Nekromanti Haunted House, runda fem

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,572
Dreadwatch: Ebon Oaks
Runda 5


Föreläsning med fil.dr. Lawrence Furbes

”..och det som är så intressant med Ebon Oaks-kolonins första år är att trots att den lokala indianstammen inte själva gjorde anspråk på markerna runt den blivande herrgården så var de ytterst motvilliga till att holländarna skulle bosätta sig där. Förklaringen kanske vi hittar i Blackcraw-myten: en lokal ’ondska’ eller mer ordagrant: ’oundkomlig skräck’, vilken kan förklara platsens tabu. Dessvärre hindrade detta inte holländarna från att slå sig ned på platsen och också under en period förslava flera medlemmar ur Sagawe-stammen. Vi har idag inga tydliga bevis för vad som hände, men en del dokument gör gällande att holländarna en dag hittades döda, mördade under ytterst makabra omständigheter – ändå inte lika makabra som det öde vilket drabbade prästen Jean-Louis Philippe, vilken hittades brutalt uppspikad i det kapell han lät uppföra när han tog över ägorna.”
”Men hur ser ni på de märkliga händelserna som utspelade sig alldeles nyligen?”
”Tja, jag vet inte, det är mycket sorgligt förstås och jag kan se vissa likheter mellan offret Tripp_trap och delar ur den engelska godsägarfamilj, vilken hittades mördade under ytterst märkliga omständigheter. Men jag är bara historiker och det är knappast min uppgift att spekulera...det hela saknar evidens och nej, jag vet inte...men visst är det obehagligt...jag beklagar verkligen...”


Vi tackar Tripp_trap för spel! Du får dödsrossla fram ett sista ”vad var det jag sa...” men annars inte avslöja något!

Röstningen:

Vinterträdgården (6) xyas, Arvidos MC, Recca, Vimes, Tyr, Lu-kaazh
Hallen (3) Korpa, Tripp_trap, Konrad Konvalj
...

Ni befinner er just nu i ”Vinterträdgården”!


Från ”Vinterträdgården” kan ni gå till:

a) Kryptan
b) Badrummet
c) Matsalen
d) Balsalen
e) Spegelsalen

Ni måste rösta på ett alternativ senast TISDAG 12/2 kl. 21.00!
Observera datumändringen!

...

Vinstvillkor:
Ungdomarna vinner om de hittar ut ur det hemsökta huset.
...


Deltagare
Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, xyas, Lu-kaazh, Korpa, Konrad Konvalj
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ja Vimes du får väl ta ordet.

Du är kvar i spel och nu är det lixom läge att visa att du är en bybo. Jag kommer att förorda massoutning den här rundan. Arvidos snackade om det förra rundan men honom såg vi inte skymten av mot slutet där.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Det var kul att få ha varit med, fick blodad tand för detta så kanske deltar i nästa spel också. Tack för en god match allihopa!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag anser hörmed min tes om random nattmord stärkt.

Ser fram emot resultatet av vimes scannande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,572
Spelomgången tar slut redan TISDAG 12/2

Ville bara förtydliga detta:

rösta innan tisdag 12/2 21.00!


Just nu befinner ni er i "Vinterträdgården":

 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
xyas said:
Jag anser hörmed min tes om random nattmord stärkt.

Ser fram emot resultatet av vimes scannande.
Säg att det inte är slumpmässiga nattmord. Hur ser du då på att ulvarna just hade ihjäl Cassivic och tripp_trapp vars minnen pekar mot Hallen, men inte dig och Korpa, vars minnen pekar mot köket?

Outningsdags. Jag har en kvast, jag kommer från en prästfamilj och mitt intresse är bibelstudier.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
jag tänker bara skriva ett kortinlägg innan jag sa sova, (imorgon kommer jag inte kunna logga in fören klockan 17,30)

Men jag kunde och valde att kolla på KK eftersom det är han som vill få in oss i hallen.
Jag kan bekräfta att han är en arbetslös slyngel.

så nu vet vi det, jsg tycker vi lyssnar på vimes om det finns kameror i hallen så tycker jag vi skall satsa på att gå dit
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Seriöst, jag är ledsen för min dåliga aktivitet. Kom hem skitsent igår och orkade inte kolla forumet. Det skulle jag kanske gjort eftersom det är deadline IKVÄLL? (metatankar om det?)

Basenanji said:
Från ”Vinterträdgården” kan ni gå till:

a) Kryptan
b) Badrummet
c) Matsalen
d) Balsalen
e) Spegelsalen
Ngh.

Jag har använt min förmåga på Hallen. Den har kameror. Vilket väl innebär att den inte är ett killroom?

Med tanke på alternativen (känns som om min info om utgångar fån Vinterträdgården och Spegelsalen är falsk?!) röstar jag för återtåg.

Röst: Balsalen

---

Angående outningar har jag outat allt. Mest barockt i sammanhanget är att KK inte sett det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Tyr said:
Tyr, infon om att matsalen leder till köket, har du hittat på det själv (för att det är logiskt) eller är det något någon outat?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Vimes said:
Tyr, infon om att matsalen leder till köket, har du hittat på det själv (för att det är logiskt) eller är det något någon outat?
Det är jag som outat det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
xyas said:
Vimes said:
Tyr, infon om att matsalen leder till köket, har du hittat på det själv (för att det är logiskt) eller är det något någon outat?
Det är jag som outat det.
Aha. Hur tänker du nu då?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Vimes said:
Aha. Hur tänker du nu då?
Att nu blev det jäkligt klurigt. Din info säger att trädgården och spegelsalen leder mot utgången eller hur? Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om spegelsalen också ihopkopplad med matsalen, och "dina" två rum således ligger exakt mitt emellan våra två potentiella utgångar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
xyas said:
Vimes said:
Aha. Hur tänker du nu då?
Att nu blev det jäkligt klurigt. Din info säger att trädgården och spegelsalen leder mot utgången eller hur? Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om spegelsalen också ihopkopplad med matsalen, och "dina" två rum således ligger exakt mitt emellan våra två potentiella utgångar.
Mmh.

Frågan är hur många rundor vi har på oss?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Angående outningar har jag outat allt. Mest barockt i sammanhanget är att KK inte sett det.
Jag har kikat på din outning med lupp och förstoringsglas. Efter det har jag försökt fått ut ett mer givande svar för min del för att på så vis känna mig mer säker på din grönhet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Arvidos MC said:
xyas said:
Jag anser hörmed min tes om random nattmord stärkt.

Ser fram emot resultatet av vimes scannande.
Säg att det inte är slumpmässiga nattmord. Hur ser du då på att ulvarna just hade ihjäl Cassivic och tripp_trapp vars minnen pekar mot Hallen, men inte dig och Korpa, vars minnen pekar mot köket?

Outningsdags. Jag har en kvast, jag kommer från en prästfamilj och mitt intresse är bibelstudier.
Och din Titel är alltså Vaktmästarbiträde?

Ditt intresse för bibelstudierna kanske kan ses som: "Allt som står i bibeln är citerat vår allsmäktige herre, vår gud!"
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Vimes said:
Frågan är hur många rundor vi har på oss?
Personligen tror jag vi har tillræckligt med tid att kolla bægge, men det ær nog ingen annan som ær med mig på det tåget. Så vi får væl vælja.

Kan vi inte dela upp oss? Jag tar med mig Scooby-Tyr och Scrappy-Vimes mot køket. Så kollar Velma MC, Korphne och Fred Konvalj hallen. Lilla spøket Recca får inte følja med och Lukas stannar hær och vaktar henne.

Æsch :gremsmile: :gremtongue:

Røst: Matsalen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Men jag kunde och valde att kolla på KK eftersom det är han som vill få in oss i hallen.
Jag kan bekräfta att han är en arbetslös slyngel.
Hur kunde du välja mig? Nu är det väl läge att plocka fram saker som vi kan jämföra mellan de som du än så länge har lyckats använda din förmåga på. Även intressant att se vad Cassevic printat ut för att möjliggöra en check av honom.

Att du kan bekräfta att jag är en Arbetslös slyngling kan jag köpa för speluppläggets del.
 
Top