Nekromanti Haunted House, runda fem

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Re: Visa K.K edra citat

Konrad Konvalj said:
Jorå såatt. Alla kan ju lägga upp sina citat i tråden. Tack.
Jag ska sticka på valpkursen nu.

Mitt citat är nästan med i mitt första inlägg (och jag har citerat det vid senare tillfälle samt pekat Korpa mot det):

[typ] "ta en rök och chilla"

---

Sen håller jag med Korpa om att det är dags att du röstar, KK.

Och Recca, Tyr, Lukas. WTF?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Re: Visa K.K edra citat

Tyr hade visst röstat. Nåväl, i'm off!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Visa K.K edra citat

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Jorå såatt. Alla kan ju lägga upp sina citat i tråden. Tack.
Jag ska sticka på valpkursen nu.

Mitt citat är nästan med i mitt första inlägg (och jag har citerat det vid senare tillfälle samt pekat Korpa mot det):

[typ] "ta en rök och chilla"

---

Sen håller jag med Korpa om att det är dags att du röstar, KK.

Och Recca, Tyr, Lukas. WTF?
Okay. Du använde ditt citat i samband med föremåls brödsmulandet. Den där "ta en rök och chilla" släppte jag i samband med att du outade kritpipan. Efter det har jag sökt annat. Jag har dock inga problem att köpa läget.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Visa K.K edra citat

Och jodå. Jag kommer att rösta. Väntar lite på Lu-kaazh bara. Han skulle ju va här runt 17.30.

Recca har varit in och lurkat lite så en röst därifrån lär ju inte vara så långt borta.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Visa K.K edra citat

Nu är det snart middagsdags hemma hos mig och jag vet ärligt talat inte om jag hinner titta in något mer. Jag får helt enkelt behålla min röst och hoppas att de bybor som är med på de sista timmarna har vett nog att göra röstningen såpass ojämn att ulvarna inte kan få oss att stå stilla!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag gillar inte den här röstställningen. Flyttar röst till Balsalen.

Röst: Balsalen[/b[

Röstställning
Balsalen (4): Vimes, Korpa, Tyr, Arvidos MC
Matsalen (1): xyas
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Arvidos MC said:
Jag gillar inte den här röstställningen. Flyttar röst till Balsalen.

Röst: Balsalen

Röstställning
Balsalen (4): Vimes, Korpa, Tyr, Arvidos MC
Matsalen (1): xyas
Röst: Matsalen

Balsalen (4): Vimes, Korpa, Tyr, Arvidos MC
Matsalen (2): xyas, K.K

Du är välkommen tillbaka Arvidos!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh --> Kan kolla äktheten i outningar på nått vis.

Enligt Lu-kaazh utsago är jag en Arbetslös slyngling precis som min outning. Det är alltså min Titel Lu-kaazh har bekräftat.

Enligt Lu-kaazh utsago är Recca ett spöke. Inget snällt spöke utan bara ett spöke. Det är alltså inte Recca´s Titel vi snackar om här utan något annat.

Utöver det har Lu-kaazh försökt siat Vico som gick och dogde. Jag vill fortfarande veta på vilket vis det har varit möjligt att pricka av Recca/Vico/K.K från listan. Jag vill se sambandet så att säga. Jag vill se vad vi har printat ut för text för att göra det möjligt att syna oss i sömmarna.
Det är dags för mig att komma ut ur garderoben och sparka på katten.

Jag har medvetet ljugit för er, eller inte ljugit utan snarare fått saker att verka mer komplicerade än de är. Låt mig förklara vad och varför.

Vad: Jag är inte så nerfad jag fick er att att tro, jag tror att jag är vår siare det här spelet. Det finns inga konstiga kriterier, jag an avgöra om en spelare ljugit om sin bakrund.
Vad det betyder är att om en spelare har gjort ett uttalande om vem hen är och sysslat med tidigare så kan jag avgöra om det var sant.
Jag har misstänkt att ulvarna skulle ha konstiga bakgrunder som typ "spöke, seriemödare och butler" och varit tvungna att ljuga om det.

Varför: Jag valde att ljuga eftersom jag inte ville göra mig till ett tydligt mål för ulvarna, men samtidigt ville jag komma ut med att jag hade någon form av siarkraft för att gröna mig (jag behövde vara grön så att ni skulle tro mig om jag faktiskt hittade något).
Jag ville också bevisa att Recca var ett spöke eftersom det var ett bevis på att spöken finns.

--------
just nu så börjar jag tro att vi faktiskt inte har några ulvar och att vi alla famlar mörker.




Röst:Balsalen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Lite Kånkel-noja.

Okay. Det har rykt en hel drös med spelare som vill till Hallen. Det är ju rimligt att tro att ulvarna vill minimiera antalet Hallen-anhängare för att kunna styra kosan åt annat håll. Dubbeltänker vi så är det ju så klart inte så. Ulvarna vill att vi skall gå till Hallen för att det försvårar det hela och troligen hinner vi då inte fram till Köket som är den rätta utgången.

En utgång är fejkis. Okay. Det är Hallen som är det, men ulvarna vill få oss att tro att det är köket som är det.

Skall vi hinna ta oss till Köket för att ta den vägen ut? Jag det är ju frågan det. Jag har obstinat jobbat med min grönings-mekanik via citat från rollen, men det har ju bekant gått åt pipan. Nu på slutet lossnade det lite och xyas som jag sett som den största motsträvaren har släppt något som kan komma från ett citat.

Nu är det ju så att xyas röstar på Matsalen. Det gillar jag. Han låter sig inte styras mot Hallen. xyas har även den där informationsbiten som är något stökig. Den handlar om att vi "måste" passera genom Matsalen för att ta oss till Köket.

Jag kan tänka mig att det är en liten nyckel i det hela. xyas sitter på info som tar bort en felaktig väg mot köket. Den som Brynolf satt på.

På det hela taget så ger det ju en rätt logiskt svar på varför Brynolf plockades bort tidigt i spel. Han avslöjade att det fanns en väg till Köket via Arbetsrummet och han dog, vilket lite vagt antyder att hans information är rätt i och med att han dräptes. Ulvarna ville alltså få oss att tro på att Brynolfs väg is the shit, men i själva verket är det en stängd dörr och en plats som fördröjer oss.

Att sen plocka bort förespråkare som snackar om att Hallen är en bra väg att vandra förstärker ju bybornas tro om att det är Hallen som gäller. Det hela får mig ju så klart att tro att Lu-kaazh som sitter på en smutsig förmåga är en av ulvarna. Det han uträttat så här långt med förmågan är ju sådant som är uppenbart. Att Recca är ett spöke har hon själv outat, men med tanke på att det inte är hennes Titel så är det lite märkligt att Lu-kaazh har kikat så att min Titel stämmer överens med vad jag har outat.

Varför K.K? Jo K.K är ju en given Hall-förespråkare och rätt insnöad och nojig på att ta sig dit. Det är ju perfekt att "gröna" honom genom att bekräfta statusen.

Sen att Lu-kaazh inte vill snacka om sin förmåga eller hur han går tillväga är ju sjukt ulvigt. Att välja Vico som måltavla är ju rätt lätt om man kan välja att fimpa honom.

Behöver vi fler ulvar? Jorså så klart. Arvidos är ulv. Hans information kan fortfarande stämma. Alltså, att det bara finns en utgång som funkar. Hans bytte precis röst från Matsalen till Hallen och det i någon form av "panik". Det är gott om tid kvar och varför vill Arvidos förstärka Hall-formationen nu och inte tidigare? Han vet ju att Lu-kaazh dyker upp i slutminuterna och fäller en Hallen-röst så det gör det hela mer säkert om även han flyttar över sin röst redan nu för att förhindra oss att gå mot Köksutgången.

Arvidos outning gällande att det finns en fejk utgång är inte en svår bluff att dra som ulv. Hans outning av sin roll tycker jag luktar lite illa.

Ulvidos said:
Jag har en kvast, jag kommer från en prästfamilj och mitt intresse är bibelstudier.
Jag vill bli präst och är Vaktmästarbiträde
Vid en tidpunkt av spelet så har ju även Lu-kaazh dillat samman Arvidos och Recca. Den kopplingen sitter fint i mitt logiska upplägg.

Recca kan fortfarande räknas till scum-gänget trots hennes outning gällande snällt-spöke. Att det finns kill-rooms bör hon ju således veta tack vare hennes ulv info.

Så.

Tre ulvar! Recca-Lu-kaazh-Arvidos
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Observera!

Recca kommer nog snart krypa fram och lägga en röst på Hallen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Jag har medvetet ljugit för er, eller inte ljugit utan snarare fått saker att verka mer komplicerade än de är. Låt mig förklara vad och varför.
Regel nummer 1: Ljug aldrig som en bybo.

Men okay. Du har släppt en bomb.

Du kan sia om någon har ljugit om sin bakgrund.

Min bakgrund är som sig bör sanningsenlig. Jag är en Arbetslös slyngling.

Recca´s bakgrund är att hon är en Granne.

Äh, jag väljer att inte tro på dig Lu-kaazh.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Två saker: nu kan du väll in te säga att jag är tyst om förmågan, jag har släppt den fullt ut.

jag tycker inte jag har gjort så dåligt från mig förmågemessigt.

Jag sikta på recca för att bekräfta att det finns spöken
jag sikta på Vic för att jag tyckte dubbel information var misstänkt
Jag sikta på dig för att bekräfta att du inte var skurk och försökte leda oss till hallen i onödan.
och nu skall jag kolla vimes för att se att hans fömåga inte är påhittad.

Men den store KK får gärna förklara hur han hade spelat med den här förmågan?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Recca´s bakgrund är att hon är en Granne.
Så du tycker inte att vara ett spöke är en bakgrund?
var det möjligtvis så att hon dog när hon kom in i det här huset?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Recca´s bakgrund är att hon är en Granne.
Så du tycker inte att vara ett spöke är en bakgrund?
var det möjligtvis så att hon dog när hon kom in i det här huset?
Alltså, jag har ingen bakgrund. Jag är en Arbetslös slyngel och det är min Titel.

Recca´s spök-pryl hör ju till hennes Fraktion.

Öh, enligt ditt siande så borde det väl då stå:

Fraktion: Bybo, Arbetslös slyngel på mig då.

Eller.

Bakgrund: Arbetslös slyngel

Recca said:
Enligt min bakgrund eller vad man ska kalla det, texten under min titel, så framgår det att jag vet att det finns onda spöken på Ebon Oaks. Eller åtminstone att det funnits sådana. Jag vet också att de onda spökena har mördat förr. Det var därför jag hade svårt att tro att spökena dödade genom att använda tillhyggen. Och ja, min reaktion när jag läste att Spider dött genom skräck var: "Spökena dödade honom och det finns en till sorts mördare som mördade LJSLarsson."
Recca said:
Min fraktion säger att jag är en bybo och inom parentes att jag är ett snällt spöke.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Recca´s bakgrund är att hon är en Granne.
Så du tycker inte att vara ett spöke är en bakgrund?
var det möjligtvis så att hon dog när hon kom in i det här huset?
Alltså, jag har ingen bakgrund. Jag är en Arbetslös slyngel och det är min Titel.

Recca´s spök-pryl hör ju till hennes Fraktion.

Öh, enligt ditt siande så borde det väl då stå:

Fraktion: Bybo, Arbetslös slyngel på mig då.

Eller.

Bakgrund: Arbetslös slyngel

Recca said:
Enligt min bakgrund eller vad man ska kalla det, texten under min titel, så framgår det att jag vet att det finns onda spöken på Ebon Oaks. Eller åtminstone att det funnits sådana. Jag vet också att de onda spökena har mördat förr. Det var därför jag hade svårt att tro att spökena dödade genom att använda tillhyggen. Och ja, min reaktion när jag läste att Spider dött genom skräck var: "Spökena dödade honom och det finns en till sorts mördare som mördade LJSLarsson."
Recca said:
Min fraktion säger att jag är en bybo och inom parentes att jag är ett snällt spöke.
Jag blev också fundersam när jag fck förmågan efter som jag med saknar bakgrund, men det här får du bråa med basse.
Jag är en bakgrunds siare trots att bakgrund inte är en riktigt kategori.

tror du inte försten att om det här var påhittat så skulle jag bara säga att jag siar titlar eller något som jag vet finns?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Lu-kaazh said:
jag sikta på Vic för att jag tyckte dubbel information var misstänkt
Varför inte Tripp som var den som dök upp med dubbelinfon? Den som Recca jagat halva spelet för just den saken.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Konrad Konvalj said:
Tre ulvar! Recca-Lu-kaazh-Arvidos
Om du har rätt så är vi körda med Korpa och Vimes borta under omröstningen. Nåja, jag bryr mig inte särdeles om vi tar oss till Hallen eller Köket. Köket är bättre om det verkligen finns något som blockerar exempelvis matsalen från Arbetsrummet. Men det kommer vi aldrig få veta. Annars känns Hallen bättre. Nu vill jag mest att vi väljer en destination och håller oss till den tills vi anlänt. Så jag tittar in lite närmre deadline för att se om jag är tvungen att lägga om min röst.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
och nu skall jag kolla vimes för att se att hans fömåga inte är påhittad.
Hur kan du se om hans förmåga är påhittad?
Om han visar sig ha ljugit om sin bakgrund så är det väll troligt att han inte kan titta efterkameror?
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
jag sikta på Vic för att jag tyckte dubbel information var misstänkt
Varför inte Tripp som var den som dök upp med dubbelinfon? Den som Recca jagat halva spelet för just den saken.
För att jag inte tror att någon ulv sulle vara så dum att gå ut med samma information som någon annan spelare redan släppt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
och nu skall jag kolla vimes för att se att hans fömåga inte är påhittad.
Hur kan du se om hans förmåga är påhittad?
Om han visar sig ha ljugit om sin bakgrund så är det väll troligt att han inte kan titta efterkameror?
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
jag sikta på Vic för att jag tyckte dubbel information var misstänkt
Varför inte Tripp som var den som dök upp med dubbelinfon? Den som Recca jagat halva spelet för just den saken.
För att jag inte tror att någon ulv sulle vara så dum att gå ut med samma information som någon annan spelare redan släppt.
Varför skall du följa efter Vimes mot Hallen om du tror att han har ljugit då? Vad får dig att vara så säker på att Hallen är vår väg att vandra?
 
Top