Idag har jag köpt...

Fnord

Veteran
Joined
14 Sep 2010
Messages
136
Varit lite intresserad/fascinerad av Mutant Chronicles & DoD Chronopia de senaste året och skaffad mig 2D20 versionen av Chronicles för typ ett år sedan. Lyckades äntligen få tag på orginal-MC till ett pris jag var villig att betala samt fick tag på Chronopia till ett rimligt pris för ett tag sedan. När jag var ny till rollspel så var det här spelen man absolut inte skulle spela och man fick inte heller säga något gott om dem om man inte ville få sig en otrevlig kommentar från någon gammal inbiten rollspelare. Nu får vi se hur välförtjänt detta var (skulle gissa på "inte alls". Var i alla fall inte det för Chronopia. Nog har spelet lite brister på sina ställen, men det är knappast ett uselt spel). Slank ned lite fler saker i varukrogen när jag beställde Mutant Chronicles...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,895
Location
The Culture
Hittade äventyrsspels svenska utgåva av Combat Cars för 30kr på en loppis. Tror det är komplett. En jävla massa kartongbitar iallfall. View attachment 16047
Om jag hade det och fick för mig att spela det så skulle jag laminera bladen med bilarna, så att man kan markera skador med en whiteboard-penna. Att använda skademarkörerna är ett härke, speciellt då de är lite större än rutorna de ska ligga på.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Om jag hade det och fick för mig att spela det så skulle jag laminera bladen med bilarna, så att man kan markera skador med en whiteboard-penna. Att använda skademarkörerna är ett härke, speciellt då de är lite större än rutorna de ska ligga på.
Smart! Ska nog kopiera orginalen och sedan laminera kopiorna.
 

aknaton

Apostat
Joined
3 Jun 2008
Messages
218
Location
Ronneby
Idag föll jag till föga för första gången sedan Kickstarten för Drakar och Demoner. Det blev Torchbearer RPG (2:nd Edition), The Wildsea: RPG - Core Rules, Apocalypse Keys och Fate of Cthulhu. Känns underbart och alldeles onödigt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag satt på min höga häst och spelade Köpfritt 2024 när jag kom på mig själv med att köpa en 1e Dungeon Masters Guide av @Mekanurg .

Boken passar fint bredvid min befintliga 2e DMG, och det skall bli spännande att jämföra dem lite närmare över kvällsgroggen.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Jag satt på min höga häst och spelade Köpfritt 2024 när jag kom på mig själv med att köpa en 1e Dungeon Masters Guide av @Mekanurg .

Boken passar fint bredvid min befintliga 2e DMG, och det skall bli spännande att jämföra dem lite närmare över kvällsgroggen.
Men det där är ju cirkulär ekonomi, det är väl inget brott mot reglerna?
 
Top