Nekromanti IC: New wizard city

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Monk

De här lirarna tycks vara förberedda men jag undrar om de verkligen förberett sig på ett anfall underifrån? Vattenledningarna in i reningsverket är, om jag minns rätt, både rymliga och gamla nog att eventuella galler och avspärrningar lätt ska kunna röjas ur vägen. Att ge sig in där utan karta eller guide är dock inte att tänka på men när det här monsterjägargänget tog över lokalerna så lär de rimligtvis ha trängt ut någon annan gruppering som troligen inte är helt nöjd med den rådande ordningen.
Jag återvänder smygande till mötesplatsen för att hitta Qhuast och pitcha iden för honom, alltså att försöka hitta någon med kunskap om reningsverket som kan hjälpa oss att ta oss in oupptäckta.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Tomatalven;n62623 said:
QHUAST:

Jag sänder fram min mage hand för att i smyg sno ett vapen efter ett medan de är distraherade av ljusen och ljuden.

(Vad ska jag rulla?)
OOC: Dex + prof om du har en passande skill.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Monk

Jag drar mitt kortsvärd i högerhanden och batongen i vänsterhanden, håller mig gömd och hoppas att jag inte behöver ingripa.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Tomatalven;n62655 said:
Qhuast:

Stealth: 17+3dexmod +5 stealth? så det blir 20 eller 25
OOC: Nej, du kan inte rulla stealth här. Du kan rulla med skills som Thievery eller annat passande men inte stealth. Oavsett hur bra du rullar kommer de se dig om du rycker vapen från dem.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Tomatalven;n62791 said:
Qhuast:

Jag gör ljuden från reningsverket starkare för att locka dit dem.
Ljuden ökar men de är inte lurade. De söker systematiskt igenom området och de väntar sig en magiker.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Monk

Jag börjar försöka smyga mig bort från reningsverket, det här kommer inte att sluta väl.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni försvinner iväg från reningsverket utan att dra till er deras uppmärksamhet och när ni tagit er en bit bort genom labyrinten av förfallna byggnader runt floden känner ni att ni är långt bort nog för att inte riskera att bli uppmärksammade.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Monk

Lutar mig mot en vägg och pustar ur, låter pulsen lugnas och adrenalinproduktionen sakta ner.

"Det var nära ögat! Den värsta sortens galningar är de tungt beväpnade brukar jag alltid säga... Jag övervägde starkt att försöka överraska dem när du hade dem distraherade men även om jag hade tagit ut en av dem så hade det varit två av oss mot två laddade armborst... Bara en uppenbar ingång och sex armborst riktade mot den, det kommer inte att gå..."

Torkar svett ur ögonen.

"Jag fick en idé när jag kollade byggnaden.
*Ett: de här monsterjägarna kan inte ha varit de första boende i reningsverket och jag kan nog sätta en plåtfemma på att överlåtelsen av 'hyreskontraktet' inte gick fredligt till.
*Två: det bör finnas andra, dolda, vägar in i reningsverket genom de gamla vattenledningarna.
Slår vi ihop dessa så är det sannolikt att det här i trakten finns ett gäng missnöjda uteliggare som har god kännedom om lokalen och jag föreslår att vi letar upp dem och köper deras hjälp. Vad sägs?"
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
QHUAST

"Ja det var en missnöjd uteliggare jag tänkt locka till oss genom trollkonsterna från början, men där ser man... Låt oss leta! Om de är arga på oss har jag ju ett lasso."
 
Top