Idag har jag köpt...

Lirarn

Veteran
Joined
14 Feb 2015
Messages
113
Jepp, en riktig mäktig krönika! Har endast skummat igenom den men ska lusläsa den parallellt med De sju porträtten! :)
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,292
Inte idag, beställde strax innan nyår men har inte riktigt haft ro att sätta mig och titta igenom förrän nu: Odd Soot och The Red Star. Jag har tänkt på det i typ fyra år sen jag såg det i SF-bokhandeln och älskade hela stämningen, men då hade jag typ aldrig spelat rollspel. Sen sålde det slut, men för mig låg det kvar och naggade i bakhuvudet. När Red Star släpptes fick jag tummen ur och beställde från drivethrurpg och det är jag glad för!
F2006573-2DCA-45E6-B5D2-045BEDB53817.jpeg
 
Last edited:

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Lade en order till Pelgrane Press.

I första hand för Drakenhall, det nyaste supplementet till 13th Age.
Men jag lade en del böcker till Night's Black Agents i korgen också: Double Tap, The Persephone Extraction och The Zalozhniy Quartet.
Främst eftersom jag noterat hur långsamma de är på att göra nytryckningar av äldre grejer. Halva katalogen till Trail of Cthulhu är ju OOP...

(Alltså, jag förstår ju varför det blir så. Det är tufft att vara ett litet förlag. Jag menar bara att jag vill inte riskera att lagret tar slut innan jag fått ett exemplar.)
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Inte precis idag, men jag har varit för upptagen med att göra nördböcker åt er, så jag har inte hunnit lägga upp dem förrän nu.

View attachment 11550View attachment 11551View attachment 11552
Är riktigt avis på Hyperborea och Palladium-boken.

Det första fick jag hejda mig ordentligt för att inte beställa häromveckan. Intalade mig själv att min backning av Black Sword Hack kommer tillfredsställa mitt S&S-sug.

Palladium-boken masserar verkligen nostalginerven hårt - alla dessa Palladiumprylar som jag suktade efter i tonåren. Från sköldpaddsninjor till spioner till fantasy till superhjältar till Vietnamkriget till alla vapenböcker deluxe. Älskar’t.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Palladium-boken masserar verkligen nostalginerven hårt - alla dessa Palladiumprylar som jag suktade efter i tonåren. Från sköldpaddsninjor till spioner till fantasy till superhjältar till Vietnamkriget till alla vapenböcker deluxe. Älskar’t.
Jag ägde en hel del av dessa men sålde av dem eftersom de i praktiken var ospelbara. Men de hade onekligen en sorts coolhetsfaktor som kom från more-is-more estetiken. ;)
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Jag ägde en hel del av dessa men sålde av dem eftersom de i praktiken var ospelbara. Men de hade onekligen en sorts coolhetsfaktor som kom från more-is-more estetiken. ;)
Det var väl just more-is-more som väckte habegäret back in the day. Kan inte påstå att jag minns att jag lirat något annat än Revised Recon från Palladium. Men det är ju kul att de fortfarande håller på.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag backade The Codex of Worlds till MotW och expansionen till Alice is Missing igår.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Inte rollspel eller ens rollspelsrelaterat men igår köpte jag Axis & Allies 1941 som en för tidig födelsedagspresent till mig själv. Jag har varit sugen på att skaffa den utgåvan av spelet i flera år.

1676531256020.png
 
Top