Idag har jag köpt...

Tjocken

Veteran
Joined
30 Jan 2019
Messages
90
Location
Kalmar
Den där Beginner boxen är över förväntan bra. Vet inte hur den digitala är, men den fysiska har ett väldigt bra innehåll för sitt pris.
Ja den ser ut att innehålla en massa gött, betydligt mer än vad som är vanligt i en beginner/starter box. Ser fram emot att testa.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,946
Location
Örebro
Ja den ser ut att innehålla en massa gött, betydligt mer än vad som är vanligt i en beginner/starter box. Ser fram emot att testa.
Jag antar att du ska spelleda, ett tips är att kika igenom alla encounters. Somliga encounters håller inte tillbaka och kommer man till exempel från 5:e kan det upplevas som en chock att möta ett motstånd som biter tillbaka hårt.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
245
Vet inte om det är tillåtet (eller räknas) men jag kunde inte låta bli att backa Black Sword Hack Ultimate Chaos Edition från The Merry Mushmen. Systemet signerat Alexandre ‘Kobayashi’ Jeannette och mästerligt illustrerat av Goran Gligovic.

4E850D5D-588D-4B2C-B55E-E6DDBB20969C.jpeg
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Jag ska delta i den här tråden så att jag kan hålla koll på min konsumtion av rollspel, som jag anar är högre än vad jag egentligen vill att den ska vara.

Idag har jag beställt (på drivethrurpg)
  1. Rules Cyclopedia
  2. B10. Night's Dark Terror
Den första köpte jag för jag kör och vill köra mer BECMI, men det är meckigt att ha flera häften att bläddra mellan och även om B är ett så bra som intro till rollspel så blir det lite tröttsamt att bläddra förbi sidorna som lär ut rollspel gång på gång. Dessutom är mina häften rätt sköra och de börjar gå sönder och de har en lite speciell historia. Jag har spanat in RC på archive.org och den verkar dessutom innehåller regler jag inte sett i BEC, och som verkar vettiga.

Den andra köpte jag av nyfikenhet, äventyret har av diverse förståsigpåare hyllats som ett av de bästa ever till DnD.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
3. Avatar Legends.

Pbta-rollspelet som jag Kickstartade för länge sedan är nu också hämtat på posten. Tekniskt sett köpte jag det när jag gick in KSen antar jag, men jag skriver upp det här.

Sjukt snyggt, för övrigt. Det ligger dock rätt långt ned i både läs- och spelkön. Köpet var ett utslag av ett misslyckat slag för save vs kickstarter snarare än "detta vill jag spela". Nåväl, jag har lovat dyrt och heligt att sluta med KS, så +4 på nästa slag.
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,880
Location
Nordnordost
Nu när jag ser tråden påminns jag om att jag också nappade på erbjudandet om PDF av den stora BRP-boken från Chaosium för en 10. Ligger i biblioteket på hårddisken nu men tusan vet om jag kommer att nöjesläsa den någon gång. Kanske kan få tjäna som uppslagsverk om jag behöver något till Wilhelms Drakar någon dag.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,946
Location
Örebro
Köpte Conan the rpg från mophidius tillsammans med scenariot waves stained crimson. Mest på grund av nyfikenhet på 2d20 systemet och då var Conan det som lockade mest. Scenariot är mer för inspiration och förståelse hur äventyr/scenarion kan skrivas till rollspelet.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,485
Location
En mälarö
Köpte Conan the rpg från mophidius tillsammans med scenariot waves stained crimson. Mest på grund av nyfikenhet på 2d20 systemet och då var Conan det som lockade mest. Scenariot är mer för inspiration och förståelse hur äventyr/scenarion kan skrivas till rollspelet.
Jag laddade ner quickstartern när spelet var nytt och blev ganska impad vad jag minns. Kom aldrig till skott att spela det dock.
 
Top