Nekromanti Harry Potter

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nej, nej..

"Det mesta av importen kommer från utlandet"

Det är ännu dummare! En klassiker..


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Ursäkta mig men... OT(Beror på ämne)

Jag blir faktiskt lite förvånad över det konstiga mottagandet mitt lilla skämt fick. Jag kan förstå att vissa inte tyckte att det var roligt, ja ni kanske tyckte att det var, för att citera: tio på patetisk-skalan men nog är det onödigt att slå ner på det som om hela världen hängde på det.
Jag tycker att Rosens inlägg inte känns helt och hållet seriöst men han gör ändå klart att han tycker att jag är ett troll eller åtminstonne en förvirrad forum medlem som leker det och därför anser han alltså även att jag förpestar forum är störig och att jag bara vill förstöra för andra.

Från att ha velat skämta lite med er, emellanåt, allt för insnöade forum medlemmar så har jag nu blivit kallad självupptagen, patetisk, störig och en som bara vill förstöra för andra. Hur kul är det?
De som känner mig vet att jag inte är något av det jag har blivit beskylld för men jag vill på intet sätt att dessa ska behöva "försvara" mig genom att intyga att jag faktiskt är en snäll pojk. Jag kan mycket väl stå för det jag skrivit eftersom det inte var mer än ett skämt. Blev någon sårad? Blev någon kränkt? Gråter någon? Anser någon verkligen med hela sitt hjärta att jag nu har smutsat ner detta vackra forum med mitt skämt? I så fall finner jag inte längre något nöje i att varken disskutera eller överhuvudtaget skriva något mer på ett forum där man inte tollererar ett skämt hur löjligt man än anser det vara.

Och nu en fråga till dig som kallade mig självupptagen och patetisk. Vad fan vet du om det? Seriöst, har du någonsin träffat mig? Har du någonsin läst ett annat "självupptaget eller patetiskt" inlägg av mig? HUR KAN DU DÅ SÄGA HUR JAG ÄR???

När jag började skriva inlägget så brydde jag mig inte så mycket om det ni skrev eftersom jag själv inte såg mitt inlägg som mer än ett skämt men nu är jag sjukt nog förbannad. Jag vet att detta är över internet och att ingen av er troligtvis kommer att träffa mig men jag har svårt att ni skulle kalla mig allt det där för ett litet skämt i verkliga livet, skulle ni det så tycker jag synd om er.

Men anser ni fortfarande att det jag har gjort är oförlåtligt så är det inget jag kan göra något åt. Jag ber om ursäkt ifall nån är ledsen över mitt skämt men fortsätter ni klanka på mig för en sån liten och patetisk anledning så är jag berred att lämna forumet ifall det är det som krävs.

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Ursäkta mig men... OT

<I>Från att ha velat skämta lite med er, emellanåt, allt för insnöade forum medlemmar så har jag nu blivit kallad självupptagen, patetisk, störig och en som bara vill förstöra för andra. Hur kul är det?</I>

Troll <I>är</I> sådana. Om du inte märkte det så var stämningen i tråden rätt upprörd och hätsk mot HP-hatande kyrkmuppar, sen hoppar du in och låtsas vara en själv. Närmaste jämförelse jag kommer på vore väl om det skulle komma ett nytt anti-rollspelsprogram på TV, och folk blir oroliga för nya repressalier från polis, media och kommunfolk - och så hoppar nån jeppe in och säger "Jag känner Didi och har fört register över er allihop ett tag nu. Med hennes poliskontakter ska den här sjuka forumverksamheten snart vara stoppad!"
Hur kul vore det?

Angående "självupptagen" - lägg märke till en sak om dig själv här; först tyckte du det var skitkul när du lyckades få lite folk på defensiven och hade kul på deras bekostnad, men när nån sen biter tillbaks mot dig frågar du "hur kul är det?" och blir förbannad. <I>Säger</I> det dig nåt..?

<I>Och nu en fråga till dig som kallade mig självupptagen och patetisk. Vad fan vet du om det? Seriöst, har du någonsin träffat mig? Har du någonsin läst ett annat "självupptaget eller patetiskt" inlägg av mig? HUR KAN DU DÅ SÄGA HUR JAG ÄR???</I>

Vad sägs om inlägget före?
<I>Ni är så jävla roliga.. HAHAHAHA Kan inte sluta skratta.</I>
"Patetiskt" är kanske inte det ordval jag skulle använda, men när du först gör ett falskt inlägg för att kallduscha folk, och sen kommer med ovanstående, nog faen låter du som den arketypiske mobbande översittaren från skolan...

<I>jag har svårt att ni skulle kalla mig allt det där för ett litet skämt i verkliga livet, skulle ni det så tycker jag synd om er.</I>

Varför "synd om oss"? För då nitar du oss med värsta fetsmällen och sen kan du inte sluta skratta, eller vadå?

--
Åke
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
*muttrar*

Jaha, du menar alltså att jag slösat bort en icke helt oansenlig mängd irritation och diskussionslusta på ett skämt? Det kan jag leva med/images/icons/cool.gif

Melius frangi quam flecti
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
However...

Jag kan gå med på en punkt - du är inte ett troll per se. <I>Riktiga</I> troll blir inte sura ifall folk blir arga och skäller på dem; det är tvärtom det roligaste de vet.

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Det Finns En Annan Väg.

Jag skulle säga att ni har bägge rätt från era egna synvinklar.

Ingen av parterna ville ha den här situationen. Det är ju lätt att förstå bägge parternas frustration.
Rosens argument är alla klara och sanna, men det är ju knappast den reaktionen som Rolf ville ha.

Den lille stackaren Rolf har helt enkelt inte samma erfarenhet av forum som andra här..
(Om jag nu får ta mig friheten?) Lite av en kulturkrock.

Kan vi inte lära oss från det här och gå vidare?


/Arvidos, fruktar att han låter som en fjollig låtsasguru.. Jaja, det kan inte hjälpas. /images/icons/smile.gif
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Det Finns En Annan Väg.

jag tycker att vi ska kramas. kan vi inte kramas? *kramiz*

jag försökte mig på ett liknande "gag" en gång på gymnasiet,
vi skulle skriva om dödsstraff. vi fick välja om vi skulle skriva för eller emot. jag var den första i skolans historia som skrev för dödsstraff..... och jag gjorde det så övertygande att min lärare tog in mig för ett litet samtal.
eftersom jag kan bli lite envis så vägrade jag avslöja för henne att jag bara skojade.


MVH/Sol
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Trött

Jag orkar inte argumentera, kalla mig knäckt eller feg om du vill men allvarligt talat så stämmer det mesta Arvidos skrev i inlägget under detta. Jag är inte helt "grön" på forum men han har rätt i det att jag aldrig hade väntat mig att folk skulle vilja beskylla mig för att vilja förstöra för andra. Ifall jag visste att folk skulle reagera som du och vad-han-nu-heter så hade jag aldrig skrivit det inlägg som vi nu bråkar om. Jag ville aldrig förstöra, kaxa, bråka eller vara taskig genom att skriva det inlägget.
Nu har dock bråket utvecklats till något helt annat än en vanlig jag-gillar-inte-dina-skämt diskussion där jag blir sur för att du blir sur och tvärtom. Inse att inlägegt var ett skämt så inser jag att du blev förbannad på någon som skriver ett korkat inlägg och sen försvarar det genom att beskylla dig för korkade saker så kan vi "sluta fred".

Detta innebär dock inte att jag helt förlåter dig. Nu vet jag att du stönar när du läser detta men jag har faktiskt lite av en anledning. Du och jag måste ha helt andra åsikter om vad en "översittare" är. Jag anser att en översittare är en sådan person som hackar på folk för deras brister och för att han själv antagligen har det jobbigt medans du snarare verkar anse att en översittare är en som gör april april skämt. Visst visst det är inte samma sak men det jag menar är att jag faktiskt inte menade något illa. Jag hoppades att ni, vilket vissa iof har gjort, skulle skratta med mig i stället för att tro att jag menade något illa. Trodde du verkligen att jag menade något illa med mitt inlägg?

Jaja nu har jag sagt hur det är, jag tycker inte att det är så mycket mer att orda om bara du anser att jag defenitivt inte är en patetisk slyngel som tycker att det är kul att jävlas bara för jävlandets skull. Är du nöjd med detta eller vill du fortsätta? Kom ihåg att jag erkänenr att jag gjorde fel eftersom folk kan se det som om jag hånar dom, det skulle vara trevligt om även du kunde se felet i att kalla folk man inte träffat för saker de inte är för det kan verkligen såra dem.

För att citera Arvidos: Peace

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Tröst..

Jag förstod att det var ett skämt <B>Runde Rolf</B> och <EM>jag</EM> tog inte illa upp. Fast det är klart.. Jag har just blivit kallad nazistpropagör /images/icons/smile.gif här på forumet (inte <EM>riktigt</EM> sant). Du kanske skulle satt en smilie längst ner...

/[color:green]Han</font color=green> som kanske ska bilda klubb med <B>RR</B>
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
för att spinna vidare...

..på M. Sols tidigare inlägg.

OM "Runde_Rolf" inte hade skrivit det där skämtet så hade aldrig de ordentliga argument kommit upp som kom upp, utan tråden hade fortsatt spåra ur om amerika och gud vet vad...

fressten, kram på er alla /images/icons/smile.gif

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ursäkta mig men... OT(Beror på ämne)

Du har hittills inte bemött Rosens påstående om huruvida du hade tyckt det varit jätteroligt om t.ex. jag hade skickat sura mejl och förklarat hur usel din hemsida var, och sedan när du blivit lagom ilsk och lagt ned X timmar på skolan, jobbet eller fritiden på att förklara varför sidan var som den var för den där idioten jag framstod som, så hade jag svarat: "haha, jag skojar bara, fan va löjjlig du e när du e arg, hahahaha!".

Jag tvivlar att du garvat läppen av dig. Om du i dylika fall kallat mig för fula saker eller till och med anmält mig till den som förser mig med min mail-adress (det finns sammanhang där man förbinder sig att inte bete sig på det viset) hade du varit fullständigt ursäktad.

Att man gör det i ett "offentligt" sammanhang mot en grupp är inte ett dugg bättre. Det inser man nog om man tänker efter lite.

Det bryter mot den mest grundläggande netikett att skriva provocerande och, just det, störiga inlägg på ett webbforum "bara på skoj". Det ökar framförallt irritationen i ett medium där folk har alldeles för lätt att brusa upp redan.

Att sedan hånskratta åt dem som "gått på det" visar att man tycker det är mer viktigt att få uppmärksamhet (ergo, självupptagenhet) än man bryr sig om andras välfärd. Det tycker jag är patetiskt. Eftersom jag inte vet annat om dig än just det, måste jag gå efter mina intryck i bedömningen av dig. Precis som du rimligtvis bara gick utifrån mitt inlägg ovan för att avgöra att jag inte vågar säga vad jag tycker om folk utanför Internet (en felaktig men inte fullständigt orimlig slutsats eftersom du inte känner mig).

Notera att hade du verkligen tyckt det du skrev i ditt "skämtsamma" inlägg hade det varit en helt annan sak! Man kan inte förbjuda folk att tycka saker, och framförallt inte folk som tycker radikalt annorlunda än andra. Så att du t.ex. var förbannad på mig och tyckte jag var överkänslig och, tja, patetisk, _det_ är en annan sak. Arg måste man få bli, och som Åke sade är det ett tecken på att man INTE är ett troll (ett troll brukar för övrigt ofta inte avslöja sina angrepp, och inte skriva under ett känt alias som du gör) att bli upprörd om folk blir förbannade.

"Jag vet att detta är över internet och att ingen av er troligtvis kommer att träffa mig men jag har svårt att ni skulle kalla mig allt det där för ett litet skämt i verkliga livet, skulle ni det så tycker jag synd om er."
Tyvärr har jag ingen möjlighet att bege mig från Arvidsjaur till var det nu är du bor, men ge mig bara ditt telefonnummer, så skall jag upprepa mig, med följande modifikation: Du var patetisk och självupptagen _när du skrev inlägget_ - du kanske fick en tillfällig flipp, vad vet jag? Jag har nämligen inget som helst problem att berätta för oartiga människor att de är oartiga i verkligheten. Vill du träffas fysiskt får du väl vänta till ett lämpligt konvent, eller så.

"Men anser ni fortfarande att det jag har gjort är oförlåtligt så är det inget jag kan göra något åt. Jag ber om ursäkt ifall nån är ledsen över mitt skämt men fortsätter ni klanka på mig för en sån liten och patetisk anledning så är jag berred att lämna forumet ifall det är det som krävs."
'Klanka'? Jag påpekar att du bryter mot vanligt hyfs, och då 'klankar' jag? Så om jag möter dig på trottaren, och du tar min hatt och kastar ut den på gatan, och jag säger "Hej, låt bli, det där är barnsligt, hatten kostade 800 spänn!", då 'klankar' jag? Tänk som du just gjorde vad gäller mig och Rosen - hade du gjort något liknande utanför Internet? (Och jag blev ilsk, inte ledsen.)

Men det är givetvis inte "oförlåtligt", i synnerhet som du ber om ursäkt vilket är en jäkligt sund inställning, för vilket du får en guldstjärna och G+. Jag är en sur gubbstrutt men inte SÅ sur :p. Ge bara attan i att göra det igen, så får du stanna så länge du vill för min del (och jag har för övrigt ingen rätt att slänga ut folk från forumet - tack och lov!).

Och du kan räkna kallt med att det finns precis lika stora klankare som jag och Rosen på alla andra forum och mailinglistor (åtminstone en per plejs), så undvik att göra det där också, om du vill slippa mer klankningar. Du stör fler än oss, men de flesta suckar bara för sig själva, säger "Äsch, fan vad fånig han är!" och går vidare.

Eftersom du bett om ursäkt anser jag alltså saken vara ur världen, men jag ville göra klart var jag står när det gäller dylikt.

Erik "Nightowl" Sieurin, som ber om ursäkt för en sak - man skall inte skälla på folk under pseudonym. Det var fegt och fånigt av mig, så jag ber RR om ursäkt för det.

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: Ursäkta mig men... OT(Beror på ämne)

Jag är tyvärr inte riktigt nöjd. Kalla mig tjurskallig för det är jag säkert men nu är det så att jag, om du läst mitt senare inlägg där jag bla ber om förlåtelse, skrev att jag inte hånskrattade utan att jag såg det som ett skämt vilket fler än jag gjorde.
Sen gillar jag inte heller överdrivna gämförelser, visst gör jag en själv i senaste inlägget men då skriver jag också det, inser du att vad vi bråkar om är ett skämt kanske ett dumt men likväl ett skämt som på inget sätt var elakt eller dumt, uppfattade du det som det så vet du nu att det inte var så.

Eftersom du inte verkar ha läst mitt senaset inlägg innan du skrev det här så låter jag mycket vara osagt eftersom jag inte vill ha ännu en meningslös diskussion som gör mig ännu mer förbannad vilket i sin tur kommer att reta upp dig.

Jaja nu försöker Jonix att få mig att lugna ner mig och det ska jag göra, jag är ledsen ifall jag på något sätt har gjort er irriterade eller arga, ledsna eller självmordsbenägna detta var aldrig min mening och jag ber ännu en gång om förlåtelse.

OBS. Det där om självmord var ännu ett exempel på min otroliga humor/images/icons/wink.gif



<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ursäkta mig men... OT(Beror på ämne)

"OBS. Det där om självmord var ännu ett exempel på min otroliga humor"
Ett mycket bättre exempel - fortsatt med dem istället. De bryter ingen netikett. :) (Och grabben, du har inte sett mig när jag är arg, oförskämd eller upphetsad än... ;-)

Nightowl, lugn som en filbunke (fast han borde inte vara uppe så här sent).

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Trött

<I>Inse att inlägegt var ett skämt så inser jag att du blev förbannad på någon som skriver ett korkat inlägg och sen försvarar det genom att beskylla dig för korkade saker så kan vi "sluta fred".</I>

Ok.

<I>Detta innebär dock inte att jag helt förlåter dig. Nu vet jag att du stönar när du läser detta</I>

Suckar, snarare...

<I>du snarare verkar anse att en översittare är en som gör april april skämt.</I>

Översittare <I>testar</I> folk i sin omgivning och försöker hitta svaga punkter för att kunna sätta sig på dem. Practical jokes är väl vanligare än aprilskämt, men det betecknande är inte skämten utan uppföljningen.

"Öh, du har en stor j-a spindel på kragen! ... Gick du på det? WOAAHAHA!! Vicken j-a idiot du är, du går ju på vad fan som helst!! *fniss* Fi fan, j-a nolla..."
Det stuket.

<I>det skulle vara trevligt om även du kunde se felet i att kalla folk man inte träffat för saker de inte är</I>

Jo och njä; om man kallar folk för nåt de helt klart inte <I>är</I> så har man förstås fel, men jag har aldrig riktigt förstått mig på argumentet "du har aldrig träffat mig så du vet ingenting om mig" - Vad uppnår man egentligen för ytterligare insikter genom att se nåns nuna? Kommunicerar folk verkligen så annorlunda i skrift jämfört med i tal att de blir helt oigenkänneliga? Mina erfarenheter är tvärtom; har man läst en mängd inlägg av en person så har man en bild av hurdan han/hon är, som (inte alltid men) oftast visar sig stämma ganska väl när man sedan möter honom/henne på riktigt.

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Bush [ot]

En annan favorit från honom:
"The Holocaust was an obscene period in our nation's history... I mean, in the history of this century. But we all lived in this century. I didn't live in this century."

Nej, <I>jag</I> vet inte vad han menade - och troligen inte han heller. (-:

--
Åke
 
Top