Idag har jag köpt...

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,109
Location
Stockholm
Alfaspel har rea och jag kunde inte låta bli att köpa:
Worm Within - The First Chronicle of Future Earth
Tunnels & Trolls RPG: Alice in Weirdworld
Arcanists: Malifaux Raptors
Wolsung: Expansion Book (2nd Ed)
Wolsung: Rulebook (2nd Ed)
The Other Side: Beyond The Other Side
Malifaux: Broken Promises M2E - Expansion Rulebook
Malifaux: Ripples of Fate M2E - Expansion Rulebook
Malifaux: Shifting Loyalties M2E - Expansion Rulebook
Broken Realms: Be'lakor
Broken Realms: Kragnos
 

Fnord

Veteran
Joined
14 Sep 2010
Messages
136
Blev lite mer köp... jag blev fasligt nostalgisk för Werewolf efter att ha spelet de (rätt usla) datorspelet Werewolf: earthblood. Har inte spelat Werewolf sedan typ 2002-2003. Såg även att startboxarna till Star Wars rollspelet fanns i tryck igen. Fick dem rekommenderade till mig för några år sedan men sedan kunde jag inte hitta dem i någon butik.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Jag hittade ett ex av Hokkaido på en loppis för en spottstyver. Någon som spelat det? Är det bra eller skulle jag låtit det stå kvar? Efter att ha bläddrat i reglerna och plockat lite med komponenterna så får jag vibbar av Kingdomino som jag spelat och gillar.

1708697907517.png
 

Fnord

Veteran
Joined
14 Sep 2010
Messages
136
Jag hittade ett ex av Hokkaido på en loppis för en spottstyver. Någon som spelat det? Är det bra eller skulle jag låtit det stå kvar? Efter att ha bläddrat i reglerna och plockat lite med komponenterna så får jag vibbar av Kingdomino som jag spelat och gillar.
Det är rätt kul. Ett bra filler spel och litet är det också så det är lätt att ta med.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
IMG_3042.jpeg

Det trillade in två paket idag med lite rollspelsböcker. Ett från USA som posten inte notifierade mig om alls och skickade tillbaka en gång, medan det andra köptes för någon vecka sedan i Italien.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,109
Location
Stockholm
Alfaspel har rea och jag kunde inte låta bli att köpa:
Blev lite till:
Cadwallon: Players Handbook (Core Rulebook)
Mindjammer: The City People
Mindjammer: Player's Guide
Mindjammer: Hearts and Minds
Mindjammer: the Far Havens

Mindjammer: Blue - Adventure in the Ruins of an Alien World
Pathfinder Companion: Legacy of Fire Player's Guide
Pathfinder Campaign Setting: Undead Revisited
Fragged Empire: Fragged Kingdom
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Kom visst ett paket till idag - från England denna gång. Landet som kanske har världens dyraste tullavgift?
Menar du att du fick betala tull för att få något skickat ut ur Storbritannien? Det låter helt galet.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Menar du att du fick betala tull för att få något skickat ut ur Storbritannien? Det låter helt galet.
Tekniskt sett är det väl inte inte tull. De kallar det Importmoms och sedan lades deklarationsavgift på det.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Då är det svenska avgifter, vilket är rimligt eftersom varorna skickats hit från ett land utanför EU.
För mig är allt "Utgifter" - jag diskriminerar inte. ;)

(Edit: Det tullbehandlades och det är troligen därför det stannade som tull i mitt huvud.)
 
Top