Alltså… welcome to WRNU,
hope you survive the experience.
Tog åt mig som fan av den förra tråden för jag har så lätt att känna ansvar. Att det är
jag som måste rädda alla, ta hand om dom osv. Jag är den som skriver 70% av alla inlägg sen jag började på WRNU i början av mars. Jag har inte bara pluralitet, utan ensam majoritet i inläggsskrivande (sen att det mesta jag hasplar ur mig är rätt ogenomtänkt är en annan sak).
Jag
har gjort så gott jag har kunnat att välkomna folk, ge dem feedback, sätta “gilla” osv.
Men jag skrev också:
If you complain once more you’ll meet an army of me.
För det finns bara så mycket man kan begära.
Och nu åker sleven fram. Sorry men så är det.
Ett av WRNU:s många funktioner är att prata design. Vilket är något som både spelskapare och spelledare använder.
Och jag vill att design ska vara bra.
Det är viktigt för mig. Jag vill kunna prata om design på en
insatt nivå. Att man sitter där med sin vältummade Characteristics of Games och sina arkiv av diverse rollspelsteori-fora att slå upp saker på. For fucks sake jag sitter i redaktionen på Games & Puzzle Design.
Ja, design-snack kan ske på så många nivåer, spelskapande också, spelledande absolut. Vi vill ha fler spelskapare och spelledare, outsider art, nya perspektiv osv osv, inte bara tugga samma memer och inlärda koncept. Nån okänd kan komma inramlande, som David Berkman gjorde på RGFA, och vända upp och ner på allt vi vet om vad ett rollspel är. Och det är coolt, det är fine.
Alla är välkomna och all vår början bliver som den blir osv.
Men allt kan inte vara pekbok.
WRNU behöver vara en plats för ett
brett spektrum av designkompentens om jag ska vara kvar här.
Jag vill att vi ska bolla med god damn state-of-the-art, avant garde–frågor, att S-G och The Forge typ får skämmas för att dom är så efter det vi kommer hitta här. Att RPG.net sitter och gråter med sin Blood and Smoke för att deras spelare lämnar dom.
Att vi ska inte behöva hålla igen “tänk om nån inte fattar det jag säger nu”?
Jag svarar på frågor och jag skickar länkar och jag har lagt ner tid på att
skriva ett program som hjälper mig hitta länkarna i min Firefox-history för att kunna göra det ännu mer.
Jag är som stenen som ni försöker pressa mer blod ur.
Liksom det går inte.
“Hur kan vi göra det mer välkomnande?”
Det går inte mer. Det går inte mer.
WRNU har många andra funktioner också:
- Småprata om kultur på både höga och låga sätt
- Hitta spelare och grupper
- Hitta vänner
- Ställa regelfrågor
- Diskutera specifika moduler och spel
- Få nyheter om när olika spel ska släppas
Inga av dom sakerna är speciellt exkluderande.
Enda gången “status”-frågor kommer upp är när vi pratar om design. Dvs, min grej.
Och folk sade i den andra tråden “Sandra, du behöver inte ta åt dig, OK?”
Och det var skönt, bra att ni sade det för jag tog åt mig.
Hur skulle jag inte kunna göra det?