Varulv [Häxmästarnas rådslag] Tredje rundan

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Smyläser igenom posterna vid familjefikat.
Skönt att det händer vettigare saker när jag håller mig borta.

Kim: jag har samma syn på liret som du.

Tackar för att du är med och jobbar mot ulvarna för det kändes ett tag helt kört:
Basse är helt klart inte sig själv men de andra börjar brunsmeta B och det blir bättre och bättre från B så jag hoppas att Basse är på rätt sida lagen nu.
För mig verkar: Bdg, Vimes och Korpa vara ulvgänget.

Skulle precis posta så röstar Basse på mig: snyft snyft fan...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Och om jag var ulv, då skulle väl jag vara ganska nöjd nu och bara sitta tyst i ett hörn och vänta ut tills tåget ändrades?
Eller så lägger du lite energi på att hamra in sista spiken. Nej, det är inte grönande.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Basse, du ska blocka Korpa. Jag hade något scenario där du som BDGs ulvpolsre blockar Kim. Men tänkte inte på Sidds -1-förmåga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Ja, att det finns saker som talar för att BDG är ulv behöver ni inte berätta för mig. Det jag menade var att OM BDG är ulv (och ulvarna har matchboll) så är valet att försöka hänga bybo-Sidd lite märkligt med tanke på hans förmåga. Eller?
Du får gärna svara på det här @Kim Nolemo
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Du får gärna svara på det här @Kim Nolemo
Det är väl mest för att jag var med i spel i rundans början än andra,
så då fanns det ju nån att snacka ner för ulvarna...
De tysta går ju att gnälla på men inte låssas hitta nåt konkret på i deras obefintliga text...
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Du får gärna svara på det här @Kim Nolemo
För att det är ett bra argument för att vara oskyldig. Attackera någon, trots att den är svårare att rösta ur.
Och att gå emot mig, som är öppet gick emot BDG är lite väl uppenbart.

Men klart att det borde gått mot någon annan om Basse är ulv. Ta ut min röst genom att blocka min bonusröst och få lika. Panga en och nattmörda en. För visst är det så att om det blir lika så vattnar vi ingen?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Lika utifrån hur rösterna nu ser ut. Men det är omöjligt att komma till det scenariot.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Så som rösterna ligger nu, måste man antingen tro att Sidd-LJSLarrson-Kim är trion.
Annars finns trion i de som röstar på Sidd.

Det ger mig mycket info.
Klart att det fortfarande är lite tveksamt mellan vilka av Vimes, Basse och Korpa som är de två kvarvarande. Och klart att fortfarande kan någon snipe-ändra sin röst från BDG.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Basse vad händer?
Jag föreslår förstås nu att du ska Blocka Korpa.
Nu kom vi till en sån där avgörande situation tror jag.
Gör du inte det så är det ytterst rödande.

Tackar Xyas och för mig så grönar det dig i mina ögon.

Basse: Bekräfta Tack.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Trots att ulvarna har matchboll?
Du måste kunna bygga ditt case också. Sidd har varit stretig och det har påpekats.
Det är inte så enkelt att bygga case på förmågor runda 3 som runda 1.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,572
@Sidd jag vet att jag är oskön just nu och fladdrar och har mig.

Jag skulle kunna byta till Björn, men tror mer och mer att han faktiskt ÄR bybo.

Jag vet låter helt sjukt, men det är också galet att som ulv sia Xyas+Vimes. Det är galet att som ulv skriva så mycket och att kämpa så bittert för sin överlevnad.

Men jag är inte alls säker på dig @Sidd ska jag villigt erkänna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
@Sidd jag vet att jag är oskön just nu och fladdrar och har mig.

Jag skulle kunna byta till Björn, men tror mer och mer att han faktiskt ÄR bybo.

Jag vet låter helt sjukt, men det är också galet att som ulv sia Xyas+Vimes. Det är galet att som ulv skriva så mycket och att kämpa så bittert för sin överlevnad.

Men jag är inte alls säker på dig @Sidd ska jag villigt erkänna.
Du kan inte stödja Korpa när du nyktert och ärligt ser våran ordväxling.
Bdg byte ju skickligt totalt spelstil när det började osa sur ulv runt hen och jobbade på så tex jag veknade men kanske vi inte ska gå på det mer...
Siandena är inte en tillfällighet:
Bdg siade Xyas grön för det är denne.
Bdg säger sig siat Vimes grön men ljuger.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
För att det är ett bra argument för att vara oskyldig. Attackera någon, trots att den är svårare att rösta ur.
Och att gå emot mig, som är öppet gick emot BDG är lite väl uppenbart.

Men klart att det borde gått mot någon annan om Basse är ulv. Ta ut min röst genom att blocka min bonusröst och få lika. Panga en och nattmörda en. För visst är det så att om det blir lika så vattnar vi ingen?
Nej, äldsta rösten är tiebreaker. Väl? Eller har jag läst fel på reglerna nu igen?
 
Top