inte har några vänner eller allierade i den ockulta undre världen. Där finns bara folk som hatar dem, folk som är döda och en kille som tolererar dem så länge han tjänar på att göra det. De lyckas få den killen att också hata dem.

-Kabalen jävlas med en kille vars magi drivs av kulturell appropriation.

-En av medlemmarna av kabalen blir förbannad med en riktigt rälig ego-förstörande förbannelse som driver en till vansinne. Men oroa er inte, hon dumpar den på en helt oskyldig person så att det problemet är löst.

-En av kabalens medlemmar lurar en av deras gamla fiender att jobba för henne med en blandning av lögner och att hota henne med det magiska vapnet som dödade alla den gamla fiendens vänner.

-För att vinna matchen mot NFL laget sätter kabalen en magisk amulett som ger superstyrka på en av spelarna. Han springer sedan in i motståndarlagets spelare med sådan kraft att deras kroppar slits sönder och de aldrig kommer kunna gå igen. Blinkey äter också alla cheerleaders som inte är med i kabalen,

-Blinkey uppstiger till att bli NFL:s gud, lidandet runt sporten ökar och när honom. Hjärnskador hos spelarna ökar med 20% den kommande säsongen för att inte nämna alla som förstör sina liv genom att spela på matcherna.

-En kabalmedlem flyttar till en kapybara farm hon startar i Sydamerika där hon skriver en bok för den ockulta undre världen där hon tjallar om allt de andra kabal medlemmarna gjort. En kabalmedlem dedikerar sitt liv till magi och ondska så hon startar en kabal fylld med rika människor. En kabalmedlem får ett bra jobb i NFL och fortsätter vara en mardrömslik stalker med magiska krafter.

-Slutet gott allting gott.

Nästa vecka, ny kampanj med Apocalypse World!

Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Spelade min första omgång Shadow of the demon lord, och det var skönt. Systemet/reglerna lägger sig på den nivå där jag känner att de inte står ivägen och jag kan fokusera på att få saker att röra sig. Kände mig även, för första gången på länge, mer trygg i att bara säga "vi gör så här" vid odäkerhet om en regel för att istället fokusera på flödet.

Var inget spektakulärt äventyr dock. Jag var stressad så slängdes ihop följande efter att slumpar ihop rollpersonerna.

William, kyrkoherde till den nya guden. En person som i hemlighet spionera åt den gamla guden, hade tänkt att offra sin yngsta son. Sonen försvann dock för två veckor sedan vid helgedomen, trots sökande återfanns pojken aldrig. William är nu bekymrad att någon offrat hans son till fel gudar, samtidigt som han försöker upprätthålla ett skådespel att han sörjer sonens försvinnande och inte gett upp hoppet om honom än.

Under tiden började kringresande berätta fasansfulla berättelser om människor som förvandlats till bestar. Detta väckte oro då det vid skymningen av sonens försvinnande hörts ett ylande.

William har under sig Agust, en skummraskare och lärling till den nya gudens läror. Han har gått vid Williams sida i några år och ska en dag ta över församlingen eller hitta en egen.

Agata är den sista personen. Hon är en terrorist och djur tränare. Då William eftersände expertis för att söka efter sin son skickades Agata.

Det som egentligen hänt är att en harvester tagit Williams son och fört honom till ett igenmurat rum i den nya gudens helgedom. Rummet, en kvarleva från tiden då platsen tillägnades de gamla gudarna, används nu av harvestern för att plocka delar och plåga Williams liv.

Äventyrets klimax blev när spelarna jagade ned harvestern som bar ögonen av Williams son. Spelarna valde dock att inte söka igenom helgedomen mer den kvällen och då de återvände nästa dag var det försent. Williams son hade då dött av sina skador. Spelarna tog även det barmhärtiga valet att avliva kyrkkatten som fångats och plågats av harvestern. Så nu söker de en ny kyrkkatt då biblioteket i helgedomen under deras frånvaro blivit ockuperat av en arme av råttor.

Så att säga, äventyret var så där, men vi hade kul åt alla dråpliga situationer rollpersonerna hamnade i.