Ok - Jag är ganska pressad på tid med vår nyfödda son och frugans födelsedagskalas, så jag prioriterar att få ut en lista bara.
Från mest misstänkt (1) till minst misstänkt (5).
Top picks ulvar:
1. RasmusL
- Har en förmåga som mejkar mest sense i ulvalaget uppfattar jag det som.
- Blir aktiv idag 8 minuter efter att det blivit ett drev mot honom, och röstar på LJSLarsson som leder drevet. Det kan ju vara begripligt även för en bybo som vet att han är grön och att det är en dålig idé för byn att rösta ut honom, men RasmusL nämner liksom inte drevet i sina inlägg. Verkar som han vill skifta uppmärksamheten.
-
"men att endast utgå från "hur jag tänker att Feulfux skulle designa spelet" och inte från "hur deltagarna spelat" är att göra det för lätt för sig." Det här uppfattar jag också som deflecting/misdirection, det är väl ingen som har ENDAST utgått från "hur jag tänker att Feuflux skulle designa spelet".
-
"Jävligt synd att vår potentielle väktare missade Vimpan, men hans reveal kom väldigt sent så det är väl förståeligt." Som ni kunde se var jag helt "uh va?" när jag läste det här. Ingen i byn har liksom knäckt chiffret eller ens pratat om det, och RasmusL pratar om det som det vore självklart. Det är ofta tecknet på en ulv som haft interna diskussioner om en grej, men är out of touch med hur snacket går i byn.
2. LJSLarsson
- Jag uppfattar att han käbblar -precis lagom- med Basse för att misdirecta om de är i cahoots.
- Har också en förmåga som jag uppfattar som mest logisk i ulvalaget. Varför skulle byn vilja leta upp sina egna förmågor? Så här förklarar han det, tycker ni andra att det är trovärdigt? (Obs, Aura Seer är bara en vanlig "seer" enligt
https://werewolf-online.fandom.com/wiki/Aura_Seer så här verkar LJS skrivit fel, detta fångade Basse)
Kaosmeister:
3. Basenanji
- Svårt att läsa honom för mig, för att han brukar alltid kaoza, och dessutom har jag ett enormt bias där jag alltid misstänker honom oavsett om han är by eller ulv.

- Dock, han spelar exakt som jag skulle göra som ulv: Försöka fiska fram en ev väktare. För nu går drevet mot RasmusL, om han är bybo så är väktaren just nu byns sista hopp. Därför måste ulvarna ta reda på om det finns en väktare och isåfall nattmörda denne, eftersom Väktare klassiskt inte kan väkta sig själva.
https://werewolf-online.fandom.com/wiki/Doctor
- Jag uppfattar att han käbblar -precis lagom- med LJSLarsson för att misdirecta om de är i cahoots.
Liten, liten tell:
4. Stövelkatten
- Inget stort, men jag sa att jag inte riktigt kände igen Stövelkattens personlighet när spelet startade, och så fort jag skrivit det så bytte han stil i sin text i svaret till mig. Det tycker jag är ulvigt.
Inga tells åt endera hållet:
5. Khan