Nekromanti IC: New wizard city

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
RasmusL;n62944 said:
Monk

"Nej, vänt här. Vi ska bara kika upp en snabbis och se vad som hänt med djurlivet där uppe. Här, är lite så länge"

Jag delar med mig av en dagsranson mat och börjar smyga upp för att spana in i reningsverket.
OOC: Rulla för att smyga.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
QHUAST
Jag är med och redo att hänga med när kommisarien ger klartecken. Jag uppskattar längden på järnröret jag plockade från en av halflingrånarna som gav sig på mig. Kan det vara... 10 fot långt? Svårt att se i mörkret. Jag är inge vidare på ögonmått och halflingfötter är ju små.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Ni klättrar upp för stegen och upp i halvljuset inuti reningsverket. Ni ser de tre männen som kom ut ur byggnaden tidigare, en av dem verkar hålla vakt medan de andra vilar. I en bur hängandes över en pool med vatten ser ni två bleka barn som ni känner igen från bilden er arbetsgivare visade er. Barnen är fastbundna och har munkavlar på sig så att de inte kan använda sitt dödsskrik. En enorm man i en vit rustning täckt av magiska runor vandrar fram och tillbaks som en osalig ande.

Ni kommer upp ur brunnen och börjar smyga längre in i rummet när en del av golvet kollapsar under Monks fot. Det är ofarligt men gör en massa oväsen.

Vakterna försöker få tag i sina vapen så snabbt som möjligt och mannen i rustningen skriker "Monstren är här! Döda dem!" Och börjar kasta en magi mor er.

Ooc: Rulla initiativ, beskriv vad ni gör på er stridsrunda och rulla för det.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
OOC: Ni har tre män i en grupp 40 fot bort från er i syd västlig riktning. 20 fot från dem, rakt till väster om er är mannen i vit rustning. Han är 30 fot från er. Bortom mannen i vit rustning är poolen med barnen hängandes över den i en bur.

Ni har brunnen ni kom upp ur bakom er. I övrigt är rummet öppet. Skrot och liknande är tryckt åt sidorna tillsammans med maskiner och liknande. I hörnet till nordöst om er finns en trappa upp till ett litet kontor. Trappan är 10 fot lång och den är 40 fot från er.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Monk

Skit, det här var ju inte alls bra! Fyra mot två i ett öppet landskap är inte den typen av fight jag vill hålla på med och jag rusar mot trappan för att försöka barrikadera mig i kontoret!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
RasmusL;n63250 said:
Monk

Skit, det här var ju inte alls bra! Fyra mot två i ett öppet landskap är inte den typen av fight jag vill hålla på med och jag rusar mot trappan för att försöka barrikadera mig i kontoret!
OOC: (Du kommer hinna upp dit om du springer men det tar hela din runda. Jag behöver dock initiativ först)
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
QHUAST

Jag kutar också.

Init: 15+3: 18

(Ooc: vilka av dem har hjälmar och vilken typ av hjälmar? Och hur är det nu, funkar järnröret som en ten foot pole?)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Den enda vakten som har sitt vapen redo skjuter iväg en armborst skänka men missar vilt. De andra två börjar dra sig upp och drar sina svärd. Manen i rustningen skriker något klichéartat om att ondskans tjänare aldrig kommer komma undan och skickar en magisk missil i form av en lysande grön pil efter Monk men ni hinner kasta er in på kontoret och slå igen dörren innan den når fram.

Kontoret innehåller ett gammalt skrivbord som någon lagt ett par armborst med ammunition på samt några flaskor av vad ni tror är vigvatten. Här finns två stolar som nog var bekväma en gång i tiden och på golvet finns ett ligg underlag och en sovsäck utlagd. Vid foten av den improviserade sängen finns en ryggsäck. Det finns inga fönster i kontoret. Dörren verkar stabil men saknar ett lås, den öppnas inåt.

Vad gör ni?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag drar snabbt fram en av stolarna så att den om dörren skulle ha stått öppen står "bakom dörren" och ställer mig på den med svärdet i högsta hugg (är det dålig takhöjd väljer jag en av dolkarna istället), beredd att sticka ner svärdet över dörren i huvudet på eventuella inkräktare.

"Täck dörren så att de bara kan ta sig in en i taget! Vi tar ut de första som kommer in och förhandlar om de verkar lugna ner sig!"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
OOC: RasmusL (Rulla attack med advantage. Oh, och rulla skada ifall du träffar också.)
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Qhuast

Jag lyder.

Jag gör mig redo att anfalla med en Guiding Bolt ifall någon kommer in genom dörren.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Tomatalven;n65323 said:
Qhuast

Jag lyder.

Jag gör mig redo att anfalla med en Guiding Bolt ifall någon kommer in genom dörren.
OOC Rulla för att träffa och skada när du deklarerar en attack tack :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
De två vakterna med svärd rusar in efter er och den första av dem får Monks svärd rakt i halsen och faller gurglandes blod till marken. Den andra lyckas precis ducka undan Qhuasts magiska attack och svingar upp mot magiker men missar.

Medan de två männen beväpnade med svärd bryter sig in i rummet genom dörren kommer mannen med armborst och magikern i den vita rustningen upp bakom dem men stannar precis utanför rummet och skjuter in. Qhuast träffas med en armborst skänka i sidan av halsen men en till av de magiska gröna pilarna skjuter ut ur magikerns hand och träffar Qhuast rakt i bröstet.

(Qhuast tar 10 skada)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Monk

Jag inser att det här kommer att gå illa och desperationen växer när Qhuast blir träffad. I ett försök att stoppa de annalkande galningarna krossar jag en av mina oljeflaskor mot dörromfattningen ovan dörren och låter oljan rinna ner på golvet för att göra det halt.
 
Top