Nekromanti Haunted House, runda fem

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag litar på mig själv och min info, men jag litar inte på att Köket ligger bredvid Matsalen. :gremsmile:

Och nu hoppas jag att jag inte har missuppfattat dig helt och hållet, men ditt trix är citat. En del av min rollinfo är ett citat och det är den kategorin som Recca saknade, men hon hade ett vinstvillkor istället. Right?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Korpa said:
Jag litar på mig själv och min info, men jag litar inte på att Köket ligger bredvid Matsalen. :gremsmile:

Och nu hoppas jag att jag inte har missuppfattat dig helt och hållet, men ditt trix är citat. En del av min rollinfo är ett citat och det är den kategorin som Recca saknade, men hon hade ett vinstvillkor istället. Right?
Yepp.

Ditt citat kan jag med lätthet hitta, Tripp_trap´s lika så. Kan tänkas att jag har nått att gå på gällande Arvidos också för den delen i och med hans senaste viljan att bli präst.

Kan tänkas att jag kan finna något från Vimes och få det att passa in, men det bästa vore ju om jag fick det från Vimes så klart.

Skall kolla vad jag tycker och tänker om övriga också.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Korpa said:
Jag litar på mig själv och min info, men jag litar inte på att Köket ligger bredvid Matsalen. :gremsmile:

Och nu hoppas jag att jag inte har missuppfattat dig helt och hållet, men ditt trix är citat. En del av min rollinfo är ett citat och det är den kategorin som Recca saknade, men hon hade ett vinstvillkor istället. Right?
Yepp.

Ditt citat kan jag med lätthet hitta, Tripp_trap´s lika så. Kan tänkas att jag har nått att gå på gällande Arvidos också för den delen i och med hans senaste viljan att bli präst.

Kan tänkas att jag kan finna något från Vimes och få det att passa in, men det bästa vore ju om jag fick det från Vimes så klart.

Skall kolla vad jag tycker och tänker om övriga också.
Jag kunde inte riktigt gå ut med mitt citat i smyg. Om jag gjort det tidigt hade det avslöjat min titel. Hade jag gjort det sent så hade jag gjort detsamma och även framstått som en skitstövel. :gremtongue:

Jag skapade ett "nytt" citat senare om att föreviga våra hjältar i bloggosfären. Mitt egentliga citat har att göra med att jag är alldeles till mig över hur många nya followers jag kommer få av att vara med i Dreadwatch.

Jag är alltså en Bloggare och jag har en iPad. Jag har ingen förmåga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Jag skapade ett "nytt" citat senare om att föreviga våra hjältar i bloggosfären.
Yes. Den där bloggosfären kände jag igen. När den skrevs hade jag på lut att det var ett gott tecken.

Tack! Jag säger inte att de som har citat är gröna, men det här stärker min tillit till Tyr.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Jag följer med de som känns mest gröna denna gången. Läget i Vinterträdgården såg väl inte direkt ut som jag hade hoppats. Men nu när vi ser att vi kan gå ett varv runt så känns Hallen än mer troligt.

Låt oss säga att vi tog vägen genom Arbetsrummet/Barnkammaren. Då hade vi följt spåret mot Köket, inte mot en köksingång. Bara Korpa har den informationen. Hon ljuger inte men den är antagligen falsk. Då hamnar vi i köket och är missnöjda. Men hej, vi såg en väg mot Vinterträdgården (och antagligen Spegelsalen), då kan vi fortfarande ta oss till utgången. Rutten till köket ser ut att kunna vara ett rum kortare också. Så det hela känns balanserat. Genväg blir senväg.

Jag hade antagligen gjort så här: Vinterträdgården (undersöka kryptan) -> Balsalen (undersöka Spegelsalen) -> Hallen. Vinner vi inte då så går vi genom Spegelsalen och ser vilka vägar den har gemensamt med Vinterträdgården och väljer utefter det.

Röst: Balsalen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Min tolkning av Korpa. Kan vara rätt skev, men jag lägger upp den ändå.

Korpa said:
Och så är jag tämligen säker på att det inte finns fler utgångar eftersom att min information är formulerad ungefär "Meh, orka bry sig om den riktiga utgången när köksutgången är närmare", vilket antyder att det bara finns två utgångar att bry sig om.
Korpa said:
Jag har en Iphone 6, det har jag nämnt förut, och vad annars skulle jag ha? Jag är trots allt smart, överlägsen och cynisk. Trots min överlägsna förträfflighet så har jag ingen förmåga, tyvärr.
När jag kombinerade ihop dessa så kan jag tänka mig att Korpa körde sitt "Meh, orka bry sig" som för att bevisa att det finns ett citat knutet till Titeln: Smart, överlägsen och cynisk.

Precis lika som mitt citat är rätt hårt knutet till min Titel: Arbetslös slyngling.

Vad mitt citat är finns att finna på ett flertal ställen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Enligt mitt protokoll outade Trippen sitt citat här:

Tripp_trap said:
Hej, jag heter tripp_trap och vill alltså bli musiker och tycker verkligen att Red Hot Chili Peppers är grymma! Jag bär på en schysst stratocaster (en sorts elgitarr) och tillhör bybofraktionen. Tyvärr saknar jag speciella förmågor men minns att Balsalen ligger på vägen ut, vilket jag outade i början av förra rundan strax efter att Cassius lade fram samma info.
Det passar fint ihop med mitt citat som har med min Titel att göra precis lika som det har med Trippens musiker wannabe titel att göra.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag droppade typ mitt citat tidigare, tror jag utelämnade något ord eller så, jag skulle kunna hitta igen inlägget om det är av intresse.

Men K.K, det är dags att rösta!

Röstställning
Balsalen (3): Vimes, Korpa, Tyr
Matsalen (2): xyas, Arvidos MC

Detsamma gäller Recca och Lu-kaazh.

Jag har förstått att händerna är jättejobbiga så jag förstår om Recca inte lägger en röst, men om händerna tillåter så skulle det vara trevligt. :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Nu testar jag dig, KK:

jag har nästan citerat mitt citat, men långt innan du började snacka om de här grejerna. Kan du hitta inlägget? (faktum är att jag nästan citerat det två gånger). Jag testade Korpa på det men hon verkade inte plocka upp det (?), kanske lyckas du?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Nu testar jag dig, KK:

jag har nästan citerat mitt citat, men långt innan du började snacka om de här grejerna. Kan du hitta inlägget? (faktum är att jag nästan citerat det två gånger). Jag testade Korpa på det men hon verkade inte plocka upp det (?), kanske lyckas du?
Jo jag har några stycken som jag sådär gillar lite halvskapligt. Skall fixa biffen åt dig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Btw ska jag vara på valpkurs ikväll. Men jag tror jag hinner hem innan deadline!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Vad ska jag kolla, förresten? Med förmågan alltså? Spegelsalen?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
xyas said:
Før att parafrasera min rollinfo så ær jag en attraktiv, populær skolungdom med en lyssande framtid inom baseball. Såklart har jag med mig mitt "lucky bat" (basebolltræ alltså). Jag har før mig att før att komma till køket måste matsalen passeras. Jag har inga exceptionella egenskaper.
Var ur min roll tror de markerade bitarna kommer från? Face it Konrad, ditt upphängande på citat-kategorin av rollerna har varken grönat eller rödat någon, utan bara snurrat in dig i din egen paranoia.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Nu testar jag dig, KK:

jag har nästan citerat mitt citat, men långt innan du började snacka om de här grejerna. Kan du hitta inlägget? (faktum är att jag nästan citerat det två gånger). Jag testade Korpa på det men hon verkade inte plocka upp det (?), kanske lyckas du?
Jo jag har några stycken som jag sådär gillar lite halvskapligt. Skall fixa biffen åt dig.
Som jag tror så handlar det ju om att din piprökande slacker inte orkar tänka ordentligt. Det är vad jag har i mina anteckningar och du har påpekat det några gånger.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
xyas said:
Før att parafrasera min rollinfo så ær jag en attraktiv, populær skolungdom med en lyssande framtid inom baseball. Såklart har jag med mig mitt "lucky bat" (basebolltræ alltså). Jag har før mig att før att komma till køket måste matsalen passeras. Jag har inga exceptionella egenskaper.
Var ur min roll tror de markerade bitarna kommer från? Face it Konrad, ditt upphängande på citat-kategorin av rollerna har varken grönat eller rödat någon, utan bara snurrat in dig i din egen paranoia.
Jag har fejsat det för länge sen att det jag pysslat med kanske inte kommer leda någon vart. Men lixom, jag försöker göra allt för att byn skall hitta ut och det är ju min uppgift att försöka hitta ulvar.

Att jag spelar byboigt tycker tycker jag är rätt tanke för spelets skull, men du kanske är av annan åsikt. Det är ju inte direkt så att du försökt hjälpa mig på traven och bromsat upp min jakt på det hela utan du har snarare bromsat upp det hela.

Om du nu tyckt att jag nojjat in mig på det hela allt för länge så hade du ju kunnat hjälpa mig på traven genom att bekräfta att du bar på ett citat på något vis.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Bara så att ni vet så har jag kendo ikväll så jag kommer vara otillgänglig de sista timmarna, om jag inte hinner med att smita förbi precis innan vi ska dra iväg, men jag kan inte lova något.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Om du nu tyckt att jag nojjat in mig på det hela allt för länge så hade du ju kunnat hjälpa mig på traven genom att bekräfta att du bar på ett citat på något vis.
Jag visste ju inte att det var det du var efter. Du vägrade ju tala klarspråk. Det är först denna undan jag börjat misstänka att dt var det du var ute efter.

Och som du nämnt så spelar vi det här spelet olika. Jag vill hitta ut. Jaga ulvar kan vara en del av det, men bara en del, inte hela spelet som det normalt är.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Om du nu tyckt att jag nojjat in mig på det hela allt för länge så hade du ju kunnat hjälpa mig på traven genom att bekräfta att du bar på ett citat på något vis.
Jag visste ju inte att det var det du var efter. Du vägrade ju tala klarspråk. Det är först denna undan jag börjat misstänka att dt var det du var ute efter.

Och som du nämnt så spelar vi det här spelet olika. Jag vill hitta ut. Jaga ulvar kan vara en del av det, men bara en del, inte hela spelet som det normalt är.
Jag vill hitta ut. För att hitta ut måste man ju lite på någon och jag vill inte lita på någon som kanske försöker styra oss åt fel håll. Vi kommer bara ha en chans gissar jag.

Vi går mot Hallen eller Köket. Vi kommer inte hinna med båda. Är det ulv-fritt kommer vi hinna med båda, men det är på håret och det hänger på att det är fri väg från Matsalen till Köket och sedan ut (om vi tar Hallen först).

Nu har jag inte röstat, men jag kommer att göra det om ett litet tag.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Visa K.K edra citat

Och du får gärna rösta så att jag vet om jag behöver lägga om min röst eller inte. :gremsmile: Vi behöver en enad by och enade röster, alltså är jag villig att byta röst om det krävs för att vi ska stå enade.

Mitt citat är ungefär "Vem bryr sig?"
 
Top