I Rikets Tjänst

Det var ju lite oturligt. Men roligt att ni spelat mer! Hur har det gått?
Det har gått bra måste jag säga. Var lite mer flitig med att dela ut chockslag vilket lette till lite slag på sammanbrottstabellen till slut. Vi provade på en strid lite kvickt som kändes kul även om den tog lite extra tid då det var här hemsidan plötsligt försvann för mig när jag skulle leta upp tabellerna för kritiska träffar.

En sak som kommit upp några gånger när vi spelat/gjort karaktärer är att ingen av oss förstått punkt 5 i karaktärsskapandet. Alltså "Välj tre superförmågor och två vanliga förmågor.". Vad är en superförmåga i det här fallet?
 
Det har gått bra måste jag säga. Var lite mer flitig med att dela ut chockslag vilket lette till lite slag på sammanbrottstabellen till slut. Vi provade på en strid lite kvickt som kändes kul även om den tog lite extra tid då det var här hemsidan plötsligt försvann för mig när jag skulle leta upp tabellerna för kritiska träffar.

En sak som kommit upp några gånger när vi spelat/gjort karaktärer är att ingen av oss förstått punkt 5 i karaktärsskapandet. Alltså "Välj tre superförmågor och två vanliga förmågor.". Vad är en superförmåga i det här fallet?
Ska se till att den är uppe från och med nu :)

Får se till att förtydliga det där med superförmågor (som ska heta Extra-Normala krafter, ska göra ett konsekvens-svep). Tanken är att din ”superkraft” har tre sätt den yttrar sig på som du konstruerar tillsammans med SL med riktlinjerna i Krafter-kapitlet.
 
Ska se till att den är uppe från och med nu :)

Får se till att förtydliga det där med superförmågor (som ska heta Extra-Normala krafter, ska göra ett konsekvens-svep). Tanken är att din ”superkraft” har tre sätt den yttrar sig på som du konstruerar tillsammans med SL med riktlinjerna i Krafter-kapitlet.
Vad gäller specifikt strid så har jag skrivit en del tips och byggt en exempelstrid. I princip är tanken att man ska försöka hålla sig i rörelse eller skydd, eller ännu hellre utanför striden :)
 
Ska se till att den är uppe från och med nu :)

Får se till att förtydliga det där med superförmågor (som ska heta Extra-Normala krafter, ska göra ett konsekvens-svep). Tanken är att din ”superkraft” har tre sätt den yttrar sig på som du konstruerar tillsammans med SL med riktlinjerna i Krafter-kapitlet.
Vi misstänkte att det kanske var det men sen är ju nästa punkt att skapa sin superkraft då vi antog att vi missförstått.
 
Jag har förtydligat kring kraft-skapandet nu och lagt till lite om din rollpersons bakgrund.

Vad mer är, man kan nu spara sina karaktärer i molnet (!)

Jag har tillsammans med Claude tåtat ihop T-Kontorets Personalakts-arkiv, .

Man kan skapa rollpersoner som sparas lokalt i webbläsaren som innan (men nu ha flera olika rollpersoner sparade lokalt), men också logga in med sin email och ladda upp dem på servern (som jag räknar med att tillhandahålla för all överskådlig framtid). De kan alltid skrivas ut eller laddas ner som datafil (json) för att ladda upp sen igen.

Man kan också bjuda in andra till ens arkiv och dela karaktärer med dem. På det sättet så kan spelledaren ha koll på alla karaktärer och du kan komma åt din egen karaktär som spelare.

Slutligen kan man importera de förgenererade karaktärerna om man vill börja med något.

Angående integritet. Jag kommer inte att läsa (eller låta någon annan läsa) folks rollpersoner som de laddar upp och jag använder inte mejladressen till något annat än att skicka inloggnings- och inbjudningslänkar eller motsvarande.
 
Petimäterkommentar: kpist m/45B. (Original-m/45 hade en defekt som man snabbt rättade till, vilket motiverade en uppdaterad beteckning. Därav vapnets smeknamn "Bertil".)
Kommer fortfarande ihåg serinummret på min "Bertil" - muckade 1a Juni 1990 :)
Hade även en AK5 med vikbar kolv (kanske alla fick sedan!?) som min stridsvagn 103C pluton på P4 var försökskaniner för.
 
Back
Top