Idag har jag köpt...

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,258
Location
Kullavik
Åha, inte sett att den kommit ut? Tryck eller digitalt?

Edit: Såg nu, förbeställning med pdf i förväg. Kanske ändå väntar, vill läsa den fysiska boken.
Lite lustigt sammanträffande. Jag insåg när jag började bläddra i PDF:en att Lead Writern Gareth Hanrahan var samma person som jag alldeles häromdagen hade jagat för medgivande om hans gamla scenarion från irländska konvent. Rollspelsscenen är en ankdamm...
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Gled in på sfbok i Malmö idag och kom ut med Den Svarta Sviten. Nu sitter jag och läser Obygdens Tempel (ett av äventyren i boken) och tänker att det nog kan bli ett perfekt äventyr att köra i sommar.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag har köpt Star Wars RPG 30th Anniversary Game. Det handlar alltså om de ursprungliga reglerna i två hårdpärmar i slipcase, utgivna 2017. De är slutsålda, @Äventyr sålde galant nog ett oöppnat ex som han hade. Det är meningen att jag ska dra igång en kampanj med detta här framöver. Men just nu är det mycket liv och lite lek för mig, tyvärr.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Förbokade denna väldigt fina konstbok i februari och hämtade ut den idag. Så man kan ju låtsas att jag köpt den idag.

IMG_4973.jpegPeter Bergting: Magi, mutanter och mardrömmar + en numrerad och signerad art print föreställande omslagsbilden.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
I förrgår köpte jag fullversionen av ljudprogrammet jag använder med plattan från förra inlägget då jag på grund av plattans medföljande mjukvara fick 50% rabatt på den. Med diverse valutakonverteringar så blev det ca 3700. Nu kan jag arbeta lite smidigare och ha tillgång till alla ljud jag vill ha samtidigt istället för 64 ljud. Jag kan också skapa multikanalljud så att jag kan placera ut ljud som i surroundspår från en film.
I helgen ska jag använda plattan under spel för första gången är det tänkt, för ljudeffekter och bakgrundsljud/ambiens.

Jag köpte också programmet Voicemod för halva priset, 240kr, har jag för mig. Det programmet låter en modifiera sin röst i realtid, och har också en massa ljudeffekter, ljudlooper, bakgrundsspår och liknande. Förhoppningen är att använda det med en mik för att kunna ha olika röster för utvalda slp under spel.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Efter att ha ”konsumerat” ett par timmar av en ljudhäxblanding av (bl.a.) bandet Karma to Burn och (det mesta av) David Eugene Edwards så gick det inte att låta bli. Jag drog först och knäppte mig denna trio (tyvärr enbart digitalt):

IMG_5057.jpeg
IMG_5059.jpeg

IMG_5058.jpeg
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
Jag trillade dit på Fria Ligans sommarrea och köpte Mutant Hindenburg samt den tillhörande kampanjen Gryningens beskyddare. Det är lustigt. Jag var helt ointresserad av Mutant Hindenburg när det kom men med tiden har det börjat kännas mer och mer lockande. Det är nog främst bilderna som tilltalar. De ger verkligen spelet en säregen, skruvad känsla. Samtidigt var det ingen nackdel att Hindenburg-paketet var ordentligt rabatterat, och att jag hade 100 kr tillgodo från Blodslandet-Kickstartern.

För övrigt går De fördömda att köpa till ett mycket överkomligt pris under ligans sommarrea. Spelet ligger under Spindelkungen Förlag. Jag misstänker att pdf inte följer med per automatik (eftersom det inte är ett spel utgivet av ligan) men du som köper spelet kan mejla en bild på kvittot till daniel@sagospeletaventyr.nu så skickar han pdf-versionen av De fördömda till dig utan extra kostnad.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,814
Såg att Fria Ligan hade en synnerligen generös sommarrea, så jag passade på att beställa grundreglerna till Svärdets Sång. Nu gäller det bara att få tag i ett ex av Korpens Klagan då den verkar vara slutsåld överallt ä.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Jag beställde Magic the Gathering - Lord of the Rings. Jag spelar så sällan Magic, så jag tänkte att två färdiga lekar med bekant tema kan få igång mig lite igen.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,059
Jag föll för frestelsen att skaffa lite fler FL-prylar. Förbaskade rea!! Men jag behöver fler Väsen-tärningar (som visserligen var ordinarie pris) och kan ha nytta av Flodskörden och av två häften till Coriolis. Scenariokompendiet har jag för övrigt korrekturläst 🙂
 
Top