Hur ska man hantera kritik som rollspelsmakare?

Hur hanterar ni om någon tackar nej, "kanske senare" Men alltid annars är tillgänglig för andra spel?
Jag skulle nog inte lägga nån värdering alls i det. Alla i min grupp är sugna på olika saker vid olika tillfällen, och vi är inte särskilt blyga att berätta om det är nåt vi inte vill spela. Nu när jag tänker efter så är det nog oftast jag som är mest motsträvig.

Sen är det såklart olika från grupp till grupp och för olika spelare. Om nån vill testa nåt egenskapat är det väl för oss ändå god ton att man ställer upp och spelar/testar även om man på förhand inte är så entusiastisk. Men oftast bör man nog lägga lite energi på att sälja in sin idé till de andra spelarna.

Men jag skulle inte dra några växlar alls på det faktum att nån i gruppen inte vill köra just mina infall. Då är det bättre att de säger till innan än att de är artiga och spelar nåt de verkligen inte vill.

:t6b-5: :t6r-2:
//EvilSpook

Jag gör inte några rollspel, men väl ett och annat äventyr och en hel del kartor och andra illustrationer.

Jag bestämde mig för många år sedan att jag totalt ignorerar kritik/feedback jag inte bett om, och då särskilt sådan som kommer i form av kommentarer i sociala medier. Folk har, ofta dåliga, synpunkter på allt man gör. Att ta till sig av den är bara destruktivt. Jag går aldrig i svaromål, ingen form av bekräftelse att jag ens läst deras kommentarer eller på något vis berörs av dem.

Om jag vill förbättra något så ber jag utvalda individer jag respekterar om feedback. Kartellgrabbarna med hangarounds är de jag oftast frågar - de kan sina grejor och vet hur man ger konstruktiv kritik.

Edit: kom på ett undantag, vid enstaka tillfällen frågar jag vad folk tycker om två olika definierade alternativ när jag har svårt att själv bestämma mig, typ ”tycker ni riddaren ska ha ett svärd eller en stridsklubba”.

Back