Varulv [Häxmästarnas rådslag] Andra rundan

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Häxorna samlas i grupp. "Empiricus är inte en häxa! Bränn honom!" Ropar de i kör. Tills någon påpekar att det är ju fel, de ska ju göra tvärtom. Så Empiricus binds fast i ett träd, leende för sig själv. "Detta är inte nog för att ta kol på mig. Jag är världens främsta secondhandtiker!"
När brandslangen kopplas på sopas snart leendet bort från hans ansikte. Och ansiktet också, för den delen. Hela Empiricus smälter ihop i en hög, lika förvånad som alla de andra. Ty oavsett hur mycket de luktar så känns ingen ulvastank någonstans.
Häxorna börjar diskutera. "Vad betyder detta?" Frågorna hopar sig. "Vad tror du, Hell … zon?" Men kleptomantikern är borta. Det är inte förrän senare de hittar hans kropp.

Vi tackar @Empiricus och @Hellzon för spel. De är döda. @Empiricus var alltså inte en varulv. De får inte posta mer i de offentliga trådarna, men kan chilla med varandra i dödsriket.

Runda två börjar nu. Denna runda avslutas klockan 21 på torsdag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Wow!

Okej, jag är förvånad! @Korpa sköt du ned Empiricus?

Tack för spel i alla fall Empiricus och Hellzon!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jahapp! Då är jag skyldiga er alla en öl (obs bara under 2021).

Steg 1 här är förstås att folk berättar hur de använt sina förmågor.

Imorgon kommer försöka kolla på röstningen och se om det finns något där.

Sedan är det ju förstås lite spännande att Hellzon bet i gräset.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag blockade Hellzon för att han verkade läskig med sin knyckarförmåga och för att jag ville testa om Korpa hade guts nog att använda sin.

Jag trodde nog att Korpa skulle vara försiktigare än så och hade nog förväntat mig mer snack innan hennes förmåga användes, men där ser man!

Sedan lever vår siare! Vad blev ditt resultat @Björn den gode ? Vem siade du och varför?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag hade inte vågat om det innebar en risk att någon annan blev utröstad (ifall hans förmåga blev blockad), men efter den regelförtydlingen så kändes det nog säkert. Jag är ledsen över att ha pangat en fellow bybo, men jag misstänkte honom som ulv och agerade därefter. :/
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jahapp! Då är jag skyldiga er alla en öl (obs bara under 2021).

Steg 1 här är förstås att folk berättar hur de använt sina förmågor.

Imorgon kommer försöka kolla på röstningen och se om det finns något där.

Sedan är det ju förstås lite spännande att Hellzon bet i gräset.
Eftersom min förmåga inte kan användas igen på samma person så hoppas
jag att byn förstår att jag inte väljer att avslöja vem jag väktade?

Håller med dock med om att det är intressant att Hellzon dog, det kan betyda
att BDG är ulv men också att de inte ville riskera att han var skyddad.

Finns också möjlighet att ulvarna besitter förmågor de inte vill ska kunna stjälas
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Å andra sidan kändes hellzon som den givna kandidaten att sia...
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
”Om halo9000 vore ulv skulle de garanterat piffat siaren” tänkte jag först.

Sen kom jag på hur löst halo hängde förra omgången; om de piffade siaren skulle antagligen halo ryka r2.

bättredå att chansa på att bdg siar hellzon, då gör det inget att bdg lever en runda till. Man kan ta honom nästa natt... och känslan i byn kommer vara att halo9000 inte kan vara ulv, för då hade ju siaren rykt...

Röst: Halo9000
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag siade Xyas, han är grön. Och eftersom jag vet att jag kommer att få frågan, jag siade honom för att jag tycker att han alltid är sjukt svår att läsa (mest förstås för att han inte säger så mycket) men har också sett honom spela riktigt bra bybospel i senare rundor nån gång, så jag ville veta om jag kunde lita på honom. Kommer nog inte orka spela så mycket ikväll men trots missen så tycker jag vi fick en helt ok runda ett och har en del att gå på, jag fattar iofs inte heller varför Hellzon rök, den förmågan var ju som sagt jättefarlig om han var ulv, för oss bybor, men inte särskilt farlig för ulvarna om han var bybo väl? För dom skiter väl i om han kaosar till det med förmågorna, sånt är ju bara bra för ulvarna.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag är förövrigt lite sugen på att kräva av Vimes att han postar allting som Hellzon och Empi skriver i dödsriket här i tråden, för om han är ulv så kommer han aldrig att lyckas/orka fakea deras stil och det är då ett mycket bättre sätt för dom att kunna få fortsätta hjälpa till än att Vimes ska skriva sammanfattningar där det är extremt mycket lättare att vinkla om saker. Jag inser dock att det kanske är lite orealistiskt krav på någon annan än God45 :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag kommer posta (om jag får för @Genesis) fullständiga citat från dödsriket. Men det tänker jag göra i slutet av rundan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Enda chansen att Halo är röd nu är väl för övrigt om BDG också är det?

Alltså, av fyra möjliga scenarion kan vi utesluta ett:

1. Halo och BDG är båda gröna.
2. Halo och BDG är båda röda.
3. Halo är grön, men BDG är röd.
4. Men Halo är inte röd om BDG är grön. I så fall hade ulvarna cappat BDG.

Scenario 2 är ju statistiskt mest osannolikt, vilket ju talar för att Halo antagligen är grön, scummighet till trots.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Två bybor förlorade vilket inte är så förvånande en förstarunda.
Vilka storhästar drev på så vi hamnade här då...?
- Alla ni som tog Empi av daga bör tänka efter vilka som drev på där.
- Jag tycker vi ska reda ut vilka som ville ta Halos liv i början för att se om det kunde gå att få ut han på det sättet. Halo är först i handlingordningen och när Halotåget ej blev störst och självklart Väktade sig själv så blev ju Hellzon (n3 i handlingsordningen) bästa mål att nattmörda. (sorry Basse men din block var inte lika kraftfull som Klepto-Hellzon).
- Hellzon borde anat att han låg risigt till för nattmord: Jag tycker förmågan är riktigt bra det går ju att välja och vraka bland andras förmågor beroende på spelsituation. Går det att se nått i dennes spel att Hellz försökte rädda sig eller hjälpa byn...?
- Jag landade (turligt eller) mkt rätt så ni som har rödat mig får stå till svars denna runda!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
”Om halo9000 vore ulv skulle de garanterat piffat siaren” tänkte jag först.

Sen kom jag på hur löst halo hängde förra omgången; om de piffade siaren skulle antagligen halo ryka r2.

bättredå att chansa på att bdg siar hellzon, då gör det inget att bdg lever en runda till. Man kan ta honom nästa natt... och känslan i byn kommer vara att halo9000 inte kan vara ulv, för då hade ju siaren rykt...

Röst: Halo9000
Om jag var ulv så hade jag inte tagit siaren den här rundan då det hade funnits en risk att slösa ett nattmord på någon som med stor säkerhet blir väktad.

Däremot har Halo hängt löst r1 och är ulvarna nog skickliga kan de säkert få honom att dingla den här rundan, så då kunde de mörda någon som sannolikt inte skulle bli väktad.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Snyggt rödande av bdg också om man får honom att rapportera ”hellzon var grön”. Ulvelegans!
4. Men Halo är inte röd om BDG är grön. I så fall hade ulvarna cappat BDG.
Jag tror som jag skrev ovan att ulvarna kör etr trick utifrån att din 4.är vad de vill att vi ska tro.
De mördade hellzon för att de trodde att bdg skulle syna honom och därmed neutraliserades ju ändå siaren denna rundan. Fast där missade de ju.
 
Top