Nekromanti Haunted House, runda fyra

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
tripp_trap said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Jag är Bybo utan jobb, en Arbetslös slyngling.
Var det inte Brynolf som var den Arbetslösa slynglingen? Care to explain?
Han skrev i samma stycke att:
Konrad Konvalj said:
Jag har en förmåga som inte funkar längre om det plötsligt inte skulle dyka upp en till Arbetslös slyngling.
Och Brynolf "grönade" honom om jag minns rätt.
Har KK outat sig som arbetslös slyngling tidigare?
Oja. Länge sen det!

Recca: min aktivitet är kass och jag kan inte göra nått åt det just nu. Skall försöka hitta tid och dator ikväll.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Vimes said:
Bara så att jag fattat rätt, tripp: ditt resonemang är alltså att om vi har tur så vinner vi genom att gå in i hallen, men har vi inte tur så förlorar vi (för att hallen är en dead end)?
Det var den sista meningen, sju ord, av i runda slängar ett inlägg på 300 ord. Nej, det var inte mitt resonemang och jag tror att du förstår det. Men här kommer det igen:

1. Vargarnas röster räknas mer ju längre in i spelet vi kommer. Ju fler legitima alternativ vi har framöver, desto lättare för dem att förstöra för oss genom att utnyttja den velighet och tvekan vi känner. Därför vill jag eliminera en utgång nu så vi har det överstökat.
2. Vi kan få bekräftat om kartinformation är felaktig eller inte.
3. Vi kan ha tur och vinna.

Att Hallen skulle vara ett kill-room håller jag för otroligt. Det borde vara straff nog för oss om den visar sig vara en återvändsgränd, varför lägga på automatisk död liksom. Däremot skulle Vinterträdgården eller Spegelsalen definitivt kunna vara kill-room kandidater. Om Reccas information håller bör vi försöka besöka så få okända/oviktiga rum som vi bara kan så länge vi kan.

Recca said:
Du resonerar bra kring din röst men med tanke på att ett alternativ är ett killroom och att vi i princip haft en person för mycket som hävdat att vi ska gå till hallen (och att denna person dessutom pingar ulv genomgående i min åsikt - du alltså tripp_trapp), så måste jag hävda bestämt att vi inte kan gå till hallen nu. Att du prompt vill fortsätta dit förstår jag ju, det är ju något du hävdat i flera rundor nu.
Om du går tillbaka och läser så röstade jag två rundor i sträck på att gå mot köket, så där har du fel. Däremot vill jag gå till Hallen nu för det ligger precis bredvid oss.

Recca said:
Vic blir dessutom nattmördad vilket tyder på att "din väg är rätt". Det är nån form av omvänd psykologi att döda Vic och gröna den väg som leder till hallen, det är jag övertygad om. För mig framstår det som väldigt märkligt att vi inte utforskar vinterträdgården när vi har garant på att vi har tid till det - och att flera istället väljer att rusa blint mot hallen.
Har du reflekterat över ditt beteende alls de senaste rundorna? Mycket av det som sker verkar du vilja förklara med att jag är luden och har vassa tänder. Att du låst fast dig vid mig som skurk är beklagligt, tunnelseende bidrar inte så mycket till vår situation. Bara att du formulerar dig med de understrukna orden borde verkligen vara varningstecken.

Det var dock trevligt att du tyckte att jag resonerar bra kring min röst, men du får gärna skjuta ner eller ifrågasätta mina resonemang.

Recca said:
Utifrån rent logiskt resonemang borde vi ju välja att säkerställa den rätta utgången: dvs, är det köket eller är det hallen. Vimsys kartinfo är att vinterträdgårn och spegelsalen vätter mot utgången - hur kan vi då inte välja att gå dit när vi vet att vi har minst tre rundor kvar. Vi kan alltså gå in dit, gå tillbaks och sen gå in i hallen.
Det snabbaste sättet att säkerställa korrekt utgång är att gå till den närmsta. Den ligger bredvid oss. Jag tror verkligen inte att SL skulle lagt kill-roomet i en av utgångarna, som jag skrev ovan borde tidsförlusten i form av förlorade rundor vara nog med straff.

Recca said:
Det är som att ni är så speltrötta att ni väljer att gå in i hallen när det uppenbarligen - enligt all logik är det mer dumma alternativet än att gå in i vinterträdgården/spegelsalen.
Bara Vimes har dryftat information om Vinterträdgården och Spegelsalen, och han är inte grönad i min bok.

Recca said:
Jag blir faktiskt irriterad till och med. Det är som nån sorts motstånd mot logiskt resonerande - och då känner jag spontant att några av de som vill till hallen måste vara ulvar - för deras logik är ju inte byns logik.

K.K, din närvaro har inte varit på topp på ett tag nu, dags att göra något och inte bara skriva "Till hallen mannar!" Få mig att lita på dig igen. För just nu börjar jag ifrågasätta min tidigare övertygelse om att du var bybo.
Bemöt mina resonemang så ska vi se om inte din logik blir tydligare och du därför kan vända över oss till Vinterträdgården.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tar det i valfri ordning.
tripp_trap said:
Bemöt mina resonemang så ska vi se om inte din logik blir tydligare och du därför kan vända över oss till Vinterträdgården. [...]
1. Vargarnas röster räknas mer ju längre in i spelet vi kommer. Ju fler legitima alternativ vi har framöver, desto lättare för dem att förstöra för oss genom att utnyttja den velighet och tvekan vi känner. Därför vill jag eliminera en utgång nu så vi har det överstökat.
Men om det finns 3 ulvar totalt så är det i värsta fall 3 rundor vi har kvar och då är vi med största sannolikhet körda när vi chansar på hallen, ju.

tripp_trapp said:
2. Vi kan få bekräftat om kartinformation är felaktig eller inte.
Men eh. Om vi inte får den bekräftad så förlorar vi och om vi får den bekräftad så vinner vi. Det känns ju jättepucko. På riktigt.
3. Vi kan ha tur och vinna.
Det är mindre än 50/50 chans att vi vinner iom den information vi har i protokollet.
1. Två utgångar men en är falsk.
2. Två utgångar, en är falsk och en av dem kan vara instant-kill-room.

Frågan är om du, K.K och Korpa (tre med röst på hallen just nu) vill chansa på att Hallen är vår frälsning när vi faktiskt har gott om tid att dubbelkolla en extra passage innan vi väljer Hallen ELLER köket ELLER nåt annat skit. Betänk att Hallen är final choice om vi utgår från att det finns 3 ulvar, vilket vi ändå måste resonera utifrån just nu.

Om vi dock utgår från att det finns endast 2 ulvar så blir det en helt annan spelplan för oss - då har vi helt plötsligt en extra runda. Då verkar ju valet att gå till hallen än mer brådstörtat.

tripp_trapp said:
Att Hallen skulle vara ett kill-room håller jag för otroligt. Det borde vara straff nog för oss om den visar sig vara en återvändsgränd, varför lägga på automatisk död liksom. Däremot skulle Vinterträdgården eller Spegelsalen definitivt kunna vara kill-room kandidater. Om Reccas information håller bör vi försöka besöka så få okända/oviktiga rum som vi bara kan så länge vi kan.
Det känns som att du bortser från en hel del information. Du har infon att din väg leder mot en utväg, men inte att den utvägen skulle vara hallen. I nuläget finns det ju bara en person som menar att hallen är utgången. Varför vore det orimligt att hallen är en kill-zone? För att
1. K.K är bybo.
2. Det inte skulle falla Basse in att ge någon fejk-info (detta trots att en person menar att dennes info är att det finns fejk-info).

tripp_trapp said:
Recca said:
Du resonerar bra kring din röst men med tanke på att ett alternativ är ett killroom och att vi i princip haft en person för mycket som hävdat att vi ska gå till hallen (och att denna person dessutom pingar ulv genomgående i min åsikt - du alltså tripp_trapp), så måste jag hävda bestämt att vi inte kan gå till hallen nu. Att du prompt vill fortsätta dit förstår jag ju, det är ju något du hävdat i flera rundor nu.
Om du går tillbaka och läser så röstade jag två rundor i sträck på att gå mot köket, så där har du fel. Däremot vill jag gå till Hallen nu för det ligger precis bredvid oss.
My bad. Det stärker dina gröna aktier.

tripp_trapp said:
Recca said:
Vic blir dessutom nattmördad vilket tyder på att "din väg är rätt". Det är nån form av omvänd psykologi att döda Vic och gröna den väg som leder till hallen, det är jag övertygad om. För mig framstår det som väldigt märkligt att vi inte utforskar vinterträdgården när vi har garant på att vi har tid till det - och att flera istället väljer att rusa blint mot hallen.
Har du reflekterat över ditt beteende alls de senaste rundorna? Mycket av det som sker verkar du vilja förklara med att jag är luden och har vassa tänder. Att du låst fast dig vid mig som skurk är beklagligt, tunnelseende bidrar inte så mycket till vår situation. Bara att du formulerar dig med de understrukna orden borde verkligen vara varningstecken.
Att man blir lite paranoid är helt naturligt i varulvspel. Att du är så pass lugn och opåverkad av den stress jag upplever över situationen vi står inför är snarare misstänkt än motsatsen. :gremeek:

tripp_trapp said:
Recca said:
Utifrån rent logiskt resonemang borde vi ju välja att säkerställa den rätta utgången: dvs, är det köket eller är det hallen. Vimsys kartinfo är att vinterträdgårn och spegelsalen vätter mot utgången - hur kan vi då inte välja att gå dit när vi vet att vi har minst tre rundor kvar. Vi kan alltså gå in dit, gå tillbaks och sen gå in i hallen.
Det snabbaste sättet att säkerställa korrekt utgång är att gå till den närmsta. Den ligger bredvid oss. Jag tror verkligen inte att SL skulle lagt kill-roomet i en av utgångarna, som jag skrev ovan borde tidsförlusten i form av förlorade rundor vara nog med straff.
Fast "snabbaste sättet" är ju inte bästa sättet per definition. Hallen kan vara utgången, men den kan också vara en dödsfälla. Är det verkligen läge att komma med motiveringen att det är "snabbaste vägen ut"? Vi vill ju ha den "säkraste vägen ut".

tripp_trapp said:
Recca said:
Det är som att ni är så speltrötta att ni väljer att gå in i hallen när det uppenbarligen - enligt all logik är det mer dumma alternativet än att gå in i vinterträdgården/spegelsalen.
Bara Vimes har dryftat information om Vinterträdgården och Spegelsalen, och han är inte grönad i min bok.
Jag har spelat med Vimsy i typ 7 varulvslir och jag tycker han spelat vimes'igt. Han är inte helgrön men det är ju inte du heller i min bok. >.<
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
I mina ögon är det antingen ulvigt eller dumt att bortse från en utgång när den är mitt framför våra ögon! Med tanke på hur många som röstar på Vinterträdgården så kan inte alla vara ulvar, men jag blir allt mer övertygad om att de som är ulvar går att hitta igen där. Med risk för att upprepa mig, K.K ser jag som grön och nu efter de senaste inläggen så har också tripp halkat över på den listan.

Om jag inte minns helt fel så har Vimes varit en usel ulv i något tidigare spel, men då var han också bra mycket mer aktiv, så jag ser inte hans sätt att spela som grönande. Han har fortfarande inte svarat på det sista K.K skrev i senaste rundan och det hade varit ett klockrent tillfälle för en bybo att mer eller mindre diskret gröna sig själv. Jag hade kunnat göra det om jag hade fått den möjligheten. Men äh, vem bryr sig, som min roll hade sagt. Om inte Vimes är intresserad av att bevisa sin byboighet så tänker jag fortsätta se honom som ulvish, särskilt nu när han sällar sig till de som inte vill en faktisk utgång!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Tyr said:
Skulle inte det där varit rätt bra att berätta i första rundan? Dvs att köksutgången är närmre? Men att din roll känner till 2 utgångar behöver inte betyda att det inte finns fler. Min roll nämner exempelvis en utgång, och mycket pekar på att det finns fler än så.
Såhär i efterhand så hade det varit klokt, men det slutade med att ni traskade iväg åt ett helt annat håll och då blev det mer att jag glömde bort det. Och med tanke på att utgången som köksutgången jämfört med beskrivs just som utgången så känns det tydligt att det är det ena eller det andra som gäller.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Korpa said:
I mina ögon är det antingen ulvigt eller dumt att bortse från en utgång när den är mitt framför våra ögon!
Du (och tripp) är villiga att chansa. Det finns visserligen info som säger att Hallen är en utgång (från en trovärdig bybo). Men det finns också info som säger att det finns falska utgångar och att det finns killrooms.

Du skriver att tripp är på din gröna lista. Men hans motivering till varför han röstar som dig är att han hoppas på turen. Vilket alltså är samma motivering som du använder. Kom igen, lite bättre än så är vi väl? Det är inte Angry birds (?), det här.

Sen stämmer det att jag inte varit speciellt aktiv i det här spelet, och jag har ganska dålig koll på outningar och så (som att KK och Brynolf hade samma titel, helt sjukt att jag missat det!).

Angående KK:s protokolljakt är det inget jag gillar. Ända sedan det dök upp i samband med Brynolf och Recca i R2 (?) har jag uppfattat det såhär:
1. Antingen är det inget ulvarna har - och i så fall är det borderline-citering-fusk och inte fair play.
2. Eller så är det något ulvar har, och i så fall är det skitdåligt att försöka avkoda spelet med.
Inget av alternativen är något jag gillar, och att dreva på det som har gjorts har jag uppfattat som fuskigt. Jag har dock avslöjat vad som finns i min *piiiip*-kategori både runda 1 och förra rundan.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Vimes said:
Du skriver att tripp är på din gröna lista. Men hans motivering till varför han röstar som dig är att han hoppas på turen. Vilket alltså är samma motivering som du använder. Kom igen, lite bättre än så är vi väl? Det är inte Angry birds (?), det här.

Sen stämmer det att jag inte varit speciellt aktiv i det här spelet, och jag har ganska dålig koll på outningar och så (som att KK och Brynolf hade samma titel, helt sjukt att jag missat det!).

Angående KK:s protokolljakt är det inget jag gillar. Ända sedan det dök upp i samband med Brynolf och Recca i R2 (?) har jag uppfattat det såhär:
1. Antingen är det inget ulvarna har - och i så fall är det borderline-citering-fusk och inte fair play.
2. Eller så är det något ulvar har, och i så fall är det skitdåligt att försöka avkoda spelet med.
Inget av alternativen är något jag gillar, och att dreva på det som har gjorts har jag uppfattat som fuskigt. Jag har dock avslöjat vad som finns i min *piiiip*-kategori både runda 1 och förra rundan.
1. Ja, det är samma motivering, men det är inte enbart därför tripp har halkat upp på min gröna lista. Det är också hur han/hon resonerar i stort och bemöter de anklagelser som kommit från då främst Reccas håll. Tripp har varit och nosat på min gröna lista ett tag och nu känner jag mig nog säker att placera tripp där på riktigt.

2. Jag anklagar dig inte för att vara inaktiv, det skulle vara att kasta sten i glashus, jag säger bara att du har en giltig ursäkt att chilla och skriva bara när du vet vad du vill skriva. Jag är tämligen säker på att du åkte dit som ulv för att du försöka fejka ditt vanliga aktiva bybospel och sedan åkte dit för det. Nu spelar du inte på samma sätt som tidigare och då är det enklare att fejka bybo. Och jag har väl inte knuffat ner dig på min ulvlista helt och hållet, men jag håller det inte för otroligt att du vill byn illa.

3. Jag förstår vad du menar med borderline-citering-fusk, men håller inte med. Vad K.K sysslar med är att försöka få fram en kategori, något som i mina ögon är samma sak som att få en ulv att ljuga om något den saknar i sin info. Sedan måste du ha varit väldigt diskret med din piiiip-kategori för jag har läst igenom det du skrev förra rundan utan att fatta vad den är. Jag ska läsa igenom det du skrev första också så kanske jag fattar. Jag återkommer på den punkten. :gremsmile:
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Recca said:
Men eh. Om vi inte får den bekräftad så förlorar vi och om vi får den bekräftad så vinner vi. Det känns ju jättepucko. På riktigt.
Om det finns tre skurkar. Vi vet av fluff att vi har tre objudna gäster, men du som outat dig som spöke (och därmed borde vara en av de som ”inte ska vara i huset”?) säger att du är snäll. Då har vi två skurkar och alltså 5 rundor kvar just nu.

Recca said:
Det är mindre än 50/50 chans att vi vinner iom den information vi har i protokollet.
1. Två utgångar men en är falsk.
2. Två utgångar, en är falsk och en av dem kan vara instant-kill-room.
Jag tror mer på att det är något ”vanligt” rum som eventuellt är dödsrum. Om vi går till fel utgång får vi straff nog i form av förlorade rundor liksom. Men menar ni som röstar på Vinterträdgården att en av utgångarna är kill-rooms och att vi genom att verifiera så många kartinformationer vi kan ska kunna luska ut vilket av dem som vi vinner på? Jag har svårt att se hur det skulle fungera rent praktiskt. Om Vinterträdgården leder vidare till något annat känt/okänt rum utöver Hallen så hjälps vi inte av att ha gått dit, utan all information vi har pekar då fortfarande bara på att något håll leder rätt. Hur ska vi veta vilket som är rätt i nästa rum? Och hur minimerar vi ulvarnas röster om ingen av oss kan vara helt säker?

Recca said:
Frågan är om du, K.K och Korpa (tre med röst på hallen just nu) vill chansa på att Hallen är vår frälsning när vi faktiskt har gott om tid att dubbelkolla en extra passage innan vi väljer Hallen ELLER köket ELLER nåt annat skit. Betänk att Hallen är final choice om vi utgår från att det finns 3 ulvar, vilket vi ändå måste resonera utifrån just nu.
Har vi tre ulvar kan vi helt oavsett bara hinna besöka en utgång, om inte Hallen/Köket leder direkt till varandra, vilket jag håller som otroligt. Då är det hugget som stucket för mig om vi försöker hitta till Hallen eller Köket, med den skillnaden att jag litar mer på Konrad än på Vimes och att det ena rummet ligger precis bredvid oss.

Recca said:
Om vi dock utgår från att det finns endast 2 ulvar så blir det en helt annan spelplan för oss - då har vi helt plötsligt en extra runda. Då verkar ju valet att gå till hallen än mer brådstörtat.
Har vi fler rundor har vi som du säger mer tid att utforska, men vill vi det om din information stämmer? Jag ser inte det logiska i att ha två utgångar, varv en fejk, där vi automatiskt faller omkull döda i en hög när vi går in. Det skulle vara alltför konstigt för mig. Det är mer realistiskt att Hallen i så fall är en återvändsgränd och att vi därmed förlorat två rundor.

Men jag tycker inte att vi har gott om tid även om vi bara har två skurkar. Och jag tycker inte om att deras röster börjar väga allt mer. Jag skulle vilja se en ulv försöka lura oss att gå till något gammalt rum om Hallen visar sig vara fel utgång. Däremot ser jag framför mig att vi får ett extremt jämnt val nästa runda om vi går till Vinterträdgården. Tänk om Vinterträdgården inte leder till Hallen? Ska vi då helt strunta i Hallen och försöka hitta Köket? Ska vi gå tillbaka till Hallen, och om den är falsk, sen försöka med Spegelsalen? Eller gå tillbaka till Vinterträdgården och gå vidare därifrån eftersom den är ”safe”? Alternativen blir obehagligt många, likartade och svåra att bedöma ur min synvinkel. Och blir ett rumsval oklart eller svårbedömt kan vargarna få stor betydelse i valets utgång. Därför förordar jag att vi eliminerar Hallen nu på en gång.

Recca said:
Det känns som att du bortser från en hel del information. Du har infon att din väg leder mot en utväg, men inte att den utvägen skulle vara hallen. I nuläget finns det ju bara en person som menar att hallen är utgången. Varför vore det orimligt att hallen är en kill-zone? För att
1. K.K är bybo.
2. Det inte skulle falla Basse in att ge någon fejk-info (detta trots att en person menar att dennes info är att det finns fejk-info).
3. För att vi får straff nog om Hallen är en återvändsgränd, två förlorade rundor är ett kännbart straff när vi troligen bara har 5 rundor kvar.

Att SL skulle köra ”Ni är i Hallen. Utgången är blockerad. Rocks fall, everyone dies” låter otroligt i mina öron. Men ja, punkt ett är också ett av skälen för mig att rösta på Hallen. Konrad har en vackrare grön silhuett än vad Vimes har.

Recca said:
Att man blir lite paranoid är helt naturligt i varulvspel. Att du är så pass lugn och opåverkad av den stress jag upplever över situationen vi står inför är snarare misstänkt än motsatsen. :gremeek:
Jag är också stressad, och du för fram bra poänger för att utforska vidare. Men jag vill helt enkelt eliminera så många alternativa vägar som jag bara kan. Att ha ett jämnt röstläge (som vi har nu) är förödande för oss, och tyder i min bok på att vi kommer fortsätta ha det om vi inte ser till att minska på mängden alternativ.

Recca said:
Fast "snabbaste sättet" är ju inte bästa sättet per definition. Hallen kan vara utgången, men den kan också vara en dödsfälla. Är det verkligen läge att komma med motiveringen att det är "snabbaste vägen ut"? Vi vill ju ha den "säkraste vägen ut".
Visst, men Vinterträdgården kan också vara dödsfällan. Köket kan vara dödsfällan. Barnkammaren kan vara dödsfällan. Jag vet inte, och jag tror mindre på Hallen/Köket som dödsrum än de andra rummen, helt enkelt för att fel val kostar oss tid.

Recca said:
Jag har spelat med Vimsy i typ 7 varulvslir och jag tycker han spelat vimes'igt. Han är inte helgrön men det är ju inte du heller i min bok. >.<
Precis, vi alla misstänker varandra, det gör röstläget farligt jämnt. Fortsätter vi skapa fler valmöjligheter innan vi tar bort några blir det knappast bättre röstningar.

Vimes said:
Du skriver att tripp är på din gröna lista. Men hans motivering till varför han röstar som dig är att han hoppas på turen. Vilket alltså är samma motivering som du använder. Kom igen, lite bättre än så är vi väl? Det är inte Angry birds (?), det här.
Läs gärna mina inlägg igen. De hade inte varit så långa som de är om jag bara förlitade mig på turen.

Röstläge:
Vinterträdgården (4): xyas, Arvidos, Recca, Tyr
Hallen (3): Konrad, Korpa, tripp_trap
Ingen röst (2): Lu-kaazh, Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Äh, varför har inte Lukas röstat?

Hur som helst, jag vet inte om jag hinner vara aktiv mer den här rundan. Vi får se.

Jag har en förmåga.

Jag kan varje runda se om ett rum är övervakat av webkameror eller inte. Men jag kan bara kolla angränsande rum.

Vad det innebär att ett rum inte är övervakat, vet jag inte. Innebär det att det är en utgång? Innebär det att det är ett "killroom"? Jag vet inte.

Tyvärr har jag som sagt varit lite dålig i det här spelet. Och Basse har inte formulerat förmågan så glasklart i sitt originalutförande heller.

Så första rundan försökte jag granska Vinterträdgården. Vilket jag alltså inte kunde för att Ateljén inte gränsar dit. Efter att ha rett ut det hela med Basse har jag försökt förstå hur jag ska använda min förmåga. Det verkar ju dumt att granska ett rum som man går in i så R2 granskade jag Barnkammaren (webkameror). Förra rundan ville jag ju att vi skulle gå till bibblan och jag skulle granska Balsalen, men det vart balsalen och jag granskade biblioteket (som hade kameror). I den här rundan granskar jag det av Vinterträdgården eller Hallen som vi inte går in i.

Nu röstar jag för Vinterträdgården. Det är skitsvårt att veta. Jag får inga superskurkvibbar av någon. Det jag känner är att Hallen känns lite för lätt och att de som röstar för den är lite för villiga att chansa. Jag gillar det inte riktigt.

Röst: VInterträdgården
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag känner att vi inte kommer bli klokare av att gå in ett annat rum, snarare så gör vi bara oss mer förvrrade och splittrade, jag tycer faktist att hallen känns lovande .
jag tycker det finns för lite som får det att kännas som en risk. Vi har ju fatktist endast Avidos förlaring till att det finns ett killroom. Och jag tycker det låter som en lögn. För om det var sant så känns det konstigt att endast en person fick den oerhört viktiga kunskapen.
Samt så känns det korkat av Avidos att inte berätta det första rundan, så om han hade dött så hade vi aldrig fått veta det.

nej jag tror att killroom är ett desperat försök att hålla oss från hallen.

Röst:Hallen
//Lukas
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
tripp_trap said:
Läs gärna mina inlägg igen. De hade inte varit så långa som de är om jag bara förlitade mig på turen.
Faktum är, tripp, att dina resonemang helt baserats på att du hoppas på att vi kommer ut genom hallen. DU har resonerat dig fram till att vi antagligen förlorar om hallen inte är en utgång. Det är förstås OK att chansa, men jag tycker inte det verkar som om det finns någon vettig anledning att göra det ännu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Lu-kaazh said:
Vi har ju fatktist endast Avidos förlaring till att det finns ett killroom.
Om jag minns rätt (vilket inte alls är säkert :gremsmile: ) så var Arvidos minne att det fanns falska utgångar, och det var Recca som hade info om "killrooms".

Har du använt din förmåga Lukas? ... För visst hade du en? (Jösses!)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vimes said:
Lu-kaazh said:
Vi har ju fatktist endast Avidos förlaring till att det finns ett killroom.
Om jag minns rätt (vilket inte alls är säkert :gremsmile: ) så var Arvidos minne att det fanns falska utgångar, och det var Recca som hade info om "killrooms".

Har du använt din förmåga Lukas? ... För visst hade du en? (Jösses!)
Jag försökte använda förmågan på vic men han gick och dog så det fungerade inte.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Lu-kaazh said:
Vimes said:
Lu-kaazh said:
Vi har ju fatktist endast Avidos förlaring till att det finns ett killroom.
Om jag minns rätt (vilket inte alls är säkert :gremsmile: ) så var Arvidos minne att det fanns falska utgångar, och det var Recca som hade info om "killrooms".

Har du använt din förmåga Lukas? ... För visst hade du en? (Jösses!)
Jag försökte använda förmågan på vic men han gick och dog så det fungerade inte.
Åh. Varför på Vico?
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Vimes said:
Jag har en förmåga.

Jag kan varje runda se om ett rum är övervakat av webkameror eller inte. Men jag kan bara kolla angränsande rum.

Vad det innebär att ett rum inte är övervakat, vet jag inte. Innebär det att det är en utgång? Innebär det att det är ett "killroom"? Jag vet inte.

Tyvärr har jag som sagt varit lite dålig i det här spelet. Och Basse har inte formulerat förmågan så glasklart i sitt originalutförande heller.

Så första rundan försökte jag granska Vinterträdgården. Vilket jag alltså inte kunde för att Ateljén inte gränsar dit. Efter att ha rett ut det hela med Basse har jag försökt förstå hur jag ska använda min förmåga. Det verkar ju dumt att granska ett rum som man går in i så R2 granskade jag Barnkammaren (webkameror). Förra rundan ville jag ju att vi skulle gå till bibblan och jag skulle granska Balsalen, men det vart balsalen och jag granskade biblioteket (som hade kameror). I den här rundan granskar jag det av Vinterträdgården eller Hallen som vi inte går in i.
Det här var ju för jävla intressant! Förstod inte helt vad du skrev, men menar du att du kollat Barnkammaren och Biblioteket, och att de innehöll webkameror respektive kameror? Kan man då tänka sig att de/det rum som saknar kameror är dödsrummet?

Vimes. Nu vänder jag mig direkt till dig. Vad säger du om att kolla Vinterträdgården/Spegelsalen, och rösta på Hallen? Jag vet att detta är extremt fräckt, men lyssna i alla fall på det jag har att säga.

Jag ser inte varför en av de påstådda utgångarna skulle vara dödsrummet. Är det en återvändsgränd har vi förlorat tid, vilket är kostsamt nog. Kan någon kontra detta argument? Finns det en anledning för SL att spä på tidsstraffet med en automatisk dödsdom? Om det jag säger låter rimligt, så kan vi enkelt gå in Hallen, följt av att du kan ge oss information nästa runda om rummet du valde att checka hade kameror eller inte. För mig är det win-win. Vi skulle stryka en utgång från listan samtidigt som vi får mer diskussionsunderlag om Hallen är fel utväg. Kruxet är naturligtvis att ulvarna kan tänkas döda dig denna runda, och att din information då går förlorad. Vad sägs om detta? Vi har gott om tid att diskutera i alla fall.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Vimes said:
tripp_trap said:
Faktum är, tripp, att dina resonemang helt baserats på att du hoppas på att vi kommer ut genom hallen. DU har resonerat dig fram till att vi antagligen förlorar om hallen inte är en utgång. Det är förstås OK att chansa, men jag tycker inte det verkar som om det finns någon vettig anledning att göra det ännu.
Har vi tre skurkar har vi bara tid att besöka ett av de påstådda utgångsrummen, om inte Köket/Hallen ligger bredvid varandra. Om de inte gör det har vi 50% att vinna och kan lika gärna slå en träning för vilket rum vi går till (dock ligger ju Hallen precis bredvid, Köket kan ligga långt bort, det vet vi inte). Så du baserar enligt den definitionen också hela ditt resonemang på tur.

Men jag är inte övertygad om att det finns tre skurkar. Om Recca faktiskt är god, eller åtminstone inte rakt av ond, så tyder det mesta på att vi har att göra med två fiender. I så fall har vi tid att gå in i Hallen först och kryssa av den från listan medan du söker av antingen Vinterträdgården/Spegelsalen.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
tripp_trap said:
[Kan man då tänka sig att de/det rum som saknar kameror är dödsrummet?
Det hät trot jag på. Under inga omständigheter ska vi gå in i ett rum so. Saknar kameror. Tycker absolut vi ska å till vinterträdgården och se vad vimes siande av hallen ger.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Äh, varför har inte Lukas röstat?

Hur som helst, jag vet inte om jag hinner vara aktiv mer den här rundan. Vi får se.

Jag har en förmåga.

Jag kan varje runda se om ett rum är övervakat av webkameror eller inte. Men jag kan bara kolla angränsande rum.

Vad det innebär att ett rum inte är övervakat, vet jag inte. Innebär det att det är en utgång? Innebär det att det är ett "killroom"? Jag vet inte.

Tyvärr har jag som sagt varit lite dålig i det här spelet. Och Basse har inte formulerat förmågan så glasklart i sitt originalutförande heller.

Så första rundan försökte jag granska Vinterträdgården. Vilket jag alltså inte kunde för att Ateljén inte gränsar dit. Efter att ha rett ut det hela med Basse har jag försökt förstå hur jag ska använda min förmåga. Det verkar ju dumt att granska ett rum som man går in i så R2 granskade jag Barnkammaren (webkameror). Förra rundan ville jag ju att vi skulle gå till bibblan och jag skulle granska Balsalen, men det vart balsalen och jag granskade biblioteket (som hade kameror). I den här rundan granskar jag det av Vinterträdgården eller Hallen som vi inte går in i.

Nu röstar jag för Vinterträdgården. Det är skitsvårt att veta. Jag får inga superskurkvibbar av någon. Det jag känner är att Hallen känns lite för lätt och att de som röstar för den är lite för villiga att chansa. Jag gillar det inte riktigt.

Röst: VInterträdgården
Öh. Wow? Cool kraft.

Tyvärr tror jag inte det kommer hjälpa oss iom att du antagligen dör i nattrundan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
tripp_trap said:
[Kan man då tänka sig att de/det rum som saknar kameror är dödsrummet?
Det hät trot jag på. Under inga omständigheter ska vi gå in i ett rum so. Saknar kameror. Tycker absolut vi ska å till vinterträdgården och se vad vimes siande av hallen ger.
Vad tyder på att vinterträdgården har kameror? Finns det info om det? Har det skrivits i tråden så kan jag ha missat det. Vart har du ditt *piiiip* i protokollet för den delen xyas?

Vart vi än går så kollar Vimes det andra rummet. Överlever Vimes natten är han grön eller röd. Nått vi får ta ställning till då beroende på vilken info vi får av Vimes.

Har uppfattat att Vimes anser att vi pysslar med mygel också. Det tycker jag inte att vi gör. Vi har ju något som tyder på att det skall kunna användas i spel. För att jaga ulvar troligen till och med.

Att jag inte har skrivit det hela rakt ut handlar ju om att jag vill fånga ulvar med mitt stuff. Det kan gå eller så är det inget att bry sig i. Det kan finnas med för att stöka till det och sånt också givetvis.

Gällande min förmåga. Alltså, den funkar om jag har vetskap om vilka mina polare är. Nu pratar vi Arbetslös slynglingar som mig själv.

Är för övrigt på väg hem så ikväll kan jag aktivera mig i varulslir
 
Top