Nekromanti IC: New wizard city

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
RasmusL;n65383 said:
Monk

Jag inser att det här kommer att gå illa och desperationen växer när Qhuast blir träffad. I ett försök att stoppa de annalkande galningarna krossar jag en av mina oljeflaskor mot dörromfattningen ovan dörren och låter oljan rinna ner på golvet för att göra det halt.
(OOC: Snyggt, de måste rulla för att hålla sig på fötterna och killen med svärdet har disadvantage)
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
QHUAST
Jag är snart för adrenalinhög för att bry mig om skadan. Försöker dra mig undan från dörröppningen för att undvika fler missiler.

(Dodge)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Mannen med svärdet halkar på oljan och faller omkull. Detta gör det svårt för hans två kumpaner att fortsätta eldgivningen och mannen med armborstet försöker skjuta Monk men missar. Mannen med rustningen rusar dock in i rummet och lyckas hålla sig på fötterna. Han skjuter ännu en magisk missil mot Qhuast innan han gör sig redo att slåss med sitt svärd. Missilen verkar svänga i luften för att träffa den undan duckande Qhuast. Ni hör han skrika till de andra två "Geeka magikern först!"

Qhuast tar 2 skada, minimum som en Magic Missile som inte kan missa kan göra.

Vad gör ni?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Monk

"Att det skulle behöva gå så här långt..."

Monk rycker ut sin fortfarande tända lykta från manteln och kastar den med full kraft i golvet, mitt i oljan bland de kämpande fanatikerna.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
De två svagare fanatikerna slukas av explosionen, vrålandes medan flammorna slickar deras kött. Mannen i rustning vrålar och kämpar med det magiska kommandot innan han dyker ner i flammorna. Men han dör inte direkt utan börjar kräla mot Monk genom elden medan hans rustning svartnar och böjs av hettan.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Monk

Snyggt Qhuast!

Är det alltså en person kvar utanför dörren just nu plus mannen i rustning?
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Jag drar mig undan från elden och kastar järnröret som ett spjut mot magikern i hopp om att det ska bli ett hjärnrör.

(Vad ska rullas? Str-check utan proff. med adv.? I så fall blir det 15! Skada d6-1? Då blir det 1)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
OOC: Det är bara mannen i rustning kvar. Oljan exploderar och är man en minion med 1 hp är det hårt att stå nära sådant ;)

Qhuast plockar upp järnröret och slungar det rakt genom hjälmen och skallen på mannen i rustning som stannar medan ni kan höra och lukta doften av hans hjärna som kokar.


MER OOC: Ni har vunnit och striden är över! Snyggt jobbat! Ni levlar till level 3.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
OOC: F1. Kan man kasta Cure Wounds på sig själv? Det står range: touch och man kan ju röra sig själv.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Tomatalven;n65576 said:
OOC: F1. Kan man kasta Cure Wounds på sig själv? Det står range: touch och man kan ju röra sig själv.
OOC: Det kan du absolut göra :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Ni pluggar era öron med vaxet och läker era sår. Barnen sitter fortfarande fastbundna i buren över polen med vatten. Ni ser att buren är kopplad till en vinch med en snabbutlösare som skulle fått den att falla ner i vattnet. Ni ser att en helig symbol på en silver kedja hänger ner i vattnet som alltså är välsignat vigvatten. Barnen ser rädda ut.

(Ni hittar också följande loot på kropparna och i byggnaden: 1 bränd men fungerande Splint mail 75 gp, 1 sköld 5 gp, 4 svärd 30 gp totalt, 3 armborst 35 gp totalt, 1 helig symbol i silver 10 gp och 12 GP i kontanter.)
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Jag kanaliserar gudomlighet för att läka mig. Tittar mig omkring efter något att ösa poolen med.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Qhuast hittar en hink i ett hörn. Det tar cirka en timme att ösa ur bort vattnet men efter det är gjort finns det bara betong under buren.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
"Barn? Har ni något på fötterna, typ skor?"
Jag ser efter ifall vattnet jag öst ut rinner iväg någonstans eller om det bara blöter ner golvet. Jag ser också till att försöka göra det troligen oundvikliga fallet mer skonsamt för de små. Jag lägger allt vad jag kan hitta som är relativt mjukt, inklusive liken, i botten av poolen för att skapa en stötdämpande platå av något slag.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Barnen är munkavlade och fastbundna så de kan inte svara dig. De ser dock förfasade ut över ditt byggprojekt som använder mänskliga kroppar som material. De verkar ha skor på sig.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Monk

"Det är ingen fara. Vi har kommit för att ta er tillbaka till er mamma!"

Jag ser till att Qhuast inte använder barnens faders lik och börjar sakta vinscha ner buren till marknivå.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Barnen ser lite mindre rädda ut och dy vinschar utan problem ner buren, som inte har ett lås, till marknivå.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
"Jag skulle nog behöva vila lite för att återfå min samklang med den gudomluga rytmen, men det kanske är bråttom ut, vad tror du Monk? Dom där halflingarna har nog stuckit så det nog bra om vi är redo för strid ifall vi ska ta lönnvägen tillbaks också...
 
Top