Varulv [Häxmästarnas rådslag] Fjärde rundan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Å ANDRA SIDAN:

BDG skriver i dödsriket till Impetigo att anledningen till att ulvarna sköt honom var att BDG inte trodde att han skulle klara en runda till mot honom. Så jag kanske överskattar mig själv :(
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Precis innan Vimes byte, och det stod 5-4, hade Kim möjlighet att snipea till sig en ulvseger, så Kim är rimligtvis grön. Jag kanske hade det beroende var äldsta rösten låg, men det har jag inte orkat kolla upp än.

Och @Korpa, du kan vänta med den där tårtan. Det är fullt möjligt att Sidd var ulv, för vi har ingen aning om Vimes talar sanning om vad LJS säger från graven.
Du hade äldsta röst och sen var Sidd tvåa, eftersom alla bytte till mig i slutet efter att de inte fick med mig på Sidd tåget.
Om vi utgår från att alla som röstade på BDG är gröna (vilket är en rimlig analys från allt som skrevs i r3).
Så är de tvåkvarvarande ulvarna i Basse, Vimes och Korpa.

Om Vimes nu ljuger om vad Sidd är, då är han ulv och borde dödas (vilket är orimligt). Då är det jag Vimes, Sidd och BDG som är ulvar. Att Vimes är okej med att skjuta Sidd och döda BDG är väldigt långsökt.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Basenanji (1) - Vimes
Vimes (1) - Basenanji

Tar i ordning av att Vimes röstade först och kommer göra det genom hela omgången.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
men nog måste du nu stå till svars för att du räddat BDG första rundan, och stred stenhårt för att rädda honom andra rundan.
Jag tror ju att du är grön, Xyas. Men det här är ju ärligt talat rena påhitten.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Vimes ledde bytet till mig från Sidd. Båda högst troligen gröna (vi snackar här 95+%-iga konfidensintervall)

Han gör det genom att få med Korpa på bytet. Sen kommer Basse och BDG.

Om Vimes och Basse är ulvar. It makes sense
Om Vimes och Korpa är ulvar. It makes sense
Om Basse och Korpa är ulvar. It doesn't make sense.

Detta måste förklaras för att jag inte ska rösta på Vimes.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Det tycker jag att jag förklarade, väl? Halo var på väg ut, han var mitt andrahandsval. Jag vet att jag är bybo, bättre att jag sätter spiken i någons kista än att en ulv gör det (om det hade varit så att Halo var ond och BDG god alltså - vilket vi nu vet inte stämmer - men i R2 visste ju bara ulvarna det).
Btw: om jag och BDG var ulvar ihop, och läget är som det var i R2... Är det verkligen en jättejättedålig ulvstrategi att flytta från min ulvpolare som inte kommer bli utröstad till en bybo som kommer bli det. Att se den röstflytten som en scum tell är bara tokigt.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
För övrigt, vad tror du om mig Vimes?
Är jag fortfarande en ulv i häxförklädnad?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Btw: om jag och BDG var ulvar ihop, och läget är som det var i R2... Är det verkligen en jättejättedålig ulvstrategi att flytta från min ulvpolare som inte kommer bli utröstad till en bybo som kommer bli det. Att se den röstflytten som en scum tell är bara tokigt.
Tycker det är för mycket analys om din röstflytt i r2, den är ointressant som informations-källa.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Om Vimes och Basse är ulvar. It makes sense
Om Vimes och Korpa är ulvar. It makes sense
Om Basse och Korpa är ulvar. It doesn't make sense.
Varför skulle det inte mejka sense? Poängen var ju för fan att visa att Basse och Korpa röstar på vem som helst förutom BDG (och varandra förstås). Deras förhoppning var förstås att någon från BDG-drevet skulle hoppa över.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Ok, men jag släpper Vimes så länge. Finns ju som sagt få scum tells förutom röstningen. Ska kolla mer på Basse o Korpa när tid finns.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Tycker det är för mycket analys om din röstflytt i r2, den är ointressant som informations-källa.
Ja. Då har du nog fel. Den är intressant. För att den talar emot att jag är ulv.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Ok, men jag släpper Vimes så länge. Finns ju som sagt få scum tells förutom röstningen. Ska kolla mer på Basse o Korpa när tid finns.
Nej nej, släpp inte honom. Han är trolig ulv nummer 1 i min bok.
Men tror inte vi vinner så mycket att ifrågasätta hans röstflytt i r2. Blir bara mer rörig data som obfuskerar, du och jag har just nu en bra position. Låt oss använda den :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Ja. Då har du nog fel. Den är intressant. För att den talar emot att jag är ulv.
Det vore ett helt bisarrt beteende för en ulv. Nu när vi har BDG:s färg svart på vitt kan vi ju läsa allt som hänt i ljuset av det.

Jag fattar att min velighet i R3 är en scum tell. Inga konstigheter. Men jag köper inte att något annat jag gjort i spelet är det.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Det vore ett helt bisarrt beteende för en ulv. Nu när vi har BDG:s färg svart på vitt kan vi ju läsa allt som hänt i ljuset av det.

Jag fattar att min velighet i R3 är en scum tell. Inga konstigheter. Men jag köper inte att något annat jag gjort i spelet är det.
Så att du byter din röst från BDG till Halo i slutet av rundan minskar misstankarna mot dig... hur då? (sagt i ett rökigt rum med bara en lampa som lyser dig rakt i ögonen).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Så att du byter din röst från BDG till Halo i slutet av rundan minskar misstankarna mot dig... hur då? (sagt i ett rökigt rum med bara en lampa som lyser dig rakt i ögonen).
Jag vet inte om du driver med mig. Men på riktigt: ingen ulv skulle en minut innan deadline byta från sin ulvkompis som inte är på väg ut, till en bybo som är på väg ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Larsson meddelar från andra sidan att han också tror att de kvarvarande ulvarna är Korpa och Basse. Han tror att han blev dödad för att han genomskådade Basse som försökte smickra honom med att han är en farlig ulv (Larsson alltså). Basse gjorde samma sak i Båtspelet (där Basse alltså var ulv).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Nu tänker jag gå och lägga mig. Jag accepterar inte att bli utröstad den här rundan. Och ni vill inte rösta ut mig heller egentligen. Jag köper att min R3 inte är till min fördel, så jag ska jobba för att vi ska fatta rätt beslut. Men ni måste hjälpa mig! Var lite mer konkreta: ordentliga åtalspunkter, ordentliga frågor. Så ställ dem om det behövs för att ni ska fatta rätt beslut.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Att Korpa säger att hon ska äta eller baka tårta eller hur det var är förstås för att hon vet att SIdd var bybo.
Det står "BDG var ulv" på min ödmjukhetstårta. Sidds byboighet är inte spikat.

Jag ska fundera mer på det här imorgon när jag är piggare i skallen.
 
Top