Nekromanti I väntan på nya SAGA

MHGames

Veteran
Joined
25 May 2011
Messages
32
Jo, jag såg det, typist! Det blir till att hitta på något nytt:)
Ett namn som dyker upp i huvudet är Sagor & Legender, passar ju bra då det är baserat på Saga:)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Togo, i så fall har jag ett par snygga logovarianter som du kan få av mig. Det vore synd om de inte användes. :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Eller kanske:
Sagor & Svärd
Sagor & Sägner
Sagor & Svartkonster
Sagor & ?

....tål att fundera på.
 

MHGames

Veteran
Joined
25 May 2011
Messages
32
Hmm...
Sagor & Äventyr
Sagor & Trolldom
Sagor & Demoner:)
Guld & Ära (ok, nu lämnade jag Sagotemat)
Hjältar & Trolldom
Hjältar & Monster
Skatter & Fällor

Kanske skippa dubbelnamnet:

Hjältesagor
Grottäventyr!

Äsch, jag vet inte, gillar Sagor & Sägner för egen del...
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Draksägner och demonsagor?

Nja, skämt åsido så är kanske bara Draksägner inte så illa. Dessutom är det ju svårt att inte dra paralleller till de andra trådarna om moderna, DoD-liknande inkarnationer av spel. Vilket ju tycks väcka en hel del intresse.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
"Draksaga" för att förvirra redaktören och de som är bekanta med hans tidigare alster? :D Det sämsta med det namnet är nog att det kommer uppfattas som en sammanslagning av en del och därför förlora sin klang. Och att det kanske antyder lite mer storslagna äventyr än man i regel får.

Jag tänker att det bästa är om det säger Drakar och Demoner, fast utan att säga det då. Om titeln anspelar på Saga är det mer en bonus liksom. Men det är inte så lätt gjort... "gå-i-skogen-fantasy" heter ju liksom Drakar och Demoner på svenska, trots att titeln är helt missvisande. ^^
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Skippa &-tecknet. "Sagor i Arcaria", kanske? Namnet måste ju inte ha värsta lockelsen i sig själv eftersom det inte är en produkt som på något sätt måste vinna marknad och förtjänst. "Saga Basic" skulle till och med funka, för att visa precis vad det är man vill uppnå (fast om reglerna skiljer sig markant från förlagan kanske det blir missvisande istället). "En gång för länge sedan", "Sagolikt" eller "Legender som består"?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Å, "Sagor från skogarna" så att Sapient blir förvirrad när vi skriver SFS på forumet och inte menar Svensk författningssamling!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Äh, jag kan visst inte hålla mig, här kommer ytterligare några otrooooliga namn:

"Trollskog"

?"Vandrare och vidunder" eller kanske "Bland bestar och vidunder"

"Symbarvang", "Trudaroum"
 

MHGames

Veteran
Joined
25 May 2011
Messages
32
...eller vänta nu, det var nog DeBracy som kom på den först, tack till DeBracy för namnförslaget och till Tomas som skapade loggan:emb:
 

MHGames

Veteran
Joined
25 May 2011
Messages
32
Arfert;n119637 said:
Bra jobbat!!! :) Och det i Publisher!
Tack, jag borde ta och få tummen ur för att lära mig lite bättre program, men det ligger lite lågt i prio just nu:)

Jag håller på att gå igenom filen och rätta till lite småfel här och var, samt snygga till layouten lite, ska inte dröja så länge till förrän den är klar. Sedan blir det en print on demand på Lulu till självkostnadspris, så får vi se hur det verkar.

Tanken är att det längre fram ska komma en mjukpärm i pocketformat med ny layout av Tomas och som kommer att säljas till självkostnadspris av SagaGames.

Kanske ha en PDF för nedladdning upplagd också?
 
Top