Nekromanti IC: New wizard city

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Tomatalven;n60267 said:
QHUAST:

"Coolt."

Sänder en magisk hand för att öppna lönndörren och sväva ner i den för att se vad som händer.
(OOC: Din hand ger dig inte feedback, är av begränsad range och är line of sight. Vill du gå och sticka ditt huvud i hålet fyllt med omöjliga dödsfällor så är det dock en möjligheter.)

(PS. OOC: Spelledaren gjorde just PbP motsvarigheten till att fråga "Är du säker?". Men du är fri att göra vad du vill :) )
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
QHUAST:
Jag tar ingen närmare titt. Mor min sa alltid när jag var liten "Om du inte är snäll så kommer Grymkäft och tar dig".
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Monk

Tappar hakan och tittar vantroget på det bisarra skeendet som utspelas framför honom. När Arnis närmar sig räcker han utan att släppa frontän-grottan med blicken över en kopp kaffe och pekar stumt mot Qhuasts märkliga upptåg.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Återvänder till mina kompanjoner.
"Så vad gör vi idag, bär det av mot reningsverket direkt eller hade vi några mer efterforskningar att utföra?"
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Monk

"Jag föreslår att vi slår oss ner och diskuterar igenom saken, det visar sig att vår uppdragsgivare har en del... problematiska bekanta i sitt förflutna. Och så behöver jag nyktra till en aning innan vi gör något alls. Vad sägs om en sovel special på Lennies?"

Pekar mot Lennies Kött och Ved som ligger alldeles intill och är kända för sin omåttligt flottiga men prisvärda specialtalrik.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Qhuast

"Nja, jag vet inte, skulle helst äta vegansk buffé på Senklostrets härbärge. Känner du inte för att pröva något nytt?"
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Monk

Känner hur kroppen skriker efter fett och protein och grimaserar lite över veganförslaget.

"Vi kan prata här. Jag har grävt lite kring Raquel och den avlidne Miriam och det tycks som att den senare var inblandad rätt djupt i någon form av samarbete med andra olagliga varelser. Vi snackar vampyrer och osanktionerad magi stark nog att skapa egna dimensioner. Och jag hatar alla dessa jävla dimensioner som poppar upp likt svampar och faller i någon form av juridisk gråzon rörande jurisdiktion, smuggling, innehav, befogenheter och annat byråkratiskt skitsnack. Jag är tveksam men jag kan se på er att ni är rätt inställda på att gå vidare med det här så: övertala mig. Varför ska vi hjälpa Raquel?"
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
"Ni drog med mig till den där tavernan för att vi skulle hitta något äventyrligt sätt att hjälpa någon och det där var det mest rumsrena uppdraget vi fick. Hennes barn kommer att d... sluta le... råka illa ut om vi inte gör något. Och det vore smarrigt med en liten peng."
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Monk

Lyssnar på Arnis välartikulerade svar och nickar motvilligt men instämmande.

"Ja, när du lägger fram det på det sättet... Jag kan gå med på att hjälpa henne men bara om vi lämnar över dem antingen till poliskåren eller, som du föreslog Arnis, till något av universiteten där de kan ges en plats de kan leva på utan att riskera att döda folk åt höger och vänster."

Monks panna rynkas när han funderar över möjliga handlingsplaner.

"OK, vi vet att Osric är en monsterjägare med rykte om sig och troligtvis inte någon pushover, särskilt uppbackad av fem underhuggare. De har troligen barrikaderat in sig ganska bra och att lyckas knipa barnen utan att de märker något är en högoddsare. I bästa fall."

Lutar sig mot närmaste byggnad och tar djupa klunkar av det nu ljumma kaffet.

"Han lär inte vara intresserad av att sälja barnen, det här är för personligt... Det är inte helt givet detta. Hur som helst behöver vi ett övertag, ett överraskningsmoment. Känner någon av er någon som jobbar på reningsverket? Arnis, har du någon idé om någon besvärjelse som kunde vara till nytta för oss här? Vi har ju trots allt lite pengar att röra oss med."
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Monk

"Qhuast? QHUAST!? Här är jag! Har du någon kontakt på reningsverket, kanske bland Sumpgudarna?"
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Monk

"Nåväl, vi får väl helt enkelt se oss omkring lite runt reningsverket, se om vi kan hitta något att kroka tag i."

Sänker rösten till en viskning.

"Vi tar en omväg via Stupargränd och Tempelbackarna. Jag tror inte att vi är förfölja men jag känner till en bakdörr på Kordias Taverna och tillika svårtillgänglig väg genom sakristian i Bläcksvärtans Tempel där vi nog kan skaka av oss eventuella förföljare. Vad sägs, köra på det eller har ni någon annan plan?"
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
"Utmärkt. Jag har med ett lasso. Det där templet är rätt hemtrevligt, vi får bara undvika att gå in under pågående mässa."
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Monk

Sagt och gjort. Vi ger oss av mot reningsverket och tar kluriga omvägar för att skaka av oss och i bästa fall identifiera eventuella förföljare (de LÄR ju ha koll på vår uppdragsgivare...).
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Ni rör er försiktigt genom staden men märker inga direkt förföljare. Området runtomkring floden är smutsigare och glesare befolkat än det brukade vara, de flesta fabrikerna har flyttat ifrån floden och den används nu mer som avlopp än något annat. Då och då ser ni varelser med för många ögon röra sig i vattnet och skepnader med för få tänder och fingrar röra sig i gränderna. Invånarna i det här området verkar fly undan era blickar och drar sig djupare in i skuggorna när ni går förbi.

Det gamla reningsverket är en stålgrå byggnad som hänger halvvägs ut över floden. Solen är varmare idag än den var igår och byggnaden som består huvudsakligen av plåt måste vara svettigare och obekvämare än abyssen vid det här laget. Ni inser direkt varför den valdes som mötesplats. Fönsterna och sidodörrar är övertäckta med plåt eller galler och till och med rören som mynnar ut i floden har kraftiga galler över dem. Bara huvudingången är oövertäckt. En väg in, en väg ut.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
OOC: Finns dom här genvägarna vi pratade om eller inte? förvirrad

Qhuast:
Viskar till mina kompanjoner:
"Vad sägs om att vi övertalar en skummis att gå in genom ingången här och se vad som händer, så kan vi lättare bygga upp en stabil inbrottsplan?"
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Monk

"Kanske det. Nu var det ett tag sedan jag var här sist och då var verket fortfarande i bruk, frågan är om vi kan få någon att frivilligt kliva in? Tror du att du kan lösa det? Se om du kan hitta någon så undersöker jag byggnadens utsida"

Jag börjar smyga kring byggnaden sökandes alternativa ingångar, fönster som inte är ordentligt igensatta, svaga väggpartier, etc.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Qhuast:

Jag gömmer mig, väntar på att en skummis ska gå förbi och skapar då mystiska thaumaturgiska ljus och ljud inifrån byggnadens öppning och i aktar hur skummisen reagerar. Om det inte tar aslång tid förstås.

Stealth check: 21
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Monk

Du märker att någon nyligen har gått över byggnaden och barrikaderat den från insidan, ersatt skadade partier och på ett par ställen till och med satt upp nya galler på ett par ställen. Den här byggnaden är förstärkt som en bunker och det skulle kräva dig åtminstone en halvtimmes högljutt jobb med rejäla verktyg för att ta dig in. Någon har valt den här byggnaden noggrant och förberett sig på den här situationen.

OOC: Rulla stealth, DC 15.


Qhuast

Du börjar skapa magiska ljus och ljud. Direkt kommer tre män i ringbrynjor och beväpnade med svärd och armborst ut och börjar leta igenom området på ett uppenbart vant sätt. Det här är tränade mördare med rejäl utrustning, det brinnande ögat tatueringarna på deras hud vittnar om att de är fanatiker och beredda att mörda för sin tro.
 
Top