I Rikets Tjänst

Det var ju lite oturligt. Men roligt att ni spelat mer! Hur har det gått?
Det har gått bra måste jag säga. Var lite mer flitig med att dela ut chockslag vilket lette till lite slag på sammanbrottstabellen till slut. Vi provade på en strid lite kvickt som kändes kul även om den tog lite extra tid då det var här hemsidan plötsligt försvann för mig när jag skulle leta upp tabellerna för kritiska träffar.

En sak som kommit upp några gånger när vi spelat/gjort karaktärer är att ingen av oss förstått punkt 5 i karaktärsskapandet. Alltså "Välj tre superförmågor och två vanliga förmågor.". Vad är en superförmåga i det här fallet?
 
Det har gått bra måste jag säga. Var lite mer flitig med att dela ut chockslag vilket lette till lite slag på sammanbrottstabellen till slut. Vi provade på en strid lite kvickt som kändes kul även om den tog lite extra tid då det var här hemsidan plötsligt försvann för mig när jag skulle leta upp tabellerna för kritiska träffar.

En sak som kommit upp några gånger när vi spelat/gjort karaktärer är att ingen av oss förstått punkt 5 i karaktärsskapandet. Alltså "Välj tre superförmågor och två vanliga förmågor.". Vad är en superförmåga i det här fallet?
Ska se till att den är uppe från och med nu :)

Får se till att förtydliga det där med superförmågor (som ska heta Extra-Normala krafter, ska göra ett konsekvens-svep). Tanken är att din ”superkraft” har tre sätt den yttrar sig på som du konstruerar tillsammans med SL med riktlinjerna i Krafter-kapitlet.
 
Ska se till att den är uppe från och med nu :)

Får se till att förtydliga det där med superförmågor (som ska heta Extra-Normala krafter, ska göra ett konsekvens-svep). Tanken är att din ”superkraft” har tre sätt den yttrar sig på som du konstruerar tillsammans med SL med riktlinjerna i Krafter-kapitlet.
Vad gäller specifikt strid så har jag skrivit en del tips och byggt en exempelstrid. I princip är tanken att man ska försöka hålla sig i rörelse eller skydd, eller ännu hellre utanför striden :)
 
Ska se till att den är uppe från och med nu :)

Får se till att förtydliga det där med superförmågor (som ska heta Extra-Normala krafter, ska göra ett konsekvens-svep). Tanken är att din ”superkraft” har tre sätt den yttrar sig på som du konstruerar tillsammans med SL med riktlinjerna i Krafter-kapitlet.
Vi misstänkte att det kanske var det men sen är ju nästa punkt att skapa sin superkraft då vi antog att vi missförstått.
 
Back
Top