Nekromanti Haunted House, runda fem

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K outning

Jag är som bekant en Arbetslös slyngling. Att Lu-kaazh har bekräftat det grönar ju ingen av oss. Ingen av Lu-kaazh bekräftelser är grönande för honom så länge han inte kan hjälpa oss mer än vad han gjort.

Något som talar för Lu-kaazh förmåga (men så klart beror det här på hur den funkar och för att veta det måste då i alla fall jag se mer av hur han valt sina måltavlor) är att den funkar i lag med min Passiva förmåga.

Min förmåga är informationsbaserad. Den är sunkig som få, men jag valde att använda mig av den för att möjligen kunna fälla en ulv. Jag har informationen om att det skall finnas två Arbetslösa slynglingar i liret. Hade det outats fler som jag hade hopp om i och med Brynolfs tidiga outning hade jag så klart misstänkt den spelaren rätt hårt. Nu kom det inga fler outningar så min lilla förmåga hjälpte föga.

Det den hjälpte mig med var dock att gröna Brynolf. Nog för att inte det hjälpte i och med att han plockades bort men ändock.

Mitt föremål är Bilnycklar. Jag har inget som indikerar på att de kan användas till något och säger kort och gott att dom är skit. Det som talar för att Föremål var av någon vikt alls var väl att Cassevic plockades bort. Det får mig alltså att tro att någon ulv fnulat med sin föremåls outning.

Jag vet att man tar sig ut ur huset från Hallen.

Utöver detta är jag bybo och har en till strof på mitt protokoll som jag gärna vill citera rakt av men det funkar ju inte för uppläggets del.

Nu är det dags att outa. Bums!

xyas står först i kön med sitt Baseballträ.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
(metatankar om det?)
Mina metatankar om det.

Basse fluktade av tråden och såg att vi pysslade med metaspelande. Han blev sura gubben och tänkte att nu skall jag jävlas tillbaka lite eftersom mina olydiga spelare försöker knäcka mitt spel genom att fila på hur Mukwa kommit fram till sin spelstart.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
xyas står först i kön med sitt Baseballträ.
Jo det ær væl dags nu.

Før att parafrasera min rollinfo så ær jag en attraktiv, populær skolungdom med en lyssande framtid inom baseball. Såklart har jag med mig mitt "lucky bat" (basebolltræ alltså). Jag har før mig att før att komma till køket måste matsalen passeras. Jag har inga exceptionella egenskaper.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
xyas said:
Konrad Konvalj said:
xyas står först i kön med sitt Baseballträ.
Jo det ær væl dags nu.

Før att parafrasera min rollinfo så ær jag en attraktiv, populær skolungdom med en lyssande framtid inom baseball. Såklart har jag med mig mitt "lucky bat" (basebolltræ alltså). Jag har før mig att før att komma till køket måste matsalen passeras. Jag har inga exceptionella egenskaper.
Och det är allt du har i din roll??
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Vimes said:
Och det är allt du har i din roll??
Jag har återgivit all information som finns i min roll ja. Gør du som Konrad nu och undrar øver specifik disposition, kategorier och så vidare på mitt roll-PM? Før det tror jag alla vet vid det hær laget vad jag tycker som sånt (jag gillar det alltså inte før jag tycker det ær borderline fusk).
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
xyas said:
Vimes said:
Frågan är hur många rundor vi har på oss?
Personligen tror jag vi har tillræckligt med tid att kolla bægge, men det ær nog ingen annan som ær med mig på det tåget. Så vi får væl vælja.

Kan vi inte dela upp oss? Jag tar med mig Scooby-Tyr och Scrappy-Vimes mot køket. Så kollar Velma MC, Korphne och Fred Konvalj hallen. Lilla spøket Recca får inte følja med och Lukas stannar hær och vaktar henne.

Æsch :gremsmile: :gremtongue:

Røst: Matsalen
Jo, det är dags att välja och vi har inte all tid i världen på oss.

Antingen backar vi och går mot hallen, det tar två rundor, eller så går vi mot matsalen och chansar att köket finns där. Båda alternativen funkar väl, men det hade varit skönt att veta garanterat att köket ligger direkt efter matsalen.

Och så glömde du förresten att fetmarkera din röst. :gremsmile:

Jag ska äta frukost och fundera på vilken väg som känns bäst, sedan lägger jag min röst.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Vimes said:
Och det är allt du har i din roll??
Jag har återgivit all information som finns i min roll ja. Gør du som Konrad nu och undrar øver specifik disposition, kategorier och så vidare på mitt roll-PM? Før det tror jag alla vet vid det hær laget vad jag tycker som sånt (jag gillar det alltså inte før jag tycker det ær borderline fusk).
Alltså, xyas. Jag håller inte på med nån form av borderline fusk. Jag jobbar utifrån nått jag anser hör till spelet och finns med i upplägget som en sak vi skall outa. Något vi har för att jobba fast ulvar och på nått sätt utröna vem vi kan lita på eller ej.

Jag snackar inte om att vi skall speca upp någon form av ordning om hur vårt protokoll ser ut. Jag pratar inte om att vi skall ange hur många saker vi har uppspecade eller i vilken ordning vi har dem uppspecade.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Protokollsnack.

Jag själv har använt mig av det jag har i mitt protokoll för att visa vägen och det utan nått form av fusk. Nu snackar vi vid ett flertal tillfällen.

Jag har avläst att Korpa och Tripp_trap väldigt tydligt använt sig av sitt protokoll på det sätt som jag ser det som en självklarhet. Jag skall nu kika efter en gång till för att se om Vimes gjort det så som han säger att han gjort.

Är nästan säker att Vico fixade biffen innan han togs av daga också. Måste kika det lite närmre.

Övriga? Öh, Lu-kaazh tror jag inte riktigt har försökt göra det hela på detta lilla viset (nu snackar vi alltså K.K´s lilla vis som absolut inte behöver vara rätt, men det är så jag har tänkt att det skall fungera och strävat efter att få det att fungera hela liret).

Recca, nej. Hon är spöke och det lär förklara det hela.

Tyr, kanske. Måste kolla närmre.
Arvidos, kanske. Måste få vatten på kvarn.
xyas. Känns inte som det.

Hur som så är det inget borderline fusk utan det är nått som jag tror att vi kan jobba med. Basse har då lyckats få mig att tro att det är nått vi kan jobba med så han har ju lyckats bra att fucka upp min hjärna. Kul som fan tycker jag!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Jag har før mig att før att komma till køket måste matsalen passeras
Du har bara för dig det? Du är inte säker på det?

Är inte alla väldigt säker på sin sak gällande utgångar, placeringar av rum och så vidare. Har vi inte snackat om det här förr?

Det gick att tolka på fler vis har jag för mig du skrev xyas. Det där måstet var inget som egentligen behövde vara med utan det har du själv valt att lägga in.

Jag störde mig på det där måstet sist också. Måste kolla upp vad vi kom fram till då.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
xyas. Känns inte som det.
Kænns inte som vad? Du har snackat av och till om det hær protokollet och jag fattar inte alls vad du snackar om.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Du har bara för dig det? Du är inte säker på det?
Informationen i min roll gør gællande att matsalen måste passeras på vægen till køket.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Du har bara för dig det? Du är inte säker på det?
Informationen i min roll gør gællande att matsalen måste passeras på vægen till køket.
xyas said:
Nu ska jag inte citerar direkt, men måste står det inte i min roll. Däremot så skulle jag tolka formuleringen som att matsalen måste passeras innan vi når köket. Men det kanske kan tolkas annorlunda.
Så. Du tolkar på Basses formulering att matsalen måste passeras innan köket. Således säger du att vi inte kan lita på Brynolfs information som säger att köket ligger efter arbetsrummet. Alltså skulle det innebära att det inte går att ta vägen genom arbetsrummet till köket om vi skall tolka din information så som du har gjort.

Arvidos säger att det finns en fejk utgång. Det finns väl inget snack om att det finns vägar, korridorer, rum eller liknande som inte funkar att passera? Om det gör det så är det går det ju att tolka som så att vi inte kan ta Brynolfs väg utan måste ta din väg till köket för att ta oss ut via köksvägen.

Det tyder alltså på att om vi valt Arbetsrummet i starten så hade vi gått in i en återvändsgränd eller kanske ett kill-room?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh --> Kan kolla äktheten i outningar på nått vis.

Enligt Lu-kaazh utsago är jag en Arbetslös slyngling precis som min outning. Det är alltså min Titel Lu-kaazh har bekräftat.

Enligt Lu-kaazh utsago är Recca ett spöke. Inget snällt spöke utan bara ett spöke. Det är alltså inte Recca´s Titel vi snackar om här utan något annat.

Utöver det har Lu-kaazh försökt siat Vico som gick och dogde. Jag vill fortfarande veta på vilket vis det har varit möjligt att pricka av Recca/Vico/K.K från listan. Jag vill se sambandet så att säga. Jag vill se vad vi har printat ut för text för att göra det möjligt att syna oss i sömmarna.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Vi som är kvar i spel är Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, xyas, Lu-kaazh, Korpa och Konrad Konvalj.

På min gröna lista, alltså folk som jag inte tror har ljugit om kartinfo, är jag själv, Recca, Lu-kaazh och K.K.

Ulvarna finns, enligt mig, alltså hos Tyr, Arvidos, Vimes och xyas. Om det skulle vara så jävligt att det finns tre ulvar så skulle jag nog säga att bybon är antingen Tyr eller Arvidos då det är de jag misstror minst av de fyra. Det finns mer troligt bara två och då kommer jag sätta min tilltro till att Tyr och Arvidos mest troligt inte ljugit.

Det här innebär att vi bara har xyas ord på att Matsalen behöver passeras för att vi ska komma till Köket och jag är nog mest sugen på att gå tillbaka och satsa på Hallen. Den vet vi var den finns, det är mer än vi kan säga om Köket. Och nej, jag tror inte att huset är sådär särskilt logiskt uppbyggt och kan omöjligt basera en röst på det.

Röst: Balsalen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kryptan. Vad är det för tillhåll. Varför finns ingen information om den?

Vi är: Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, xyas, Lu-kaazh, Korpa, Konrad Konvalj

8 spelare. Det krävs alltså en majoritet på 5. Finns det två ulvar räcker det med att dom lurar iväg tre av oss andra på läktaren för att få styra det hela åt det håll de vill.

Vinterträdgården-->Balsalen-->Hallen-->UT (3 rundor)
Vinterträdgården-->Matsalen-->Köket-->UT (3 rundor)

Jag räknar alltså på att det tar en runda att ta sig ut ur Hallen eller Köket.

Ulvarna kommer ju att vara konstant och vi får ju hoppas på att de är två stycken och inte fler. Jag räknar på att det finns två ulvar på grund av att vi var 13 spelare varav en Recca och tio ungdomar.

8 spelare 5/3
7 spelare 4/3
6 spelare 4/2

Att vända om från Hallen till Köket eller tvärtom:

5 spelare 3/2
4 spelare 2/2 Kört

Ulvarna har alltså en massa fördelar så som jag ser det. Det är väldigt viktigt att vi är överens och väljer rätt håll från början.

Att först gå till Hallen (eller mot köket) för att sedan vända om är en omöjlighet om det finns två ulvar. Finns det inga ulvar så hinner vi så klart kolla båda vägarna.

Alltså, först Hallen:

8 spelare 8/0 Vinterträdgården-->Balsalen
7 spelare 7/0 Balsalen-->Hallen
6 spelare 6/0 Hallen-->UT eller tillbaka till Balsalen

Sen vända bort mot köket

5 spelare 5/0 Balsalen-->Vinterträdgården
4 spelare 4/0 Vinterträdgården-->Matsalen
3 spelare 3/0 Matsalen-->Köket
2 spelare 2/0 Köket-->SEGER!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Ditt intresse för bibelstudierna kanske kan ses som: "Allt som står i bibeln är citerat vår allsmäktige herre, vår gud!"
Eh, nä, inte direkt. Jag vill bli präst. Jag fattar inte ärligt talat inte hur du tänkt nu, och får intrycket av att du inte har samma kategorier som jag. Men du har alltså ett osynligt spel du gärna får berätta mer om. Tills dess litar jag mer på Korpas info, även om hon inte gör det själv.

Röst: Matsalen

Kom igen nu, saker behöver hända:

Röstställning
Balsalen: Vimes, Korpa
Matsalen: xyas,
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Alltså, först Hallen:

8 spelare 8/0 Vinterträdgården-->Balsalen
7 spelare 7/0 Balsalen-->Hallen
6 spelare 6/0 Hallen-->UT eller tillbaka till Balsalen

Sen vända bort mot köket

5 spelare 5/0 Balsalen-->Vinterträdgården
4 spelare 4/0 Vinterträdgården-->Matsalen
3 spelare 3/0 Matsalen-->Köket
2 spelare 2/0 Köket-->SEGER!
Låter vettigt.

Røst: Balsalen

Men den dær kryptan stressar mig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Alltså, först Hallen:

8 spelare 8/0 Vinterträdgården-->Balsalen
7 spelare 7/0 Balsalen-->Hallen
6 spelare 6/0 Hallen-->UT eller tillbaka till Balsalen

Sen vända bort mot köket

5 spelare 5/0 Balsalen-->Vinterträdgården
4 spelare 4/0 Vinterträdgården-->Matsalen
3 spelare 3/0 Matsalen-->Köket
2 spelare 2/0 Köket-->SEGER!
Låter vettigt.

Røst: Balsalen

Men den dær kryptan stressar mig.
Eller nej. Jag tror faktiskt på køket som den riktiga utgången, och ditt resonemang håller ju vilket vi æn tar først.

Røst: matsalen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Arvidos said:
Men du har alltså ett osynligt spel du gärna får berätta mer om. Tills dess litar jag mer på Korpas info, även om hon inte gör det själv.
Ja mitt osynliga spel tycks vara nått jag hakat upp mig på. Har försökt släppa det, men det går inte riktigt som jag vill ärligt talat.

Korpa, du som inte litar på dig själv kan få avslöja mitt trix så kan vi släppa det här sen. Det är viktigt för mig att du har förstått det hela och kan förklara för övriga hur jag har jobbat. Gör du det rätt och riktigt så vet jag att du är clean och det skulle ju hjälpa i det här läget.
 
Top