Nekromanti Harry Potter

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Bush [ot]

Var inte det en Quaylism, snarare än en Bushism?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Säkert !

Jo du, det får man nog ! Man får ta det hela med en nypa salt.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: Funderingar...(ännu merOT)

Hehehe, point well taken...
Man kan också se det så här: Om alla som hävdar att jag är en dålig människa som inte kommer att komma till himlen, själva hamnar i himlen så vill jag faktiskt inte dit/images/icons/smile.gif

Melius frangi quam flecti
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Visst !

HEHEHEHE !
OK, visst ! Håller helt med dig !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Huga *huttrar*

Inte min definition av ett paradis heller nej. Snarast tvärtom faktiskt/images/icons/smile.gif
Vilket iofs ger en lite intressant fråga: Om helvetet för mig vore att tillbringa all tid med t.ex. de nämnda vittnena, men det visar sig att de hade rätt och alltså ska komma till himlen, kommer då också jag till den officiella himlen, fast det för mig blir ett helvete?
Iofs så är det väl en smal sak att lösa om man råkar vara Gud, men det var en tanke...

Melius frangi quam flecti
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Funderingar...(ännu merOT)

<I>Precis, tänk dig en evighet med Jehovas vittnen...</I>

Ingen risk; alla riktigt freakiga frikyrkor anser att det <I>bara</I> är deras medlemmar som kommer till himlen - det var t.ex en av huvudanledningarna att Carola och Runar lämnade Livets Ord, att de ansåg sig ha "monopol på frälsning"

Jehovas Vittnen är lite udda på det området, för i deras ursprungliga skrifter hävdade de att ett visst begränsat <I>antal</I> mänskor skulle få vara med i det jordiska himmelriket - 300.000 nånting tror jag det var - men idag har de själva många fler medlemmar än så, så då räcker det alltså inte ens med att vara Vittne... De brukar fö inte prata om det där antalet numera. (-:

--
Åke
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Funderingar...(ännu merOT)

Jag tycker mig minnas att det fanns dels begränsar antal platser i himlen, men sedan fanns det andraklassbiljetter till det jordiska himmelriket.

Själv tänker jag planka in!

Nightowl, plankare

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: 10 på patetisk-skalan...

"Så, i rättvisans namn borde vi andra nu flooda RR med mails om att "din urkassa hemsida om det helt ospelbara DoD var det sämsta skräp jag nånsin har sett på nätet, såna som du borde inte få ha en dator", och när han sen svarat skriva "haha, vi skojade bara. Kul va?"
Får se om han garvar då."


Rättvist, kanske, men är det verkligen bra beteende? Särskilt för ett forum? (Detta är inte ett försök från min sida att verka undervisande eller besserwisseraktig.)

Jag vill gärna berätta en historia om en newsgroup jag är med i.

Det fanns en kille på nyhetsgruppen (låt oss kalla honom Shep). Shep är bitter, handikappad, beväpnad och fattig - den stereotype amerikanske republikanen. Efter ett par diskussioner om vapenlagarna i USA blir Shep rasande och bestämmer sig för att förstöra nyhetsgruppen genom trolling.

Resten av nyhetsgruppen besvarar elden. Kaos uppstår. De neutrala i gruppen försvinner. Killfiling (man blockerar meddelanden från andra) blir praxis och inträffar en gång i timmen. Slutresultated blir en grupp som knappt fungerar, där många medlemmar vägrar att tala med varandra - allt på grund av en person.

Som tur är är rollspel.nu modererat, så att man förhoppningsvis skulle slippa dylika skräckscenario. Men efter en sådan händelse är det lätt att bli paranoid. :(

--
Björn


"It is by coffee alone I set my mind in motion,
it is by the beans of java that thoughts acquire speed,
the hands acquire trembling, the trembling becomes a warning.
It is by coffee alone I set my mind in motion"
- Seen in military UseGroup, author unknown.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: 10 på patetisk-skalan...

<I>Rättvist, kanske, men är det verkligen bra beteende? Särskilt för ett forum?</I>

Jag sa "flooda med mails" - det är inte samma sak.

<I>Slutresultated blir en grupp som knappt fungerar, där många medlemmar vägrar att tala med varandra - allt på grund av en person.</I>

Inget ovanligt; sett Rob Cypher i aktion nån gång?

--
Åke
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: CITAT AV Bush [ot]

"People that are really very weird can get into sensitive positions and have a tremendous impact on history."
...George W. Bush

"I stand by all the misstatements that I've made."
...George W. Bush to Sam Donaldson, 8/17/93

"We have a firm commitment to NATO, we are a part of NATO. We have a firm commitment to Europe. We
are a part of Europe." ...George W. Bush


"Public speaking is very easy." ...George W. Bush to reporters


"I am not part of the problem. I am a Republican"
...George W. Bush


"We are ready for any unforeseen event that may or may not occur." ...George W. Bush 9/22/97

"For NASA, space is still a high priority."
...George W. Bush, 9/5/93


"The American people would not want to know of any misquotes that George Bush may or may not make."
...George W. Bush

"We're all capable of mistakes, but I do not care to enlighten you on the mistakes we may or may not have
made." ...Governor George W. Bush

"It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities in our air and water that are doing it."
...George W. Bush

"[It's] time for the human race to enter the solar system." ...George W. Bush

After all, religion has been around a lot longer than Darwinism. -George W. Bush

Religious freedom and tolerance is a protected right. I am committed to the First Amendment principles of religious freedom, tolerance, and diversity. Whether Mormon, Methodist, Jewish, or Muslim, Americans should be able to participate in their constitutional free exercise of religion.
I do not think witchcraft is a religion, and I do not think it is in any way appropriate for the U.S. military to promote it.-George W. Bush, October 15, 2000




Och tänk denna man denna vandrande samling av bristfällig IQ och religiösa idiotism är ledaren för ett av värdens mäktigaste länder..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2001-06-15 16:55.</EM></FONT></P>
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: 10 på patetisk-skalan...

"Jag sa "flooda med mails" - det är inte samma sak."

Nej, det stämmer. Det faller under "besvarad eld" - en av de grejer Shep utsattes för.

"Inget ovanligt; sett Rob Cypher i aktion nån gång?"

Njäe... jag minns en kille vid namn Cypher. Tror att han var ett troll, men vet inte om det var samma kille. Vem är han?

På senaste tiden har spammers orsakat mer bekymmer, iofs. En av dem, Skinny Hulk, dränkte hela gruppen i några tusen porrmeddelanden. :(

--
Björn


"Give a troll too much rope and they will surely hang themselves."
--Gavin Taylor
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: 10 på patetisk-skalan...

<I>jag minns en kille vid namn Cypher. Tror att han var ett troll, men vet inte om det var samma kille. Vem är han?</I>

"Rob Cypher", även känd under typ 500 andra alias, är ett troll som har alltför lite att göra. Han väljer ut ett tjugotal newsgroups att ge sig på (ofta men inte alltid i alt.fan-kategorin) som han crosspostar sina meddelanden till. Sen sitter han hela dagen lång och skickar iväg otidigt trollande, tomprat, rent nonsens, inklistrad binärkod - som kan uppgå till ett <I>par hundra</I> mastiga inlägg om dagen. Några gånger under vägen byter han alias, server, etc för att motverka killfiling. Sedan går han tillbaks och svarar på sina egna brev...

De newsgroups som utsätts för honom blir fullständigt dränkta och praktiskt taget oanvändbara under nån månad eller två, tills han plötsligt försvinner och är borta i några månader, sedan kommer han tillbaks igen. Han har hållit på så i ett par år nu. Det har beräknats att han, inräknat jobbet med att ständigt hitta nya ISPs och newsservers att posta från, måste jobba med det i minst 14 timmar om dagen, sju dar i veckan, under sina aktiva perioder.

--
Åke
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: 10 på patetisk-skalan...

""Rob Cypher", även känd under typ 500 andra alias, är ett troll som har alltför lite att göra. Han väljer ut ett tjugotal newsgroups att ge sig på (ofta men inte alltid i alt.fan-kategorin) som han crosspostar sina meddelanden till. Sen sitter han hela dagen lång och skickar iväg otidigt trollande, tomprat, rent nonsens, inklistrad binärkod - som kan uppgå till ett par hundra mastiga inlägg om dagen. Några gånger under vägen byter han alias, server, etc för att motverka killfiling. Sedan går han tillbaks och svarar på sina egna brev..."

Du milde. Det var första gången jag hört trolling appliceras i så stor mängd. Iofs, vi fick en invasion av Adjective Army en gång. De var rätt illa...

"De newsgroups som utsätts för honom blir fullständigt dränkta och praktiskt taget oanvändbara under nån månad eller två, tills han plötsligt försvinner och är borta i några månader, sedan kommer han tillbaks igen. Han har hållit på så i ett par år nu. Det har beräknats att han, inräknat jobbet med att ständigt hitta nya ISPs och newsservers att posta från, måste jobba med det i minst 14 timmar om dagen, sju dar i veckan, under sina aktiva perioder."

Tja, skadeglädje sägs ju vara den enda sanna glädjen. Har någon frågat honom varför han håller på som han gör?

--
Björn


"I find it's a waste of time to peer through your posts to check this statistical possibility, as the fact that you can't spell the pronoun "I" without screwing it up shows either a pathetic grasp of English, or the typing skills of a ninety-year old man in mid-seizure."
--Chuck, addressing Weyoun
 
Top