Varulv [Häxmästarnas rådslag] Fjärde rundan

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Så här var röstningen vid slutet:

BDG (6): Xyas (äldsta rösten), Sidd, LJSLarsson, Kim*2, Vimes (bytte i sista sekund
BDG (6): Xyas (äldsta rösten), Sidd, LJSLarsson, Kim*2, Vimes (bytte i sista sekund

Kim (3): Korpa, Basse, BDG
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jaha, ja, jag tror ju att Vimes är ulv tillsammans med BDG och nån till. Vem? Xyas, Korpa eller Kim N?

Jag tror ju Kim N som verkar kila rätt stadigt med sin ulvpolare.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Så här var röstningen vid slutet:

BDG (6): Xyas (äldsta rösten), Sidd, LJSLarsson, Kim*2, Vimes (bytte i sista sekund
BDG (6): Xyas (äldsta rösten), Sidd, LJSLarsson, Kim*2, Vimes (bytte i sista sekund

Kim (3): Korpa, Basse, BDG
Vafan var det för märklig formatering?

BDG (6): Xyas (äldsta rösten), Sidd, LJSLarsson, Kim*2, Vimes (bytte i sista sekund

Kim (3): Korpa, Basse, BDG
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Där är inte supermycket scum tells i ditt spel Vimes, men nog måste du nu stå till svars för att du räddat BDG första rundan, och stred stenhårt för att rädda honom andra rundan. Att du byte röst i sista sekund är inte grönande överhuvudtaget.
Öh. Jag försökte väl ändå rösta ut honom i R2? I R1 försökte jag dreva honom men fick inget gehör. Jag är väl genomgående den som plockat upp scumtells på honom i varje vända? Jag var genuint osäker i R3, det står jag för. Men vafan, det var sjukt nervigt läge.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag är ju alltid bybo, förutom förra partiet där jag var ulv med Michael och Sidd. Jämför gärna hur jag spelade då med hur jag spelar nu.
Du spelar ganska snarlikt tycker jag. Lite försiktigt utanför bybodiskursen.

Det främsta argumentet för att du är ulv är förstås hur du röstat.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
@Vimes, menar du att alla ulvar lägger sig på rad? Är det rimligt?
Jepp. I det här läget var det det. Min röst fanns ju där ett tag också. Fram till 20:59. Men oavsett: du och Korpa ville VERKLIGEN inte rösta på BDG i förra rundan. Ni var inte veliga och bybo-rädda som jag. Ni valde konsekvent att försöka dreva annorstädes.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Öh. Jag försökte väl ändå rösta ut honom i R2? I R1 försökte jag dreva honom men fick inget gehör. Jag är väl genomgående den som plockat upp scumtells på honom i varje vända? Jag var genuint osäker i R3, det står jag för. Men vafan, det var sjukt nervigt läge.
Märkligt val att då snipea över till Halo i runda 2?

Men som sagt, ditt spel har inte varit superscummigt, bara ditt röstande.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Jag var ganska tydlig med att jag tror att en ulv-BDG leder till en ulv-Vimes.

Många analyser i r3 som behöver förklaras för att jag ska tro at du är en hederlig bybo Vimes.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Märkligt val att då snipea över till Halo i runda 2?

Men som sagt, ditt spel har inte varit superscummigt, bara ditt röstande.
Det tycker jag att jag förklarade, väl? Halo var på väg ut, han var mitt andrahandsval. Jag vet att jag är bybo, bättre att jag sätter spiken i någons kista än att en ulv gör det (om det hade varit så att Halo var ond och BDG god alltså - vilket vi nu vet inte stämmer - men i R2 visste ju bara ulvarna det).
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Märkligt val att då snipea över till Halo i runda 2?

Men som sagt, ditt spel har inte varit superscummigt, bara ditt röstande.
En erfaren spelare försöker väl spela hyfsat lika vid båda rollerna. Annars blir man lätt att hitta som ulv när det är dags.
Så vi får ta det vi ser och köra med det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag var ganska tydlig med att jag tror att en ulv-BDG leder till en ulv-Vimes.

Många analyser i r3 som behöver förklaras för att jag ska tro at du är en hederlig bybo Vimes.
Då får du nog visa mig vilka det är!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Alltså på riktigt? Jag är den som haft de flesta och mesta gräven på BDG. Ni tror alltså att jag är ulv tillsammans med honom? Är det på riktigt en bättre förklaring av R3 än att jag var en bybo som var rädd för att det skulle bli fel och vi skulle förlora?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Då får du nog visa mig vilka det är!
Om du ursäktar, så tar jag gärna en analys från dig av ditt spel i r3 först.

Nu sitter byn för första gången på starka kort. Nu är det dags för alla att ställa sig inför domstolen som heter Xyas och Kim.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag har skrivit min analys av R3 både i den här rundan och i förra. Jag kan väl gräva fram citaten åt domstolen om det är så. Men på riktigt: Basenanji och Korpa. Har jag fel ska jag inte delta i några fler varulvspel under resten av året.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Vafan var det för märklig formatering?

BDG (6): Xyas (äldsta rösten), Sidd, LJSLarsson, Kim*2, Vimes (bytte i sista sekund

Kim (3): Korpa, Basse, BDG
Precis innan Vimes byte, och det stod 5-4, hade Kim möjlighet att snipea till sig en ulvseger, så Kim är rimligtvis grön. Jag kanske hade det beroende var äldsta rösten låg, men det har jag inte orkat kolla upp än.

Och @Korpa, du kan vänta med den där tårtan. Det är fullt möjligt att Sidd var ulv, för vi har ingen aning om Vimes talar sanning om vad LJS säger från graven.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Precis innan Vimes byte, och det stod 5-4, hade Kim möjlighet att snipea till sig en ulvseger, så Kim är rimligtvis grön. Jag kanske hade det beroende var äldsta rösten låg, men det har jag inte orkat kolla upp än.

Och @Korpa, du kan vänta med den där tårtan. Det är fullt möjligt att Sidd var ulv, för vi har ingen aning om Vimes talar sanning om vad LJS säger från graven.
Vilket alltså (även om jag egentligen inte var rädd för Kim) var anledningen till att jag inte bytte tillbaka till Björn tidigare.

Att Korpa säger att hon ska äta eller baka tårta eller hur det var är förstås för att hon vet att SIdd var bybo.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag vill hävda att Impetigo har den titeln. Eller i alla fall delar ni den.
Jasså? Absolut att Impetigo var på honom i R2. Men jag är först med att säga att hans val att sia mig var skumt. Jag plockar fram citat från förra rundan som visar att det lirar dåligt med hur han resonerat då. Jag är på honom för i princip varje tanke (förutom Empi) i R1.
 
Top