Nekromanti Hur blir vi öppnare och mer välkomnande?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
P.eLL.e;n243382 said:
Närmar mig det där anti-send-läget i rask takt. Inte alls pga. "göra bort mig", utan "ointresse" och "försök att vara kreativ med nära 0 respons".
Det är väl spelkonstruktörens ständiga dilemma. Skriva det spel man vill skriva, eller skriva det spel andra vill läsa. :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Ett alternativ är att migrera all verksamhet till Facebook-gruppen "Roll- och brädspelsforum".
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
wilper;n243404 said:
Det är väl spelkonstruktörens ständiga dilemma. Skriva det spel man vill skriva, eller skriva det spel andra vill läsa. :)
Exakt. Kommer sannolikt att fokusera på att enbart spela de spel jag har skrivit och fokusera på annat på forumet.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Vimes;n243405 said:
Ett alternativ är att migrera all verksamhet till Facebook-gruppen "Roll- och brädspelsforum".
Japp! Då slipper ni mig!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
2097;n243394 said:
Rent praktiskt var det svårt att ha det öppet pga arbetsbördan på modsen
Äh! Jag, Vimes, en återinsatt OBD och God45 kan vara mods i OT forumet, blir finemang sö'!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
P.eLL.e;n243407 said:
Exakt. Kommer sannolikt att fokusera på att enbart spela de spel jag har skrivit och fokusera på annat på forumet.

Det är ju jättetråkigt! Vad skulle få dig att göra annorlunda?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
2097;n243410 said:
Japp! Då slipper ni mig!
Fast det vore ju en dålighet med tanke på att det nästan bara är dina inlägg som är intressanta nu för tiden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
RasmusL;n243429 said:
Äh! Jag, Vimes, en återinsatt OBD och God45 kan vara mods i OT forumet, blir finemang sö'!
Obegripligt att Magnus Seter och Dante inte har kommit på den här lösningen tidigare. Vad kan gå fel? (På rikt tror jag att det skulle funka... på sitt sätt).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vimes;n243405 said:
Ett alternativ är att migrera all verksamhet till Facebook-gruppen "Roll- och brädspelsforum".
På vilket sätt skulle det vara ett alternativ?
Och vad är "facebook" för något?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
RasmusL;n243429 said:
Äh! Jag, Vimes, en återinsatt OBD och God45 kan vara mods i OT forumet, blir finemang sö'!
Aj. Jag fick ont i huvudet bara av att tänka på det här.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
RasmusL;n243431 said:
Det är ju jättetråkigt! Vad skulle få dig att göra annorlunda?
Att du skrev sådär piggade upp, då fortsätter jag här :) Fan, det var ju inte så svårt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
anth;n243454 said:
På vilket sätt skulle det vara ett alternativ?
Och vad är "facebook" för något?
För att det skulle montera ner communityt WRNU med dess historia och hierarkier till förmån för uppgåendet i en större, mer anonym och följaktligen mindre hierarkisk massa. Jag tycker inte att det är en bra lösning, men det är en lösning på inkluderingsproblemet så som det presenterats i Rasmus två trådar.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
2097;n243394 said:
Rent praktiskt var det svårt att ha det öppet pga arbetsbördan på modsen
Ja. Vad ska de få ha sommarlov för? Jäkla mods...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vimes;n243461 said:
För att det skulle montera ner communityt WRNU med dess historia och hierarkier till förmån för uppgåendet i en större, mer anonym och följaktligen mindre hierarkisk massa. Jag tycker inte att det är en bra lösning, men det är en lösning på inkluderingsproblemet så som det presenterats i Rasmus två trådar.
Vill du på allvar göra rollspel.nu ännu sämre???
Hela min spelgrupp flyttade till Facebook, jag följde inte med.
Skulle rollspel.nu också flytta till facebook skulle jag inte heller följa med.
Jag slutar hellre helt att spela rollspel än att sätter min fot på Facebook.
Jag flyttar hellre till krigets Syrien än att skaffar ett facebook-konto.
"En miljard flugor kan inte ha fel - ät bajs".
I mina ögon ligger facebook på samma nivå som "Star Trek"-Borg så jag förstår vad du menar med "uppgå i en större mer anonym massa" - men nej tack.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Jävligt intressant, anth. Berätta gärna mer.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Nu är jag inte den mest aktiva eller den mest älskade forumiten på forumet, men om forumet hade varit som det är nu när jag hittade det så skulle jag inte ha joinat.

Dels för att det inte finns någon småprat på alla sidor längre, den var lättsam och lätt att skriva i, kändes inbjudande och bjöd in folk till communityn.

Sedan saknas of topic forumet, för precis som småpraten kändes det mycket mindre prestigefyllt där och det var lättare som nu medlem att börja skriva inlägg där.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,725
Location
Eskilstuna
Då jag själv har en historia av att vara en väldigt inskränkt rollspelare vill jag ge en stor eloge särskilt till 2097, som på senare tid länkat flitigt till de termer och teorier som tas upp. För oss som är färska i teorisvängen blir det då väldigt mycket enklare att hänga med i diskussionerna, vilket nog ökar nog chansen för att vi med tiden kan bidra med mer konstruktiva inlägg.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Fives, jag är så himla nyfiken på hur ni kör! Men det får bli en topic för en annan tråd
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kan inte alla bara vara schyssta och våga prata om rollspel för utomstående? Hjälp till på närmsta nåntingcon, stöd lokala spelbutiker och grupper, spela gärna på dem så folk kan titta på och I sånna fall fråga om de vill vara med nån gång.

Sluta vara så himla politiskt korrekta, men överdriv inte stereotyper. Men inse HUR ni spelar och var beredda på att ta till er av andras spelande och åsikter.

Sluta bråka.

Då löser sig allt.
 
Top