Varulv [Häxmästarnas rådslag] Andra rundan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Jodå, jag ska kolla på röstningsmönstret (ska jag vara ärlig försökte jag spara arbete och, i god nekromantikeranda, lägga ut sammanställningen av hur vi röstade i förra rundan på mina odöda legioner (Hellzon och Empi), men de har inte levererat... ). Sen kan man lätt tro att jag inte gör något annat än att sitta och uppdatera forumet och skriva i varulvsspelet hela dagarna, men så lyckligt är det tyvärr inte. Idag har varit en körig dag på jobbet.

Det sagt tror jag absolut att vi ska kolla på röstningen från förra rundan. Ulvarna finns där! Inte minst med tanke på att det inte blev så att alla röstade på Hellzon för att han hade en otäck förmåga ( ;) ). Jag har bara inte hunnit/orkat ännu.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Men ulvar vet exakt vilka av byborna som ger dem magsår. De måste ha tittat på både Emp och Hellzon och dragit sig i pälsen av oro. Två spelare som du engagerat dig i att få utröstade.
Nja, jag var ju tydlig med att jag ville rösta ut kleptomantikern i r1 oavsett om det var en ulv eller inte för att kunna analysera användningen av förmågor vilket försvåras exponentiellt med kleptomantikern i spel.

Jag tror att jag skrev att jag ”inte tyckhellzon skrev så mycket grönande” och lyfte att han ”faktiskt hotade byn att gå emot den demokratiska ordningen”. Det står jag för. I övrigt var det ju rollen och inte spelaren jag ville ha ut (@vimes😘)

Jag står också fast vid att emp inte var så farlig för ulvarna som bybo. Andra har gett mig medhåll om detta. Så att ulvarna tittar på empi och svettas får stå för dig.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nu ska jag spela rollspel, har jag tur så försäger sig Genesis om vilka som är ulvar så kan jag berätta det ikväll sen ;)
*biter sig i tungan för att inte skriva: ”Jaha, genesis ställer upp på spel med bdg, det hade han aldrig gjort om bdg inte redan visste vem som var ulv, han som är så ordentlig och noggrann!* must... fight... perceived... wolf... at... every... turn!!!!

(Närå, jag litar så klart fullständigt på att bdg och genesis kan hålla isär sina verkliga liv och sina liv i Göteborg. Ha så kul med spelet! Mina barn kommer snart hem från fotbollsträning så jag blir också borta ut tråden några timmar, kanske till i morgon)
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
@Impetigo , i förra rundan röstade du på både Hellzon och Empiricus på grund av hur farliga deras förmågor var, snarare än deras beteende. Men jag har svårt att förstå post 236:



Du tyckte Vimes var rödare än Emp här, eller hur? Men du har inget emot att följa med i ett drev som en (i dina ögon) ulv har varit med och skapat?

Jag har som bybo suttit och varit orolig över läskiga förmågor ... men jag kan fortfarande leva på hoppet. När jag såg folk som Emp och Hellzon blev jag stressad, men kunde ändå vila i att det inte var 100% säkert att de var i ett annat lag än mig.

Men ulvar vet exakt vilka av byborna som ger dem magsår. De måste ha tittat på både Emp och Hellzon och dragit sig i pälsen av oro. Två spelare som du engagerat dig i att få utröstade.

Tror överlag ulvar varit mer intresserade att prata om folks förmågor än vad bybor har.
Vad är det med Empiricus förmåga som var så farlig för ulvarna?

@Impetigo , i förra rundan röstade du på både Hellzon och Empiricus på grund av hur farliga deras förmågor var, snarare än deras beteende. Men jag har svårt att förstå post 236:



Du tyckte Vimes var rödare än Emp här, eller hur? Men du har inget emot att följa med i ett drev som en (i dina ögon) ulv har varit med och skapat?

Jag har som bybo suttit och varit orolig över läskiga förmågor ... men jag kan fortfarande leva på hoppet. När jag såg folk som Emp och Hellzon blev jag stressad, men kunde ändå vila i att det inte var 100% säkert att de var i ett annat lag än mig.

Men ulvar vet exakt vilka av byborna som ger dem magsår. De måste ha tittat på både Emp och Hellzon och dragit sig i pälsen av oro. Två spelare som du engagerat dig i att få utröstade.

Tror överlag ulvar varit mer intresserade att prata om folks förmågor än vad bybor har.
Men vad är det som är så farligt med Empiricus förmåga?

Hade jag varit ulv hade jag oroat mig för powerroller som väktaren, kleptomantikern och siaren. Inte en roll som kan sparas till senare och vid behov lätt tas ut med hjälp av nattmordet.

Men med det sagt så har ju faktiskt Impetigo drevat mot alla dessa roller.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Nu är jag hemma, så det är skönt. Jag ska försöka svara på sånt som är riktat till mig personligen i första hand, hojta om jag missat något.

@Korpa hur ser du på din förmåga? Vad är bra med den utifrån ett byboperspektiv? Vad skulle (om du känner så) hjälpa dig i att använda förmågan för byn på bästa sätt?
Min förmåga är knepig för byn. Jag använde den när vi ville hänga Empi, just för att det var Empi. Det var det teoretiska scenariot där det kändes helt okej, vilket det var också. Hade du blockat Empi istället så hade vi inte fått facit, men jag antog att det var mig eller Hellzon som gällde och då hade Empi oavsett rykt (med facit i hand). Det kändes dock värt chansningen då det är meningslöst för byn att hänga någon två gånger. Mitt enda orosmoment var vad som händer om Empi dödas av mig, men Genesis skrev att ingen blir utröstad i det scenariot så då var det lugnt.

Jag vet inte om jag kommer använda den igen. Om någon är 110% ulv så går det lika bra att ta ut någon i en omröstning. Enda fördelen med Hellzons frånfälle är att jag inte behöver oroa mig för att en eventuell ulv-Hellzon ska sno förmågan. Ett krav för att jag eventuellt ska kunna överväga att möjligtvis använda den igen är att någon av LSJLarsson och Vimes är trovärdigt grönade, alternativt att båda är kvar. Så länge båda inte är ulvar så kan sanningen om faktionstillhörighet komma fram, men det kommer vara lite för kaosigt för att det ska kännas tryggt. I det här teoretiska situationen så innebär också ett Korpamord skillnaden mellan byns överlevnad och ulvaseger, så det känns inte heller särskilt rimligt att det uppkommer.

Jag är oerhört nyfiken på vad @Korpa och @Kim Nolemo tänker just nu!
Att ni är jävligt duktiga på att skriva inlägg när jag knappt har tiden att läsa ikapp... Nä, men seriöst, jag ska göra en ansträngning att få rätsida på främst mina BDG/Impetigo-tankar så snart jag har mat i magen också.

Och så en liten förklaring från min sida: Mitt spel det här partiet har hittills varit otroligt lågflygande, vilket beror på att jag spelar varulvsspel som en bonus i mitt liv och när jag har skedar så kan jag skriva vettiga saker också (jag orkar alltid läsa det som skrivs). Nu har jag antingen jobbat eller vaknat med tung huvudvärk och minimalt antal skedar, vilket har speglat sig i mitt spel. Är jag en bidragande bybo? Inte i jämförelse. Förtjänar jag att rödas av det? Ja, klart det är misstänkt. Min förhoppning är att det jag faktiskt skriver kan avvärja det, men det får ni bedöma. Om jag hamnar i sitsen att byn vill rösta ut mig så får jag se hur många skedar jag har då för att peka på sånt som faktiskt är ulvigt och hjälpa den tid som blir kvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
@Impetigo du har säkert nåt köttigt att säga till mig - men jag fattar faktiskt inte vad?

Om du vill vänta tills du kan skriva på dator så gör det. Citat mm på telefon är helvetet, trust me!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
*biter sig i tungan för att inte skriva: ”Jaha, genesis ställer upp på spel med bdg, det hade han aldrig gjort om bdg inte redan visste vem som var ulv, han som är så ordentlig och noggrann!* must... fight... perceived... wolf... at... every... turn!!!!

(Närå, jag litar så klart fullständigt på att bdg och genesis kan hålla isär sina verkliga liv och sina liv i Göteborg. Ha så kul med spelet! Mina barn kommer snart hem från fotbollsträning så jag blir också borta ut tråden några timmar, kanske till i morgon)
Kan meddela att Genesis ställde in sin medverkan och skyllde på 'jobb' eller nåt sånt där, men jag tror att han bara kände att jag hade kommit för nära sanningen ;)

Annars verkar det som vanligt inte hända så mycket när jag inte är här och eldar på (och eldas på) men det får väl vara så, jag brukar ju inte vara med på varulvsspel så ofta för att jag känner att det tar alldeles för mycket tid, men det är ju lite valfritt. Samtidigt är det ju om inte ulvigt, eller jo det är ulvigt, att ligga så extremt lågt som vissa har gjort, jag kan nog ibland gå för långt åt andra hållet men ju fler som är tysta desto svårare blir det för oss att vinna det är jag övertygad om.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Nu har jag varit jätteducktig och kreativ och hjelpt byn jäete mycket faktiskt så nu måste alla förstå att ja är jättegrön!

Jag har räknat rösterna. Såhär röstade vi förra rundan:

R1 said:
1:06:40 - Impetigo -> Korpa (1)
1:06:46 - Empiricus -> Basenanji (1)
1:06:51 - Halo9000 -> Korpa (2)
1:07:14 - Halo9000 -> Empiricus (1) (Korpa 1)
1:07:54 - Empiricus -> Halo9000 (1) (Basenanji 0)
1:08:15 - Vimes -> Empiricus (2)
1:08:39 - Basenanji -> Kim Nolemo (1)
1:12:55 - Impetigo -> Hellzon (1) (Korpa 0)
1:13:42 - LJSLarsson -> Vimes (1)
1:14:37 - Sidd -> Hellzon (2)
1:14:51 - Björn den Gode -> Hellzon (3)
1:15:55 - Basenanji -> Halo9000 (2) (Kim Nolemo 0)
1:16:51 - Vimes -> Björn den Gode (1) (Empiricus 1)
1:18:27 - Halo9000 -> Hellzon (4) (Empiricus 0)
1:21:03 - Basenanji -> Ingen (Halo9000 1)
1:21:24 - Basenanji -> Kim Nolemo (1)
1:22:14 - LSLarsson -> Kim Nolemo (2) (Vimes 0)
1:22:42 - Korpa -> Kim Nolemo (3)
2:03:18 - Kim Nolemo -> Hellzon (5-6)
2:06:32 - Empiricus -> Björn den Gode (2) (Halo9000 0)
2:07:14 - Impetigo -> Halo9000 (1) (Hellzon 5)
2:08:04 - Hellzon -> Basenanji (1)
2:08:23 - LJSLarsson -> Halo9000 (2) (Kim Nolemo 2)
2:09:19 - Björn den Gode -> Empiricus (1) (Hellzon 4)
2:09:39 - Vimes -> Empiricus (2) (Björn den Gode 1)
2:09:58 - Basenanji -> Vimes (1) (Kim Nolemo 1)
2:11:32 - Halo9000 -> Vimes (2) (Hellzon 3)
2:11:50 - Korpa -> Sidd (1) (Kim Nolemo 0)
2:12:25 - Sidd -> Ingen (Hellzon 2)
2:15:52 - Xyas -> Halo9000 (3)
2:16:35 - Halo9000 -> LJSLarsson (1) (Vimes 1)
2:16:43 - Sidd -> LJSLarsson (2)
2:17:05 - Korpa -> LJSLarsson (3) (Sidd 0)
2:17:20 - Basenanji -> Halo9000 (4) (Vimes 0)
2:18:03 - Hellzon -> Korpa (1) (Basenanji 0)
2:18:30 - Impetigo -> Empiricus (3) (Halo9000 3)
2:18:42 - Korpa -> Empiricus (4) (LJSLarsson 2)
2:19:45 - Kim Nolemo -> Empiricus (5-6) (Hellzon 0)
2:20:34 - Hellzon -> Empiricus (7)

Förklaring:
[Dag]:[Timme]:[Minut] - [Den som lägger rösten] -> [Den som får rösten] ([Antalet röster den har nu]) ([Hur det påverkar läget i övrigt])
Det här ska jag sätta mig och grotta i. Min spontana känsla när jag satt med det här är att det är många drev som nästan får fart för att sedan dö ganska snabbt, samt att jag inte begriper mig på Korpas röstmönster alls.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo du har säkert nåt köttigt att säga till mig - men jag fattar faktiskt inte vad?

Om du vill vänta tills du kan skriva på dator så gör det. Citat mm på telefon är helvetet, trust me!

Jag förstår att det är naturligt att avkräva mig förklaringar och svar iom att jag svingar vilt omkring mig och far ut med anklagelser. Men jag tycker att alla ska betänka hur många direkta frågor jag redan besvarat (nån kanske vill analysera mina inlägg så får vi kanske ett svar? Analyser av mina inlägg har ju tidigare inte gett så mycket enligt de som försökt utan det är kritik mot mitt stora ego, min aggressivitet och min stridslust som anförts som argument till drevet mot mig).



Jag har också gjort måånga förtydliganden vilket är ännu mer dränerande. Läxan här är förstås att uttrycka mig tydligare från början.



Jag är ganska säker på att jag i två inlägg redan bara i r2 redogjort en del för mina misstankar mot dig, @Basenanji



Jag håller dig för tillräckligt röd för att säga ”pass” på din förfrågan om att redogöra för varför jag tycker att du är röd en gång till. Du kommer ändå inte hoppa över till bdg-drevet. Om byn kräver en närmare förklaring så får jag förstås göra ett försök.



Men väldigt kort: Jag ser i mina anteckningar från r1: ”#194 basse är osammanhängande och säger emot sig själv.” Orkar inte läsa tillbaka just nu.



Jag citerade nyligen två av dina inlägg där du säger direkt emot dig själv.



Du fabulerade kring din egna roll, men du har redan sagt att du inte alls fabulerade utan att du analyserade efter bästa förmåga så slösa inga inlägg på att dra det ett varv till. Vi får enas om att vara oeniga där.



Orkar inte lista mer. Fler än jag tycker att du är skum och jag har ju hela tiden sagt att jag håller med om deras resonemang. Kräv av nån av dem att förklara sig i stället.



Och detta är alltså inte jag som är sur igen utan bara trött efter att slåss mot vargar hela dagen. Klart ni ska svinga så gott ni kan, det verkar ju gå åt skogen med ulvnationen, men jag kommer prioritera att besvara frågor från de som står längre ned på min dödslista ett tag framöver.



Dessutom tror jag att byn och spelet skulle må riktigt bra av lite mindre Impetigo och lite mer från team lågflygare ett tag.

Peace!

ps. Jag har ingen dator så knappandet på telefonen bidrar också till att jag blir trött. Ds.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Okej! Vi kollar på sista dagen av R2! Och för in Empi och Hellzon som gröna (jag för inte in mig själv som grön trots att jag är det - ni får föreställa er att det är grön färg där det står "Vimes"). Med min tolkning:

2:03:18 - Kim Nolemo -> Hellzon (5-6) - Här peakar Hellzon-drevet.
2:06:32 - Empiricus -> Björn den Gode (2) (Halo9000 0) - Empi hoppar på mitt försök till BDG-drev.
2:07:14 - Impetigo -> Halo9000 (1) (Hellzon 5)
2:08:04 - Hellzon -> Basenanji (1)
2:08:23 - LJSLarsson -> Halo9000 (2) (Kim Nolemo 2) - Larsson hakar på Impetigo mot Halo.
2:09:19 - Björn den Gode -> Empiricus (1) (Hellzon 4) - Starten på Empiricus-drevet (då är det andra egentliga alternativet Hellzon, i min läsning. Att BDG som varit Hellzon-drevets härförare lämnar det är kanske starten på att det dör ut.)
2:09:39 - Vimes -> Empiricus (2) (Björn den Gode 1)
2:09:58 - Basenanji -> Vimes (1) (Kim Nolemo 1)
2:11:32 - Halo9000 -> Vimes (2) (Hellzon 3) - Halo är snabbt på Basses Vimes-drev. Det blir inte något av det dock.
2:11:50 - Korpa -> Sidd (1) (Kim Nolemo 0)
2:12:25 - Sidd -> Ingen (Hellzon 2) - Sidd lämnar Hellzondrevet som en råtta från ett sjunkande skepp.
2:15:52 - Xyas -> Halo9000 (3) - Här är Halo-drevet ett viable alternativ till det döende Hellzon-drevet och de uppseglande Vimes och Empiricusdreven.
2:16:35 - Halo9000 -> LJSLarsson (1) (Vimes 1) - Plötsligt Larssondrev!
2:16:43 - Sidd -> LJSLarsson (2)
2:17:05 - Korpa -> LJSLarsson (3) (Sidd 0) - Här är Larssondrevet delad etta med Halo-drevet.
2:17:20 - Basenanji -> Halo9000 (4) (Vimes 0) -
2:18:03 - Hellzon -> Korpa (1) (Basenanji 0)
2:18:30 - Impetigo -> Empiricus (3) (Halo9000 3) - Och här landar plötsligt alla i att det är Empiricus som ska ut. Värt att notera att det innebär att Halo-drevet inte längre är störst.
2:18:42 - Korpa -> Empiricus (4) (LJSLarsson 2) - Här är inte Larsson ett viable alternativ längre
2:19:45 - Kim Nolemo -> Empiricus (5-6) (Hellzon 0) - Spiken i kistan för Empi
2:20:34 - Hellzon -> Empiricus (7)

I det informationsläge vi har nu säger inte det här så jättemycket. Eller såhär: vi skulle behöva röd färg i det här för att säga något spännande på riktigt. Är t.ex. Halo röd är det otroligt intressant hur drevet mot honom seglar upp för att sedan dö ut. Får vi färg på Larsson borde det också säga spännande saker. (Nu ska jag pika BDG: tänk om siaren hade siat någon av dem istället!) Men med de få färger vi har är det framför allt Korpa som sticker ut med vad jag läser som tämligen opportunistiskt röstbeteende...
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Okej, jag ska pausa min skumläsning av BDG:s tusen inlägg och förklara hur jag röstade förra rundan.

1) Jag röstade på Kim N för att jag ville få höra mer från honom. Vid den tidpunkten hade han inte hunnit skriva sitt andra(?) inlägg utan bara ett. Det var gott om tid kvar på rundan så då kändes det okej att lägga min röst där.
2) Efter min misstankelista så hade jag Sidd som rödast så min röst hamnade där.
3) LJSLarsson blev ett alternativ så jag la min röst där då jag ser honom som en skummis och den rösten gjorde mer nytta än den jag hade på Sidd.
4) Röstläget var för spritt + jag fick svar på min regelfråga = jag röstade på en annan skummis (Empi) och använde min förmåga mot honom i samband med det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Okej, jag ska inte pressa dig mer om det är så slitsamt att svara ;)

Vad jag menar är att jag inte såg vad du såg: att BDG hade goofat. Är du med? Du var smart och hittade det där. Jag var trött och fattade inte.
...och det säger inte emot att ulvarna fattade ditt fynd. Är jag tydligare nu?

Impetigos klipp&klistra av mina inlägg said:
...Om jag förstår Impetigo rätt startar allt i att BDG skriver något oförskämt som gör Impetigo arg, men började det inte lite tidigare med att just Impetigo menade på att BDG läste Genesis ordning för förmåga/siande fel?

Jag läser händelseutvecklingen så och då blir det graverande att Impetigo inte själv ser sin del i det hela...

...Til sist sprider han ogrundade misstankar mot mig återkommande.
Ovan är inte osammanhängande. Det är fakta.

Det här menar jag är ditt "fynd" på BDG och det som startar allt: Impetigo anklagar BDG
När jag läste det där fattade jag ingenting faktiskt.

Sedan kommer dråpslaget här

(Och då blir det dessutom extra märkligt att du röstar Empiricus två gånger efteråt: #236 och #238 )

Först med inlägg 263 skriver du "kamma dig"! (Vilket är fullkomligt urgulligt, btw)

___

Däremot säger du något jättebra här:

Impetigo said:
Ursäkta min tråkiga ton, men jag ville med tydlighet och emfas sätta p för tramset, annars finns risken att sån där ryktesspridning hänger kvar i folks magkänslor under lång tid. Därav kraftuttrycket.
(min fetstil)

Precis sådan ryktesspridning som du och Vimes ägnat er åt för att brunsmeta mig. Liksom i förbigående: "...och ja juste det, Basse är rosa-röd-orange, han pingar,....". Inget mer. Inget konkret. Ingen röst. Bara den där repiga skivan: "Basse är röd-orange-brun....."

Så i fortsättningen får du gärna vara konkret om du ska anklaga mig. Jag är bybo och har en viktig förmåga för byn. Jag tänker inte låta osorterat smuts stanna kvar utan kommentar från mig.

Sedan tror jag att du har hamnat i ett rätt vanligt läge: man tycker se sig allt glasklart och spinner på sin egen teori. När teorin möter motstånd blir man tvungen att banka in den ännu tydligare.

Det har hänt mig otaliga gånger och det har hänt Vimes för inte så länge sedan, vilket ledde till att han drevade ut en bybo och siare (mig).

Det jag tycker hjälper är att tänka: "Men om jag har fel? Hur skulle det vara då? Hur skulle det kunna vara om det var annorlunda?"
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Okej, jag ska inte pressa dig mer om det är så slitsamt att svara ;)

Vad jag menar är att jag inte såg vad du såg: att BDG hade goofat. Är du med? Du var smart och hittade det där. Jag var trött och fattade inte.
...och det säger inte emot att ulvarna fattade ditt fynd. Är jag tydligare nu?



Ovan är inte osammanhängande. Det är fakta.

Det här menar jag är ditt "fynd" på BDG och det som startar allt: Impetigo anklagar BDG
När jag läste det där fattade jag ingenting faktiskt.

Sedan kommer dråpslaget här

(Och då blir det dessutom extra märkligt att du röstar Empiricus två gånger efteråt: #236 och #238 )

Först med inlägg 263 skriver du "kamma dig"! (Vilket är fullkomligt urgulligt, btw)

___

Däremot säger du något jättebra här:

(min fetstil)

Precis sådan ryktesspridning som du och Vimes ägnat er åt för att brunsmeta mig. Liksom i förbigående: "...och ja juste det, Basse är rosa-röd-orange, han pingar,....". Inget mer. Inget konkret. Ingen röst. Bara den där repiga skivan: "Basse är röd-orange-brun....."

Så i fortsättningen får du gärna vara konkret om du ska anklaga mig. Jag är bybo och har en viktig förmåga för byn. Jag tänker inte låta osorterat smuts stanna kvar utan kommentar från mig.

Sedan tror jag att du har hamnat i ett rätt vanligt läge: man tycker se sig allt glasklart och spinner på sin egen teori. När teorin möter motstånd blir man tvungen att banka in den ännu tydligare.

Det har hänt mig otaliga gånger och det har hänt Vimes för inte så länge sedan, vilket ledde till att han drevade ut en bybo och siare (mig).

Det jag tycker hjälper är att tänka: "Men om jag har fel? Hur skulle det vara då? Hur skulle det kunna vara om det var annorlunda?"
Det här var intressant skulle gärna se mer av den ryktesspridning som pågår Basse. Ge några exempel på inlägg?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Saywhatnow?
Ja, jag kanske är överkänslig, sorry isf, men:

R1 #141:
Vimes said:
Summerat:
- säger en sak och gör en annan
- släpper drevet mot Halo av oklara anledningar
- har just nu en omotiverad röst

Så, lite småulvigt i varje fall.
R1 #257:
Vimes said:
Basenanji - är någon form av gul nyans för mig. Jag tycker inte jag får någon ping, men samtidigt beror det på att Basse varit ganska anonym (vilket förstås är en typ av ping i sig).
R2 #22
Vimes said:
Ett möjligt ulvagäng om vi ser till förmågeanvändandet är förstås Halo9000-Basenanji-BDG
Den här är på gränsen, men hänger ihop med det som följer:
R2 #89
Vimes said:
Jag tänker att det är ganska stor skillnad på om han gör det, mot att Basenanji aktivt blockar dig (då är Basse garanterat 100 % faluröd liksom).
R2 #93

Vimes said:
Det är lite frapperande att:
1. Basse blockar Hellzon
2. Hellzon snor skyddsförmågan från Empi
3. Korpa skjuter Empi
4. Ulvarna mördar Hellzon (vilket inte hade gått om Basse inte blockat honom)
Men! Jag kan hålla med om att det är en överkänslig/orättvis läsning. Det är ju bra att vi är på tårna och misstänker varandra. Men det hjälper inte bybon att uttrycka sig vagt. Om du vill har jag gärna en diskussion kring mitt val att blockera Hellzon, det som jag antar rödar mig rent konkret just nu?
 
Top