Idag har jag köpt...

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,035
Det har blivit en hel del spelköp nu i sommar. Modiphius reade ju ut hela sin Conan-line inför att licensen gick ut. Så 30(?) böcker där, i pdf-format för drygt 300kr. Högst tveksam till om jag kommer att spela eller ens läsa det, men ville ha chansen i alla fall. Sedan beställde jag Trophy Dark / Gold / Loom från USA (hittade INGEN som hade alla tre böckerna i EU). Har det som pdf-er, men vill ha fysiska ex. Dessutom har jag backat kickstarters för Knave, CoC-S Lund samt Den brända jorden. Och köpt in lite begagnade grejer (sådant jag en gång haft och vill ha igen, t.ex. Fria Ligans Svavelvinter och Järn + Världsträdets grenar). Kommer jag att spela något av detta? Ja, Trophy, det är jag säker på. Inte alls säker på resten, men gillar ju att bara läsa rollspel!
 
Last edited:

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
247
IMG_5690.jpegVeckans post i brevlådan (eller rättare sagt förra veckan). Nu ska jag bara införskaffa spelledarskärmen så är samlingen komplett.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,035
Samma grundkoncept men olika design och olika regelsystem.
Och olika skönlitterära delar – vilka ju utgör en betydande del av böckerna då det är enbart så världen presenteras. Den gamla utgåvans skönlitterära texter kom senare i en nyutgåva med titeln Lintovaffären – som även hade en ny kort text som band ihop berättelserna om jag minns rätt.
 
Top