Varulv [Häxmästarnas rådslag] Fjärde rundan

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Det här blir en intressant runda nu.

@Xyas, ska vi ta fram popcornen och se vilka av dem som ger bäst argument till att vara häxa?
Det blir inga popcorn, för jag var visst helt jävla trög igår kväll. Du kunde ju inte snipea såklart för det var ju du som låg i andra drevet 😳 Om du är ulv så spelade det ju ingen roll var du röstade i slutet. Och visst du kunde bytt innan drevet vände till dig, men du kanske hoppades på att kunna gröna dig själv genom att rösta på din ulvkompis och sen byte/snipea i slutet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Ja herregud vad ska man säga? Björn din usling! Jag känner mig ju hur dum som helst.

Men vilka är ulvarna? Jag tänker att de kombinationer (mig själv undantagen) som finns är:

Kim N, Korpa, Vimes, Xyas

Kim N+Korpa
Kim N+Vimes
Kim N+Xyas
Korpa+Vimes
Korpa+Xyas
Vimes+Xyas

Hm.

Det som gör det så himla svårt ulvlaget tidigt måste ha räknat med att BDG ska åka ut efter den heat han drog på sig i R1. Så jag är inte så säker på att BDG-drevet är så grönande som man kan tro.

Sedan har alltså ulv-Björn grönat Vimes och Xyas. Det är ju jobbigt.

Frågan är om hela Vimes+BDG-prylen är stage:ad? Eller var det en sån där spexig grej i R1 som blev lite för bra? Hursomhelst så känns det som att en bra start för vidare funderingar är att antingen ta med Vimes i beräkningen eller utgå från att han är grön.

Så, vad är rödast av följande:

Kim N+Korpa
Kim N+Xyas
Korpa+Xyas

eller

Kim N+Vimes
Korpa+Vimes
Vimes+Xyas
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Nu är ju jag knappast den skarpaste kniven i lådan (snarare känner jag mig nu som en utsliten trädsked utan skaft) rödar folk är:

Kim N: låg aktivitet, blixtrar till då och då med skarpa kommentarer, har läst tråden utan att ha sagt så mycket
Korpa: Ville verkligen skydda BDG (det ville jag med för sakens skull), har använt sina nattmord på bybor
Vimes: "grönsiad" av BDG, fladdrigt spel i R3, "räddade" BDG i R1? Jag blir osäker här, tycker att Vimes och Impetigo kämpat hårt mot Björn så det kan mycket väl vara så att Team Ulv väljer att aktivt ha kvar Vimes i spel för att han ska framstå som ulvig. Jag blir också irriterad på att han attackerar mig direkt i R4 och misstänker att det är en ulv som snabbt vill dra ned rullgardinen för byn genom att ge sig på ett lätt byte.

@Vimes vad tycker du gör mig till en bättre kandidat än tex Korpa?

Xyas: har inte lågflugit som vanligt, men jag undrar om han "offrade" BDG för att gröna sig själv till R4?

@Vimes nu behövs dödsriket mer än nånsin! Vi kan nog bortse från Björns kommentarer, men vad säger Impetigo, Hellzon och de andra?

Till LJS Larsson vill jag säga att det är viktigt att inte haka upp sig på "vår beef". Larsson är erkänt skicklig som ulv (Mäster Ulv, Kungens Råd, ...), det är inte jag som tycker något eller ulvar mig: det är fakta. Sedan hade jag ganska mycket tur när jag hittade ulv-Larsson i nåt parti häromsistens.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Jag ska försöka gå genom alla deltagare och titta på med vem och hur de har interagerat i R3.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Apropå Sidd så är det här de scenarion som finns enligt mig:

1) Sidd var ulv. Då har vi vår tredje och sista ulv hos Vimes. Det känns jävligt osannolikt då Vimes var drivande för att få ut Sidd som en bonus, jag hade aldrig gjort det utan diskussionen innan. I det här scenariot var det ett måste att nattmörda Larsson för annars skulle sanningen komma fram. Basse behövde också övertalning att inte blocka mig för att Gunslinger-Korpa skulle kunna hända, vilket en bybo-Basse absolut kan ha gått med på.

2) Sidd var bybo. Det säger ingenting om huruvida Vimes är ulv eller inte då en ulv-Vimes i det här scenariot (3-2 till byn) bara behöver få en bybo hängd och då är jag ett hett alternativ efter det här. I det här scenariot hade de kunnat döda någon annan bybo utan att det skulle påverka
- Om Vimes är bybo så är allt snack från dödsriket sant. Då har vi också två ulvar kvar som hittas i trion Kim/Xyas/Basse. Hyfsat goda odds ändå.
- Om Vimes är ulv så är inget snack från dödsriket att lita på. Då har vi en ulv i trion Kim/Xyas/Basse.

Jag tror inte på scenario 1. Eller, det är väldigt osannolikt och om det stämmer så förtjänar Vimes all varulvsspelscred.

I scenario 2 så är jag mer benägen att tro på att Vimes är bybo, utifrån hur han hittills har spelat.

Det innebär att ulvduon som återstår är i gruppen Kim/Xyas/Basse.

Om Kim är ulv så blir det lite för spännande, då har ulvarna tre röster (förutsatt att han inte blir blockad av Basse som ev är ulvkompisen) och då är det tidigast lagda röst som kommer avgöra. För närvarande är det Vimes som röstar på Basse. Det roliga här är att om Basse är ulvig så kommer byn fälla en ulv så länge Vimes ligger kvar med sin röst då det är max tre röster som ulvarna kan komma upp i. Om Vimes är ulvig så är inte Basse garanterad att ryka så länge byn i övrigt röstar rätt då Basse kan blocka en ulv-Kim och ge ulvarna bara två röster. Om Kim inte ens är ulv så är det ännu säkrare.

Är Basse ulv då? Tja, att låta sig övertalas till att låta mig panga någon som han vet är bybo är något en ulv skulle göra.

Personligen lutar jag mest åt att Kim och Basse är de återstående ulvarna, men ska ta mig tiden att se om vad de gjort i spelet stödjer det. Vimes vill jag förklara grön.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Ni var inte veliga och bybo-rädda som jag. Ni valde konsekvent att försöka dreva annorstädes.
@Vimes det där är helt enkelt inte sant. Jag var velig i princip hela rundan, ja om vi bortser från att jag låg på BDG ett tag i början.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,470
@Vimes det där är helt enkelt inte sant. Jag var velig i princip hela rundan, ja om vi bortser från att jag låg på BDG ett tag i början.
Du och Korpa har inte drevat BDG. Jag har drevat BDG hela spelet, men var velig och rädd att ha fel förra rundan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Du och Korpa har inte drevat BDG. Jag har drevat BDG hela spelet, men var velig och rädd att ha fel förra rundan.
Men vad vill du ha sagt? "Basse är ulv för att han inte dreva de BDG som jag gjorde!"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Jag var ju rätt tydlig med att det var konstigt att BDG betedde sig som han gjorde. Jag ville ha ut Larsson och Sidd. Fan, min runda tre var nog en av mina absoluta bottennapp i min varulvsspelshistoria.

Har du något konkret som tyder på att jag är ulv utöver att jag inte ville rösta ut BDG?

För Vimes, det här liknar mest ett upplägg att rösta ut Basse som "alltid är så ulvig1!!1!"

Ja, min röst på dig var en tramsig tillbakakaka i affekt, men om du inte presenterar bättre smuts än hittills kommer jag känna mig trygg i min röst på dig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,470
Basse. BDG var ulv. Ulvarna hade matchboll i R3. Du och Korpa ville verkligen inte rösta ut honom. Det är klart ni är ulvar.

Men, jag ska förstås försöka presentera lite mer underlag. Så, ikväll tänkte jag sätta mig och kolla igenom er och BDG:s relation i tidigare rundor.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Alltså, jag är inte ulv utan en bybo som läst spelet knasigt och agerat därefter. Jag fattar att det ser misstänkt ut, men det är svårt att göra något åt mina tidigare beslut och tankar nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Vimes, jag gjorde bort mig: BDG var trots allt ulv. Vi vet. Jag får sätta mig med dumstrut.

Men har inte fler än jag trott på övertygande ulvar? Och är det _det enda_ argumentet för att jag ska röstas ut?

Hur kan du vara så säker?

Jag är bybo och erkänner villigt att jag spelade uruselt runda tre. Men gör det mig till ulv?

Ni andra: vad tycker ni om Vimes? Vad tycker ni om mig? Är jag det självklara alternativet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,470
Alright. Men om ni inte är ulvar, vilka är då de två kvarvarande ulvarna? Såhär:

Vimes tror att de kvarvarande ulvarna är Korpa och Basenanji
Kim Nolemo tror att de kvarvarande ulvarna är ...
Xyas tror att de kvarvarande ulvarna är ...
Basenanji tror att de kvarvarande ulvarna är ...
Korpa tror att de kvarvarande ulvarna är ...

Fyll på!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag funderar just nu på varför LJSLarsson blev dödad av ulvarna. Var det den farligaste spelaren kvar/farligaste förmågan? Varning för ev osammanhängande inlägg, jag ska försöka få till det så att det går att följa.

LJSLarsson: Fick veta sanningen på Sidds tillhörighet.
Vimes: Pratar med dödsriket och förmedlar deras kunskap, inkl ovanstående.
Korpa: Kan nattmörda igen först R5.
Xyas: Har möjligheten att ta ut en spelare rundan efter sin död.
Kim N: Två röster.
Basse: Kan blocka ovanstående förmågor.

Grejen är att eftersom vi nu har fått Siddinfon via en mellanhand så är den väldigt osäker. Vi kan vara säkra på att Larsson var bybo, men har ingen möjlighet att veta vad som egentligen sägs i dödsriket. Att Sidd sägs vara bybo gör att jag ser väldigt suspekt ut, att Basse som tillät det ske blir suspekt OCH som en fin liten bonus kan misstankar riktas mot Vimes också. Ju mer kaos och paranoia desto gladare blir ulvarna som är kvar.

Leker vi med tanken att ulvarna hade dödat någon annan så finns det tre vettigare alternativ pga deras förmågor (Vimes, Kim och Basse) och resten mindre vettiga av olika anledningar (redan misstänkta, ofarliga förmågor, osv). MEN då hade vi haft Larsson kvar i spel och fått infon utan mellanhänder, vilket är lättare att ta ställning till. Hade vi t.ex. fått veta att Sidd var ulv så hade både jag och Basse grönats rejält och situationen hade varit lättare överlag.

Men om Sidd var bybo? Hade de verkligen behövt döda av LJSLarsson då? Jag och Basse hade fortfarande blivit rödade av pangandet, så det hade blivit mer kaos om än inte lika mycket. Hade LJSLarsson de vassaste analyserna av oss i byn som var kvar? En titt på R3 ger att iriktade en del uppmärksamhet mot mig, BDG och Sidd. Hade Sidd varit bybo så hade LJSLarsson förmodligen med glädje röstat ut mig som ulv, så då hade någon annan kunnat nattmördats. Kim som bybo är jobbig för ulvarna, t.ex, och Xyas är en vass spelare.

Fan. Vimes, är du verkligen så iskall?

Jag tar tillbaka min åsikt om det osannolika scenariot att ulv-Vimes aldrig skulle offra sin andra ulvpolare. Jag tror att det faktiskt är möjligt. Ulv-Vimes kan mycket väl ha varit oförberedd på att Basse skulle tillåta det och hade han ångrat sig då hade det varit väldigt skumt.

Jag tror med andra ord att vi bara har en ulv kvar och att det är Vimes. Och ja, jag vet att det är cray-cray. Någon gång måste man göra debut på såna teorier!

Röst: Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,470
Jag har kollat på Basses R3.

Direkt i början: Röstar BDG i inledningen. Tror att Larsson, BDG +1 en till är ulvar. Säger att det är en "sk no-brainer att rösta BDG" vilket baseras på valet att sia mig (detta är efter att andra påpekat absurditeten i BDG:s "siarval"). Frågar mig om hur jag ser på Larsson.

Något senare: Säger sig vara oroad över att ulvarna "förstås gärna röstar BDG". Bollar över "vem är BDG:s kompisar?" till Sidd.
(http://www.rollspel.nu/threads/häxmästarnas-rådslag-tredje-rundan.77133/post-1061763)

Detta är 9 minuter efter att BDG dragit igång sitt försvarsspel. Röstläget ser ut såhär:
Röstläge: BDG (4) - Larsson, SIdd, Vimes, Xyas, Basse
Sidd (1) - Korpa

Något tidigare har Kim frågat mig och Xyas varför vi så gärna vill ha ut BDG.

Typ 20 minuter senare kommer:
Jo, jag ser vad du ser. BDG är ju så himla bra. Tyckte också att han hade en del starka poster i förra rundan. Grejen är bara att jag tror att en ulv-BDG lätt skriver så här. BDG blir inte märkbart sämre på att göra deduktiva slutsatser bara för att han är ulv, helt enkelt.

Men Sidd! Är inte risken nu att vi "fastnar" på BDG? Vilka andra skulle du kunna tänka dig är hans ulvkumpaner?
... som svar till Sidd, som tycker BDG spelar bra.

Fredag, 15:51 - Här har BDG rullat igång ordentligt och lagt sin röst på SIdd. Även Korpa har producerat mer text än på hela spelet (ok, det är en hyperbol, men det är åt det hållet) och också landat på Sidd. Basse skriver:
Okej, tack Björn bra jobbat. Starka poster på slutet här.

Jag vill att alla vi andra tar efter och listar våra tre ulvkandidater.

För något som gör mig nervös är att det är så lugnare idag än vad det var igår. Det brukar ju betyda att ulvarna är nöjda.
Därefter lägger Basse flera inlägg på att få oss (speciellt mig och Sidd) att titta på Larsson.

Lördag, utröstningsdag: På morgonen skriver Basse ett längre inlägg (http://www.rollspel.nu/threads/häxmästarnas-rådslag-tredje-rundan.77133/post-1061968). När det skrivs har jag bytt till Sidd. Inlägget ska förstås läsas i sin helhet men för att plocka russinen ur kakan:

[det är] jobbigt att se hur aktiviteten blir högre när folk hoppar av Björndrevet.

På ett sätt köper jag Björns siande av Xyas: Björn är bevisligen duktig, men kan också tänka lite enkelspårigt. Han kan inte för sitt liv acceptera att någon spelar som Xyas gör. Det går bara inte ihop för Björn, varpå Xyas blir den mest osäkra komponenten i det här bygget. Det är som att Björn kan läsa andra oellaste, men inte Xyas.

(Får jag vara siare vill jag oftast sia Vimes eller Larsson. Om jag vet att de är gröna blir jag lugn och kan slappna av)

Siandet av Vimes _verkar_ kunna ha en rimlig förklaring, även om den innehåller några långskott.

/.../

Det som till sist stökar till det är att BDG har varit i rampljuset från R1. Och jag måste säga att det inte beror så mycket på enskilda dumheter som att vi andra har ställt honom där.

Tänk om han ändå _är_ bybo.
11:42 är det tämligen rakt av green-washing av BDG:s spel (http://www.rollspel.nu/threads/häxmästarnas-rådslag-tredje-rundan.77133/post-1062055)
/.../ men då ska vi också acceptera att ulv-björn frivilligt går ut med sådana kontroversiella sianden. Två gånger dessutom! Hur kan en så deduktivt klok logisk person som Björn välja att sia folk så här? Han måste ju själv förstå vad det kommer väcka för reaktioner? Skulle verkligen ulv-Björn vara så uppenbart dumdristig?

Jag kommer inte nån vart här.

Däremot har jag funderat mycket på Kungens råd-spelet där jag (och byn) blev mosade av BDG och Larsson. Det skapade lite revanschlusta kan vi säga.

Men jag minns också det olyckliga parti där jag lyckades dreva ut en bybo-BDG trots att han röstat ut en ulv. Jag skämdes en hel del efteråt.

/.../ en bybo-BDG som kämpat frenetiskt hela spelet och försvarat sig ganska bra?

Jag är faktiskt inte så säker.

Och det skaver hur lätt det är att rösta ut BDG.

/.../

Hörni, jag tror att ulvatrion är:

Larsson, Xyas och Kim N.
Han landar direkt efteråt i en röst på Larsson.

Senare, 16:12, hamnar rösten på Sidd: "Att jag lämnar BDG är huvudrubriken. Jag kan bara inte svälja att han medvetet skulle spelat så riskfyllt i det trängda läge han befunnit sig i.

Plus att det har varit action idag. Jag tolkar det som att BDG är bybo men när vi diskuterar andra så händer det grejer."

Röstläget blir:
BDG (5): Xyas, Sidd, LJSLarsson, Kim*2

Sidd (3): Korpa, BDG, Vimes, Basse -1 för ability.

16:37:
"Jag skulle kunna byta till Björn, men tror mer och mer att han faktiskt ÄR bybo.

Jag vet låter helt sjukt, men det är också galet att som ulv sia Xyas+Vimes. Det är galet att som ulv skriva så mycket och att kämpa så bittert för sin överlevnad."

18:22
Framförallt undrar jag @Korpa hur du är så säker på att det _blir_ en ny runda?

Hm.

Om man jämför med hur BDG hela tiden talar om hur han kommer dö?

Är det så att du och BDG är ulvar ihop?
Basse hoppar på Kim-drevet vid första bästa tillfälle. (19:28)

20:15 gör han ett försök att få över Xyas på Kim-drevet.

---

Min läsning är såhär: Basse tror att BDG kommer bli utröstad och behandlar det initialt som en självklarhet. Därefter börjar han försöka pitcha Larsson som ulv (Larsson som vi nu vet var bybo). Detta får inte fäste, och när Korpa och BDG lassat på mot Sidd glider Basse över till det drevet. När vi byter till Kim (som är lättare att få ut än Sidd) är Basse snabbt på. Mot slutet passar han även på chippa misstankar åt Korpas håll.

Jag tycker det här är en ganska typisk ulvrunda.

Jag inser också att den har vissa likheter med min R3. Men jag skulle vilja mena att skillnaden är att Basse mest babblar och säger "åh tänk om det är såhär, eller såhär, ajaja, svårt, BDG skrev ju bra där, men å ena och andra sidan alltså" samtidigt som han var mycket villig att gå på andra drev än just BDG-drevet, medan jag visserligen var velig och osäker, men - menar jag - försökte vara konstruktiv och dessutom aktivt plockade upp röda saker på BDG. Nästan allt konkret Basse faktiskt skriver om BDG är saker som ska tala till BDG:s fördel.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
BDG (6): Xyas (äldsta rösten), Sidd, LJSLarsson, Kim*2, Vimes (bytte i sista sekund

Kim (3): Korpa, Basse, BDG
Jag har, precis som Korpa, funderat på varför LJS mördades. Givet BDGs ”sianden” så är jag inte villig att utesluta att ulvarna tog honom för att maxa kaos, men det kan ju också ha varit för att dölja Sidds färg. Men borde det inte egentligen varit mer prio att plocka Korpa eller Kim som sitter på starka förmågor?

Om Basse är ulv måste Sidd ha varit bybo. Vore ulvarna Basse+BDG+Sidd hade de vunnit förra rundan om Sidd hade bytt över till Kim när det stod 5-4 och så hade Basse blockat Korpa.

Både Basses och Korpas förmåga har i backspegeln använts suspekt. Basse blockade Hellzon så denne kunde bli mördad (och med BDG som ulv är det klart det var prio för ulvarna att ta ut Hellzon så denne inte kunde sno siarförmågan och sia siaren), och Korpa har använt sin till att panga två bybor (jag gissar att Sidd var bybo, men det går ju inte att bekräfta).

Vimes och BDG kan mycket väl ha varit ulvar tillsammans. Det är lite far out, men om något ulvpar skulle ha hybrisen att göra på detta sättet borde det vara dem. Det bara känns som Vimes förväntar sig att han ska komma undan oavsett vad han gör (som att sniperösta!). Hade en annan spelare gjort som Vimes har gjort så misstänker jag att Vimes hade spikar fast sin röst i dem utan att blinka.

Är Kim ulv så borde Sidd vara det också, för annars hade väl Kim bara hoppat över till Sidd-drevet från BDG? Men då måste Vimes tala sanning om gravsnacket annars blir det för många ulvar. Det skulle ju vara om Kim ville gröna sin själv genom att rösta på sin ulvkompis och inte var bered att på att drevet skulle vända. Men jag håller nog ändå Kim för förhållandevis grön.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,470
Jag gick igenom R2:s röstning. Åter igen tycker jag det är tydligt så här i efterhand att Korpa och Basse inte vill att BDG ska bli utröstad:

R2 said:
1:21:53 - Impetigo -> Halo9000 (1)
1:22:57 - Sidd -> Björn den Gode (1)
2:06:30 - Impetigo -> Björn den Gode (2) (Halo9000 0)
2:07:56 - Vimes -> Björn den Gode (3)
2:08:10 - Basenanji -> Halo9000 (1)
2:09:12 - Xyas -> Halo9000 (2)
2:09:31 - Björn den Gode -> Impetigo (1)
2:09:34 - Halo9000 -> Impetigo (2)
2:11:09 - LJSLarsson -> Björn den Gode (4)
2:17:30 - Basenanji -> Impetigo (3) (Halo9000 1)
2:17:37 - LJSLarsson -> Impetigo (4) (Björn den Gode 3)
2:22:26 - Sidd -> Ingen (Björn den gode 2)
2:23:42 - Korpa -> Sidd (1)
3:07:04 - Impetigo -> Kim Nolemo (1) (Björn den Gode 1)
3:07:11 - Halo9000 -> Basenanji (1) (Impetigo 3)
3:08:51 - Björn den Gode -> Kim Nolemo (2) (Impetigo 2)
3:09:02 - Basenanji -> Kim Nolemo (3) (Impetigo 1)
3:09:08 - Sidd -> Basenanji (2)
3:10:02 - Korpa -> Kim Nolemo (4) (Sidd 0)
3:13:27 - Vimes -> Halo9000 (2) (Björn den Gode 0)
3:14:27 - Kim Nolemo -> Björn den Gode 1,2)
3:14:34 - Vimes -> Björn den Gode (3)
3:15:00 - LJSLarsson -> Halo9000 (2) (Impetigo 0)
3:18:30 - Halo9000 -> Impetigo (1) (Basenanji 1)
3:18:54 - Impetigo -> Björn den Gode (4) (Kim Nolemo 3)
3:19:02 - Sidd -> Ingen (Basenanji 0)
3:19:12 - Halo9000 -> Björn den Gode (5) (Impetigo 0)
3:19:34 - Basenanji -> Halo9000 (3) (Kim Nolemo 2)
3:19:54 - Björn den Gode -> Halo9000 (4) (Kim Nolemo 1)
3:20:34 - Impetigo -> Halo9000 (5) (Björn den Gode 4)
3:20:59 - Vimes -> Halo9000 (6) (Björn den Gode 3)
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Klart jag inte har velat rösta ut BDG, jag har inte sett honom som ulvig för att jag har läst tells som en kratta och klarade inte av att analysera när det blev för mycket text att läsa om.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,470
Klipper in min sammanställning av R1 också:

R1 said:
1:06:40 - Impetigo -> Korpa (1)
1:06:46 - Empiricus -> Basenanji (1)
1:06:51 - Halo9000 -> Korpa (2)
1:07:14 - Halo9000 -> Empiricus (1) (Korpa 1)
1:07:54 - Empiricus -> Halo9000 (1) (Basenanji 0)
1:08:15 - Vimes -> Empiricus (2)
1:08:39 - Basenanji -> Kim Nolemo (1)
1:12:55 - Impetigo -> Hellzon (1) (Korpa 0)
1:13:42 - LJSLarsson -> Vimes (1)
1:14:37 - Sidd -> Hellzon (2)
1:14:51 - Björn den Gode -> Hellzon (3)
1:15:55 - Basenanji -> Halo9000 (2) (Kim Nolemo 0)
1:16:51 - Vimes -> Björn den Gode (1) (Empiricus 1)
1:18:27 - Halo9000 -> Hellzon (4) (Empiricus 0)
1:21:03 - Basenanji -> Ingen (Halo9000 1)
1:21:24 - Basenanji -> Kim Nolemo (1)
1:22:14 - LSLarsson -> Kim Nolemo (2) (Vimes 0)
1:22:42 - Korpa -> Kim Nolemo (3)
2:03:18 - Kim Nolemo -> Hellzon (5-6)
2:06:32 - Empiricus -> Björn den Gode (2) (Halo9000 0)
2:07:14 - Impetigo -> Halo9000 (1) (Hellzon 5)
2:08:04 - Hellzon -> Basenanji (1)
2:08:23 - LJSLarsson -> Halo9000 (2) (Kim Nolemo 2)
2:09:19 - Björn den Gode -> Empiricus (1) (Hellzon 4)
2:09:39 - Vimes -> Empiricus (2) (Björn den Gode 1)
2:09:58 - Basenanji -> Vimes (1) (Kim Nolemo 1)
2:11:32 - Halo9000 -> Vimes (2) (Hellzon 3)
2:11:50 - Korpa -> Sidd (1) (Kim Nolemo 0)
2:12:25 - Sidd -> Ingen (Hellzon 2)
2:15:52 - Xyas -> Halo9000 (3)
2:16:35 - Halo9000 -> LJSLarsson (1) (Vimes 1)
2:16:43 - Sidd -> LJSLarsson (2)
2:17:05 - Korpa -> LJSLarsson (3) (Sidd 0)
2:17:20 - Basenanji -> Halo9000 (4) (Vimes 0)
2:18:03 - Hellzon -> Korpa (1) (Basenanji 0)
2:18:30 - Impetigo -> Empiricus (3) (Halo9000 3)
2:18:42 - Korpa -> Empiricus (4) (LJSLarsson 2)
2:19:45 - Kim Nolemo -> Empiricus (5-6) (Hellzon 0)
2:20:34 - Hellzon -> Empiricus (7)
R1 är inte så spännande i jämförelse med R2 (eftersom BDG aldrig blev ett alternativ i R1), men jag ska sätta mig och grotta i de här två rundornas röstmönster imorgon.
 
Top