Idag har jag köpt...

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
Fick hem Cults of Prax och Cults of Terror till Runequest Classic (eller heter det egentligen Runequest 2?), mycket på grund av @Christoffer s påverkningskampanj. Har haft grundboken i ett år men det har varit en tröskel för mig att komma in i det, fram tills nu då jag fick ett ryck. Det har verkligen något, detta spel. Hoppas att få spela det nån vacker dag.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,992
Location
Umeå
Fick hem Cults of Prax och Cults of Terror till Runequest Classic (eller heter det egentligen Runequest 2?), mycket på grund av @Christoffer s påverkningskampanj. Har haft grundboken i ett år men det har varit en tröskel för mig att komma in i det, fram tills nu då jag fick ett ryck. Det har verkligen något, detta spel. Hoppas att få spela det nån vacker dag.
Underbart! Är något med hur de två böckerna är upplagda, samt vilka luckor de lämnar, som gör att det går att närma sig Glorantha för mig. De två som någon slags bas och grund, sen kan man skumma annat material som om det mer var myter än fakta. Tror det är det strukturella, presentation av kulterna och genom dem annat, sen tillsammans med förstapersonsberättelserna som länkar ihop allt! Magiskt!!! Inser nu att läsa om dessa två borde varit min sommarläsning!!! :)

Vill man sen dyka djupare tycker jag Hero Wars-grejerna som kommit, både Introduction to the Hero Wars och samlingen med noveller och myter Gloranthan Visions är klockren, tar lite liknande avstamp, berättar men lämnar luckor.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
248
Råkade få hem den här (och blev tyvärr påmind om att jag inte riktigt är tillfreds med Cyberpunk Red som setting). Men kan nog ge lite inspiration ändå (intalar jag mig själv).IMG_6761.jpeg
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,164
Jag fick hem en uppsättning varselklotet-tärningar idag, från Belgien. Tärningarna var rätt billiga men frakten blev dyr. Någon dag efter jag hade beställt insåg jag att jag kunnat köpa startboxen till Tales of the Loop för samma pris och då fått mer än bara tärningarna. Nåväl, det verkade vara en liten butik jag beställde från och ägaren var tydligen tacksam för beställningen. Jag fick till och med ett tackkort för att jag hjälper till att försörja ägarens familj 🙂
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
Bara de första sidorna i Mysterium fick mig att hastigt börja omarbeta viktiga delar av ett spel jag filat på ett tag. Det löste en knut jag brottats med och satte fart på skapandet, så tack @terje ! (Jag hade en snarlik idé men jag kunde inte hitta spelets fokus riktigt, förrän nu)
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,657
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Bara de första sidorna i Mysterium fick mig att hastigt börja omarbeta viktiga delar av ett spel jag filat på ett tag. Det löste en knut jag brottats med och satte fart på skapandet, så tack @terje ! (Jag hade en snarlik idé men jag kunde inte hitta spelets fokus riktigt, förrän nu)
Det låter spännande, ser fram emot att höra mer om ditt spel!
 
Top