Idag har jag köpt...

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Är det en monsterbok? Till vilket spel?
Ja, det är en monsterbok, men poängen är att den också innehåller material för att använda monstren. Inte bara stats alltså. Det var det jag fastnade för. Plus att formgivningen ser klockren ut.


Vad jag förstår är boken systemagnostisk: ”This book should be compatible with, and has been tested against, the most popular and enduring old-school systems.”

Har googlat runt lite och ser att folk verkar entusiastiska. Väl dyr PDF dock.

 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Införskaffade (via världsomspännande ondskefull näthandel) följande GURPS-böcker:

• GURPS Gun Fu
• GURPS Action 1: Heroes
• GURPS Action 2: Exploits


Tänkte att det skulle kunna vara inspirerade inför fortsatt skrivande/hittepåande i genren Mutantpunk. Ingen aning om det är något att ha men det lät lite intressant ändå.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,206
Nyligen så köpte jag flera böcker jag saknade till 5e Adventures in Middle-Earth

Loremasters Guide
Rohvanion Region Guide
Mirkwood Campaign
Breeland Adventures

För att öhh... ville ha samlingen så komplett som möjligt. Det dyraste köpet av rollspelsböcker jag någonsin gjort. 😓

Nu blir att käka ris, vitkål, ägg och nudlar som diet resten av månaden. 🍚🍜🍳😅
 
Last edited:

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Pompedia, Eknatis och Pallasadonien i hårdinbunden utgåva.

2272F04A-7AA0-4E50-B314-75ACE381A3C5.jpeg

Varför är lite svårare att förklara. Jag har dem ju i mjukisutgåva redan. Men de såg riktigt snygga ut, det var väldigt prisvärt och det är ju ganska ovanliga böcker.

:t6b-2: :t6b:
//EvilSpook
 

Lirarn

Veteran
Joined
14 Feb 2015
Messages
113
  • Sista tiden har jag kompletterat min samlingen från Tradera, mest från Äventyrsspel.
  • Backat "Into the wild"
  • Köpt "Keys from the golden vault", fortfarande pepp på tjuverier efter våran enorma Lankhmar kampanj.
  • Bestarnas bok och Blodslandet
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Inte köpt precis idag, men häromdagen kom till slut Pirate Borg! Efter Pirates (Rolemaster), efter Skull & Bones (d20), efter Freeport (d20), efter Swashbuckling Adventures (7th Sea) ... ska det här till slut vara piratspelet som jag spelar?

Screenshot 2023-04-13 at 18.42.08.png
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,226
Location
Örebro
Det slog mig precis att du har vadå typ fem poddar eller så, spelar rollspel fem dagar i veckan och jobbar etc. När hinner du med att läsa 26 kg rollspel?
Måste man läsa den oxkså? Det såg jag inget kontrakt på! 🤬

Skämt åsido, jag har lite samma målsättning som du. Allt ska spelas. Jag har en del nWoD-projekt som är på G och som ska spelas in i poddform till Patreonen (till att börja med). Så det är starten. Jag tar det bit för bit. Målsättningen är att använda varje bok på något sätt.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Inte direkt igår, men nära in på, så köpte jag följande böcker:

Shadowrun - Assassins night.
Shadowrun - Cutting black.
Shadowrun - Power plays.

Samt beginner boxen - sixth world för att sätta mig in i spelet igen. Förstått att sixth world fått en del kritik, men jag tänker att det alltid är bäst att skapa sig en egen uppfattning. Var ett tag sedan jag grävde mig ned i shadowrun trots allt.
 
Top