Haunted House - runda 2

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Fast då blir det ju kaka på kaka. Han skrev ju "vanlig medlem, bybo".
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Du har rätt Khan!

Feuflux startinlägg runda två said:
Vi tackar xyas (vanlig medlem, "bybo") och Vimes (vanlig medlem, "bybo") för spel.
Ni får skriva varsitt tack-för-spel-inlägg om ni vill men absolut inte avslöja något om era roller.
Vanlig medlem tyder på att Vimes inte var siare, eller på att det finns olika typer av medlemmar bland byborna. OM vi har DTF med oss blir jag helt trött. Det är det absolut sämsta trick man kan använda i varulvsspel och utmärkt för att ta ut en good boy-Basenanji som försöker spela by-the-book.

Jag har dessutom svårt att tolka Vimes chiffer seriöst eftersom jag inte kan låta bli att tro att det var ett spratt av fylle-Vimes mer än en brödsmula.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jag tror inte som du Basse, jag tror att Feu förtydligar vad en "vanlig medlem" innebär. VI är ju tonåringar, inga bybor, det hade inte stämt med fluffet. Vimes ljög inte.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n346365 said:
Nu fattar trögbasse. Vimes var siaren.
Och om Vimes inte varit siaren så skulle den riktige siaren ha gett oss sitt resultat vid det här laget, antar jag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag tycker ändå att det är värt att diskutera de outade förmågorna.

LJS har förmågan att se om, någon annan har en förmåga, right?
RasmusL kan blockera en annan förmåga.
Vimes var siare.

Har jag fattat rätt?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
RasmusL;n346353 said:
Det har ju varit drev mot mig i över två dygn :)
Nja, den här rundan började med röster fram och tillbaks Rasmus, Larsson och Basse innan det blev tydligt drev mot dig.

Basenanji;n346362 said:
Du har rätt Khan!

Vanlig medlem tyder på att Vimes inte var siare, eller på att det finns olika typer av medlemmar bland byborna. OM vi har DTF med oss blir jag helt trött. Det är det absolut sämsta trick man kan använda i varulvsspel och utmärkt för att ta ut en good boy-Basenanji som försöker spela by-the-book.

Jag har dessutom svårt att tolka Vimes chiffer seriöst eftersom jag inte kan låta bli att tro att det var ett spratt av fylle-Vimes mer än en brödsmula.
Låter rimligt med en tredje faktion i form av ett spöke eller liknande, givet fluffet. Jag kan också tänka mig att Feu har goofat lite här och skrivit otydligt, att "vanlig bybo" = inte förrädare / ulv / maffia. Feu fick ju ändå det här spelet lite knät.

Basenanji;n346367 said:
Jag tycker ändå att det är värt att diskutera de outade förmågorna.

LJS har förmågan att se om, någon annan har en förmåga, right?
RasmusL kan blockera en annan förmåga.
Vimes var siare.

Har jag fattat rätt?
Japp!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Röstmönstret runda 2:

Basse ? Sodivra (Sodivra 1)

Larsson ? Rasmus (Sodivra 1, Rasmus 1)

Basse ? Rasmus (Rasmus 2)

Larsson ? Basse (Rasmus 1, Basse 1)

Basse ? Rasmus (Rasmus 2, Basse 1)

Larsson ? Rasmus (Rasmus 3)

Khan ? Rasmus (Rasmus 4)

Sodivra ? Rasmus (Rasmus 5)

Rasmus ? Larsson (Rasmus 5, Larsson 1)

Ser nästan ut som att Larsson och Basse engineerar ett drev efter lite misdirection. Jag ändrar min röst till Larsson, mitt andrahandsval för ulv, om saker skulle få goda skäl att vända nu sista kvarten.

Då är det alltså 4 röster på Rasmus och 2 röster på Larsson.

Röst: LJSLarsson
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Och där blev jag lite mer fundersam på sodivra. Jag tror han ligger som andra ulv. Men min röst ligger kvar på RasmusL.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Tjo! Har haft problem med internet hela kvällen.

Mina misstankar mot Xyas föll ju helt platt.
Har försökt läsa ikapp och formulera nån form av teori runt ny ulv, men det är lurigt.

Kör därför vidare på min tråd runt Basenanji från förra rundan.

Röst: Basenanji
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Khan;n346373 said:
Och där blev jag lite mer fundersam på sodivra. Jag tror han ligger som andra ulv. Men min röst ligger kvar på RasmusL.
Legit utifrån att jag startar ett motdrev. Men om alla utom den utröstade röstar på samma så är man också i trubbel. Nu kommer nog inte något hinna ändras ändå iofs
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Stövelkatten said:
Tjo! Har haft problem med internet hela kvällen.
Mm, och det vill du att vi ska tro på? Du är ju haxxorz master som sitter och programmerar i voicechat?!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tänkte inte på att det räcker med att EN ENDA person byter röst så blir det slumpat istället... :p
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
RasmusL jag tror just nu på LJS. Jag tycker nog ändå att han har en skitkonstig förmåga, men i övrigt spelat rätt stabilt.

Men visst, jag är rätt off den här rundan. Jag hade behövt mer input från er andra. Jag fattar fortfarande inte det här med mamapapa. Finns det något mönster i att LJS pappa är tandläkare och Sodivras mamma är jurist? Vad har tonåringarnas föräldrar med det här tonårsgänget att göra egentligen?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
RasmusL okej jag ska ge det ett försök om du först kan lista vilka du tycker är mest röda och gröna!
 
Top