Idag har jag köpt...

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Införskaffade ett exemplar av (den utökade med 30 sidor mer världsbygge, hoppas jag) Game Master’s Guide till Trudvang hos RM:s galet rabatterade lagertömning.

För den som inte har svårt för RM och vill passa på: Hela tjottaballongen av deras produktion säljs för next-to-nothing.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Från Stockholms Science Fiction Antikvariat har jag köpt:
Clanbook: Brujah
The vampire players guide
Storytellers handbook
Storytellers handbook to the Sabat
The players guide to the Sabat

The vampire players guide
är andra utgåvan, medan de andra tror jag e första utgåvan
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
OK, ett brädspel, inte ett rollspel. Men första spelet sedan jag nappade på OSE-Kickstartern i mars är det gamla MAD-brädspelet. Fyra månader mellan köpen. Jag tror inte ens att jag köpte det för att spela, utan bara för att ha det i hyllan och beundra bilden på kartongen.

1658049217989.png
 
Joined
13 Jun 2020
Messages
56
Lyckades få tag i ett extra fint exemplar av Deities & Demigods första utgåvan, första tryckningen. 🥳

Paketet kom idag. Inköptes på Tradera för några dagar sen.
 

Attachments

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,205
Inte egentligen idag, men har ganska nyligen köpt:

Mutant Chronicles Savage Worlds (hann av en slump hugga 2 tryckta ex på Drivethru innan de försvann) + alla pdfer av 3ed versionen

Siege of the Citadel (Den nya version. Komplett. Skittung låda som levererades)

Barbarians of Lemuria/Everywhen grejer från Drivethru: Heroes of Hellas, Everywhen, Wyrd Sails (Vikingar med tungr knivur vs Cthulhu mythos), Swords of Almuric(baserat på R.E Howards novell Almuric) och nått supplement om monster för Everywhen.

Warriors of the Red Planet + Mechanized Men of Mars från Drivethru (OSR Barsoom)

Väsen + boken med äventyr

Adventures in Trudvang 5e (allt) och några äventyr till Trudvang Chronicles som inte blev konverterade.

Swords & Wizardry Complete

Så... rätt mycket. Men kan tillägga att jag har dragit fördel av flera reor och present kort.
 
Last edited:

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Barbarians of Lemuria
Jag gillar världen o systemet, men måste säga att själva regelsystemet gör de inte det bästa jobbet att förklara o man skulle viljat ha en sida (likt WoD böckerna) där alla standard regler summerades, blev en del bländande. Mitt gäng kom på att jag hade misstolkat stridsreglerna en bit in i spelat o insåg att de skulle ha fåt ett antal plus i sina slag som inte delats ut.

Sedan är det en rolig grej att starter-RP:n som ser ut som Röda Sonja med en båge inte har någon yrkesbana som krigare, barbar, eller jägare (som man kan tro), utan är köpman, magiker, skrivare o läkare.
 

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
270
Var på SF-bokhandeln i Gbg och köpte Basker Blå, mest för att beundra en prickfri produkt då det nog inte kommer spelas. Köpte även Hjältarnas Tid åt en ung släkting som blev helt och totalt såld när vi körde lite rollspel i sommarstugan. Tyvärr var boxen slut.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,205
Jag gillar världen o systemet, men måste säga att själva regelsystemet gör de inte det bästa jobbet att förklara o man skulle viljat ha en sida (likt WoD böckerna) där alla standard regler summerades, blev en del bländande. Mitt gäng kom på att jag hade misstolkat stridsreglerna en bit in i spelat o insåg att de skulle ha fåt ett antal plus i sina slag som inte delats ut.
BoL har blivit mitt standard system sedan jag hittade gratis pdfen 10+ år sedan. Jag har dock väldigt sällan jag använt Lemuria världen från grundboken (som inte är samma Lemuria som Lin Carter's Lemuria som fanns i gratis versionen). Har nästan alltid använt Hyborian Age. Gjort några oneshots med äventyr från Riotminds Götterdämerung och hade tänkt göra något liknande med Honor+Intruige i framtiden. Kört ett rätt lyckat scenario som var pulp'igt Cthulhu möter Resident Evil. Spelar fortfarande med den äldre Legendary edition, istället för den nyare Mythic edition som jag inte har i tryck men plockar en del ifrån.

Mina spelare börjar alltid knorra om jag kommer med förslag på att byta system till vår långvariga kampanj i Hyborian Age. Under kampanjen har det tillkommit en del regelbitar som finns med i äventyren ifrån
 
Last edited:

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Fick precis hem Mythras från Lulu. Köpte mythras imperative för ett tag sedan och gillar verkligen systemet, så fick bli att köpa den stora boken också.

Passade på att köpa chaotic caves som ju kostar ett korvöre och som jag kanske kör med barnen eller nått. Det är i princip en remake av keep on the borderlands.
 

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
266
Jag har precis köpt Hero Kids bundle på DTRPG. Det verkar kanske bara mer skirmish än rollspel vid en snabb koll men är det någon som erfarenhet av det?
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Var i Norrtälje igår o köpte Warhammer Underworlds: Direchasm på den lokala spelbutiken (reapris för utgående produkt)

O i Stadsmissionen i Handen införskaffade jag filmerna
Apocalypto
Kung Arthur
(2004)

O boken
Magikologisk handbok

I reference syfte
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Jag har precis köpt Hero Kids bundle på DTRPG. Det verkar kanske bara mer skirmish än rollspel vid en snabb koll men är det någon som erfarenhet av det?
Jag köpte det för några år sedan och använde det som RPG-system till ett äventyr med kompletta nybörjare. Vi gick rätt snabbt över till att köra D&D istället, men det fungerade bra som inkörsport.

Jag har dock inte provat det med den åldersgrupp som rekommenderas (4-10).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Idag fick jag hem det här spelet.

1658931847316.png

Det köpte jag till 100% för att det var fint, och 0% för att läsa eller spela. Nu är det ju ganska kort så kanske läser jag det ändå nån dag, men snyggt omslag + snygg inlaga (grafisk design) sålde mig på det. Spela det lär jag inte göra; det är ju något slags spelledarlöst tjofräs…
 
Top