Idag har jag köpt...

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Och olika skönlitterära delar – vilka ju utgör en betydande del av böckerna då det är enbart så världen presenteras. Den gamla utgåvans skönlitterära texter kom senare i en nyutgåva med titeln Lintovaffären – som även hade en ny kort text som band ihop berättelserna om jag minns rätt.
Skulle så gärna läst en fortsättning på Lintovaffären.
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Och olika skönlitterära delar – vilka ju utgör en betydande del av böckerna då det är enbart så världen presenteras. Den gamla utgåvans skönlitterära texter kom senare i en nyutgåva med titeln Lintovaffären – som även hade en ny kort text som band ihop berättelserna om jag minns rätt.
Så mycket jag inte visste om Oktoberlandet.

Jag lyssnade på Syndikatet för ett tag sedan och blev sugen att testa.

Sen blev jag extra intresserad när jag förstod att det byggde på FATE.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Då hade jag tur, eftersom jag inte har en aning om vad jag köpte. Lär bli varse när paketet dimper ner i brevlådan 😄
Ska du spela det är det verkligen bra att också ha Lintovaffären, som är tänkt som en världsbok och, som sagt tidigare, i stort är textern från första versionen av spelet. Tyvärr är Lintovaffären rätt svår att få tag på.
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Ska du spela det är det verkligen bra att också ha Lintovaffären, som är tänkt som en världsbok och, som sagt tidigare, i stort är textern från första versionen av spelet. Tyvärr är Lintovaffären rätt svår att få tag på.
Ok, bra att veta. Ska definitivt försöka få fatt på den! Kanske du eller någon annan som läser här har ett ex som den är villig att skiljas från? 😉
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
IMG_6727.jpeg
Blev rätt sugen på denna efter att @entomophobiac drog igång sin tråd.
Blev således ett köp.
Har inte kommit så långt men t saker sticker ut.
För mig som har svårt att se så fungerar textstorleken väldigt väl. Kanske är den i största laget för andra men för mig är de ett stort plus.
Har inte läst så mycket GUMSHOE överlag men kan tycka att sättet de presenterar de på gör mig sugen på att prova. Jag tror även att spelgruppen skulle kunna köpa detta.
Tiden går väl utvisa om de kommer att köras men åtminstone tror jag att intro äventyret kan segla upp som en kandidat.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
247
IMG_6555.jpegHar suktat länge efter dessa (Human Interface-boxarna). Framförallt för att kunna använda figurer och ”terräng” till Cyber M/77 men det ska bli kul att måla oxå (för inte måste man väl spela?).
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
Har inte köpt ännu, men det här såg onekligen lockande ut… Eller är det mest en hyperdetaljerad Wikipedia-artikel? Ingen aning! Men det är i alla fall 400 sidor om 1920-talets Japan.

 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,559
Fick svåra tvångstankar efter allt gott jag hört om dessa två, så alldeles nyss gjorde jag slag i saken.
Hoppas de lever upp till förväntningarna, och missa inte att pdf ingår om du köpt fysiska böcker, oavsett butik. Mejla bara Daniel så löser han det.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
View attachment 13246fick hem idag. Detta får blir nästa spel man läser. Missade de när de begav sig.
Jag har barnsligt roligt nu när jag spelleder det i poddform. Är regelsystemet perfekt? Nej. Bra? Nja. Har jag missat det? Absolut.

Däremot så är det så öppet och modulärt att det är skoj att rycka saker från de olika böckerna för att skapa något. Det är bra nostalgi i min bok.

Bonuskul är världsbeskrivningen som är träffande för vår nutid. 😆
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
Jag har barnsligt roligt nu när jag spelleder det i poddform. Är regelsystemet perfekt? Nej. Bra? Nja. Har jag missat det? Absolut.

Däremot så är det så öppet och modulärt att det är skoj att rycka saker från de olika böckerna för att skapa något. Det är bra nostalgi i min bok.

Bonuskul är världsbeskrivningen som är träffande för vår nutid. 😆
fasen va fint!
ser fram emot att få SL:a förhoppningsvis inom en någorlunda nära framtid.
 
Top