På senaste MunkCon spelledde jag min kreation "I Rikets Tjänst", en korsning mellan spionthriller och low key superhjälte-spel i Kalla Krigets Sverige. Det är, som så många egna spel "under konstruktion", men jag har fått en hel del positiv feedback från de spelomgångar som gjorts. Spelsystemet är eget, men tar en del inspiration från År 0-motorn och lite från Modiphius 2D20-system, men med det självklara tärningsvalet T12 (rullar fint, bra utfall och inte minst snygg!)
Specifika saker som saknas är tydligare meta-ramverk för konstruktion av och exempel på superkrafter och betydligt fler och mer genomtänkta förmågor. Men grunderna är relativt genomspelade vid det här laget.
Så nu lägger jag ut det för allmän beskådan och feedback!
publish.obsidian.md
Specifika saker som saknas är tydligare meta-ramverk för konstruktion av och exempel på superkrafter och betydligt fler och mer genomtänkta förmågor. Men grunderna är relativt genomspelade vid det här laget.
Så nu lägger jag ut det för allmän beskådan och feedback!
Bakgrund - I Rikets Tjänst - Obsidian Publish
Bakgrund - I Rikets Tjänst - Powered by Obsidian Publish.