Varulv [Häxmästarnas rådslag] Andra rundan

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Kan du inte försöka tänka lite innan du hugger på allt jag skriver, det blir så tröttsamt att behöva försvara mig mot märkliga anklagelser hela tiden, jag vill hellre försvara mig mot dom rimliga.
Jag kommer bita tills det knakar som du redan förstått. Jag känner mig väldigt säker på att du är ulv.

Ditt ”försvar” består återigen framför allt av att ett ”god ton-argument” och ett försök att undergräva min trovärdighet. Rött så det skriker om det!

I sakfrågan menar du vidare att ditt upplägg med att vimes önskar vem som ska sias inte alls är långsökt trots att det förutsätter att du själv, halo9000, basenanji och vimes alla är
gröna för att kunna bära frukt.

Jag tror näppeligen att någon bybo rimligtvis kan tro att det inte finns nån ulv i den kvartetten. I bästa fall kan man då få ut en situation där basse och halo i r3 skyller på varandra avseende vem som blcokat siandet. I bästa fall.

Du vet lika väl som alla andra att det, om du vore grön, vore bättre att du siade den du tycker är mest lämplig än att vimes deklarerade målet i tråden. Men du har inte tänkt tillräckligt noga på situationen ut ett bybosiarperspektiv utan slänger bara ur dig nåt du hoppas att vimes vill höra för att gröna dig


Så jag behöver inte tänka mer, detta är lätt att förstå, och jag uppskattar som sagt att du fortsätter vräka ur dig ogenomtänkta utsagor som rödar dig alltmer i resten av byns ögon. Gott så!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
I sakfrågan menar du vidare att ditt upplägg med att vimes önskar vem som ska sias inte alls är långsökt trots att det förutsätter att du själv, halo9000, basenanji och vimes alla är
gröna för att kunna bära frukt.
Ok vi tar det igen. Du har fel i sakfrågan. Om halo är ulv så kan han inte blocka mitt siande utan att avslöja att han är ulv. Om Basenanji är ulv så kan ha inte blocka mitt siande om han är ulv. Varför kan dom inte det? Jo för vi kommer att veta att jag blev blockad, byn kommer fråga vem dom blockade och om dom då säger att dom blockade mig så är dom uppenbarligen ulvar.

Om jag är ulv är ju inte relevant, eller ja det är klart att planen inte kommer fungera om jag är ulv men det skulle ju framgått av utröstning.

Om Vimes är ulv så fungerar den inte och det nämnde jag även i mitt inlägg. Vad är det med den här planen du inte förstår? Du verkar onekligen förblindad av att du läst mig som ulv, eller så låtsas du bara för att det är smidigt att slippa svara på andra frågor.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hur kom det sig att du hamnade i Empi-drevet?
Jag aviserade tydligt och tidigt att jag inte ville rösta ut väktaren utan skulle flytta min röst innan 21.

Det fanns några drev att välja på och inte så mycket att gå på.

Jag valde empi därför att både bdg (som jag då läste som väldigt grön) och vimes röstade där. Jag respekterar båda spelarnas förmågor och tyckte det var långsökt att de var ulvar tillsammans, alltså var det minst en mycket förnuftig röst i det drevet.

Plus att jag tyckte att argumenten i empidrevet höll minst lika bra som argumenten i de andfa dreven.

(Bdg undrade förrsten tidigare varför jag redogjorde för mitt byte till halo i stället för vimes men inte halo i stället för basse: Därför att jag tryckt på att jag såg vimes som väldigt röd och mitt röstbyte till halo endast (vilket jag var tydlig med) handlade om att jag bytte till
den jag såg som rödast just då
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Så där, har suttit och läst ifatt. Skall fördjupa mig lite mer i olika tankar och gräva under dagen. Men min första reaktion har idag blivit att Björn blivit röd.

Många har lyft upp att det kommit upp småpingar som känns konstiga från hans håll, men det är hans val av att sia Xyas som sitter helt fel hos mig.



Vid första anblick verkar det här ärligt: det är svårt att läsa Xyas för att han är forumets främste Lågflygare.
Men jag själv tycker inte att han är det längre. Han skriver inte lika mycket som wall-of-textarna Vimes och BDG, men producerade ändå tio poster igår. Och som Björn själv skriver blir Xyas bättre och bättre i senare rundor och skriver mer ... vilket gör det än mer lätt att få en bild av honom och hans åsikter.

Hade jag varit siare hade jag knappast valt Xyas. Jag hade siat Kim Nolemo, som ingen av oss känner (och kan analysera på ett vettigt sätt), har en skitfarlig roll med dubbelröster och som till råga på eländet skrev färre poster än den så kallade lågflygar-Xyas.

Jag kan inte fatta varför en bybo skulle göra den prioriteringen.

Däremot kan jag se varför en ulv gör det.

BDG och Kim är röda tillsammans. Röstas BDG ut så blir alla han grönat, som Xyas, automatiskt misstänkta. Bättre då att sprida paranoia åt det hållet än att försvåra Kims liv.

(Skall slänga in en tredje ulv drar jag fram min döda häst Halo. Förklarar varför Björn la så mycket vikt på argumentet "rösta inte på Halo för han är väktare" - ett väldigt safe sätt att försvara sin ulvkompis utan att behöva ta ställning till kompisens själva beteende)
Det är inte lätt att vara siare, så om jag förstått det rätt så har olika personer nu både sagt att jag självklart hade siat Hellzon för att han skulle vara farligast. Att jag självklart skulle sia Kim Nolemo för att han är den som är svårast att veta något om och att jag självklart hade siat Vimes för att han är drivande. Så det är självklart att syna tre helt olika spelare men helt otänkbart att syna Xyas. Som sagt, inte lätt.

Nåja, jag tror det kommer bli rätt bra information av att rösta ut mig så det är inte hela världen, men jag ska ändå försöka att både försvara mig och vara lite konstruktiv också.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ok vi tar det igen. Du har fel i sakfrågan. Om halo är ulv så kan han inte blocka mitt siande utan att avslöja att han är ulv. Om Basenanji är ulv så kan ha inte blocka mitt siande om han är ulv. Varför kan dom inte det? Jo för vi kommer att veta att jag blev blockad, byn kommer fråga vem dom blockade och om dom då säger att dom blockade mig så är dom uppenbarligen ulvar.
Alltså, nu börjar jag ju tro att du driver med mig...

Nej, jag har inte fel i sakfrågan. Du har fel i sakfrågan. Alla ser det med all önskvärd tydlighet, det är lätt att förstå:

halo eller basse kan båda välja att blocka din spådom utan att ”avslöja att de är ulvar”. Byn har inget sätt att veta vem av dem som blockat, om det vardin spådom som var falsk eller om vimes rapporterar falskt.

Replik?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
@Impetigo

Du skriver så här:

Potentiellt smart av ulv nummer 2 (basse) att skapa motdrev mot ulv nummer 3 (halo) när ulvarna insett att bdg är körd oavsett. det är ju lätt att läsa det som att basse och hall omöjligt kan vara i samma ulvlag när basse låtsas väga mellanatt rösta påbåda sina ulvkompisar.
Du har nu i flera poster rödat mig. Det är bra, för vi ska vara på hugget och misstänka varandra! Men jag börjar känna mer och mer att det här är brunsmetning på gång, vad finns det för konkreta misstankar mot mig? Jag tycker inte om att du vid flera tillfällen mellan raderna slår fast att jag är röd, men aldrig riktigt blir konkret.

Sedan: om du nu har bestämt dig för att BDG är röd och ska röstas ut, vad vill du använda resten av rundan till?

@Vimes har vi hört något från dödsriket?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Alltså, nu börjar jag ju tro att du driver med mig...

Nej, jag har inte fel i sakfrågan. Du har fel i sakfrågan. Alla ser det med all önskvärd tydlighet, det är lätt att förstå:

halo eller basse kan båda välja att blocka din spådom utan att ”avslöja att de är ulvar”. Byn har inget sätt att veta vem av dem som blockat, om det vardin spådom som var falsk eller om vimes rapporterar falskt.

Replik?
Det enda som krävs är att Vimes är god och att jag är god. Om jag är röd så är det ju som sagt inte relevant, det kommer ju stå i stora röda bokstäver att jag var röd och ingen kommer bry sig om ifall jag siat varken falskt eller sant.

Om jag är god och Vimes är god och säger att jag blivit blockad så kommer vi ju i sämsta fall ha en 50/50 på vem som blockade, och jag är rätt säker på att det inte är odds ulvarna vill ta. Du har fel helt enkelt, och försöker blanda bort korten med att det finns så himla många variabler så ingen kan veta något, men så är det ju inte.

Och ja, det är ju förstås så att byn inte kan lita på Vimes. Men Vimes kan ju lita på Vimes och om jag hade varit god så hade jag ju jättegärna tagit chansen att få veta färgen på någon. (För återigen, om det visar sig att jag är ond så kommer ju Vimes naturligtvis skita i vad jag skriver i dödsriket men det klarar han nog av att lista ut själv)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Impetigo said:
Nu har jag sovit en natt, är inte längre sur över det som hände, och tycker att bdg, i synnerhet efter att han påstår att han siat xyas (!), är i särklass rödast på banan. Därför ska min röst självklart ligga där.
@Impetigo kan du pedagogiskt förklara vad du menar med "det som hände"?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
@Björn den gode, när du säger att Halo kan blocka ditt siande, menar du då att han blockar den du siar?

Harald Treutiger. Varje runda väljer Harald Treutiger en spelare. Denna spelare blir immun mot alla förmågor, inklusive nattmord och siande, till nästa rundas början. Harald kan inte välja samma spelare två rundor i rad.
Jag tänker att det är ganska stor skillnad på om han gör det, mot att Basenanji aktivt blockar dig (då är Basse garanterat 100 % faluröd liksom).
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
I bästa fall kan man då få ut en situation där basse och halo i r3 skyller på varandra avseende vem som blcokat siandet. I bästa fall.
Om... om ifall... Om... ...så kommer vi ju i sämsta fall ha en 50/50 på vem som blockade, och jag är rätt säker på att det inte är odds ulvarna vill ta.
Jag släpper denna diskussionen nu. Byn får avgöra vem de tycker går rödast ur den.

@Basenanji : ”Det som hände” var att bdg sista timmen kom med helt felaktig fakta som han skrev ut som rödande för mig (han skrev också att jag var ”i stort sett menlös” vilket jag blev sur över).

Jag blev skitsur och bet ifrån rejält. Jag använde uttrycken ”kamma dig” och ”kyss mig”.

Bdg svarade med ett inlägg där han förvisso tillstod att han hade helt fel och spelade dåligt men ändå kom med gliringar om att jag använde tråkig ton (hans första av många ”god ton-argument” riktade mot mig sen dess)

Jag bad om ursäkt för min tråkiga ton men ilsknade till medan jag skrev inlägget eftersom jag fick en misstanke om att bdg använde känsloargument som inte var baserade på äkta känslor. Jag avslutade därför med en ganska vass ton igen. Det var förstås dumt. Det finns aldrig nån ursäkt för dåligt beteende. Förlåt för det,@Björn den gode

Bdg konstaterade att detta var mycket rödande för mig (”extremt aggressiv” beskrev han mig som och visst, jag skrev i affekt). Vimes höll med bdg om detta och påpekade att mitt inlägg i affekt troligtvis var ett dåligt skådespel (jag förstår inte varför jag skulle iscensätta ett aånt skådespel. Vill duförtydliga, @Vimes ?

Jag blev otroligt irriterad på bdg och även på vimes och gick och la mig arg. Nästa morgon försökte jag ha med mig den bakgrunden och inte bara skrika ”häng, Björn!” Men ganska snart stod det ju klart att jag även i gryningens kranka blekhet såg bdg som den i särklass tydligaste ulven.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
@Björn den gode, när du säger att Halo kan blocka ditt siande, menar du då att han blockar den du siar?



Jag tänker att det är ganska stor skillnad på om han gör det, mot att Basenanji aktivt blockar dig (då är Basse garanterat 100 % faluröd liksom).
Ja alltså hela den här diskussionen började ju med att jag föreslog att du skulle få välja vem jag siade, och i det läget så tycker jag ju det är lika rödande om Halo blockar den personen, men en rimlig invändning hade ju varit att om vi öppet går ut med det så är det lite av en dödsdom mot den personen eftersom vi ju då inte vill att den blir väktat, så har vi valt en bybo så kommer ulvarna förstås att skjuta på den vi väljer. Men förhoppningsvis hade vi ju valt en ulv.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Jag släpper denna diskussionen nu. Byn får avgöra vem de tycker går rödast ur den.

@Basenanji : ”Det som hände” var att bdg sista timmen kom med helt felaktig fakta som han skrev ut som rödande för mig (han skrev också att jag var ”i stort sett menlös” vilket jag blev sur över).

Jag blev skitsur och bet ifrån rejält. Jag använde uttrycken ”kamma dig” och ”kyss mig”.

Bdg svarade med ett inlägg där han förvisso tillstod att han hade helt fel och spelade dåligt men ändå kom med gliringar om att jag använde tråkig ton (hans första av många ”god ton-argument” riktade mot mig sen dess)

Jag bad om ursäkt för min tråkiga ton men ilsknade till medan jag skrev inlägget eftersom jag fick en misstanke om att bdg använde känsloargument som inte var baserade på äkta känslor. Jag avslutade därför med en ganska vass ton igen. Det var förstås dumt. Det finns aldrig nån ursäkt för dåligt beteende. Förlåt för det,@Björn den gode

Bdg konstaterade att detta var mycket rödande för mig (”extremt aggressiv” beskrev han mig som och visst, jag skrev i affekt). Vimes höll med bdg om detta och påpekade att mitt inlägg i affekt troligtvis var ett dåligt skådespel (jag förstår inte varför jag skulle iscensätta ett aånt skådespel. Vill duförtydliga, @Vimes ?

Jag blev otroligt irriterad på bdg och även på vimes och gick och la mig arg. Nästa morgon försökte jag ha med mig den bakgrunden och inte bara skrika ”häng, Björn!” Men ganska snart stod det ju klart att jag även i gryningens kranka blekhet såg bdg som den i särklass tydligaste ulven.
Yes, jag ska också be om förlåt för min stil här. Det här är en diskussion som det nog egentligen är bättre att ta efter spelet där vi kan lita på vad vi säger och inte tro att det bara är spelande men eftersom det nu kom upp så är det fascinerande hur mycket bleed just varulvsspel kan skapa (för mig och många andra verkar det som). Jag blir aldrig arg på någon i verkligheten för att vi har en konflikt i rollspel, lajv eller ens de mest hårdnackade brädspelen som Diplomacy men i maffia (och framförallt på forum) så händer det hela tiden, vilket man nog kan se både när det gällde mitt och Vimes bråk och mitt och ditt bråk. Det var faktiskt lite av en shock när Vimes gjorde en video till förra varulvsspelet och jag fick se ett ansikte och kände att det där nog var en ganska trevlig person. Ja inte en shock att Vimes var trevlig alltså, det borde jag ju kunnat fattat ändå, men att jag någonstans inom mig hade en ganska stark aversion mot honom, (och konradK föv), nu när jag förstått var det kommer ifrån så hoppas jag att jag kan se till att det låter bli att påverka mig.

Att det blir så här tror jag är en kombination av att man inte har något 'alibi', man spelar inte en roll i den meningen att man har en fiktiv person, att man per definition av reglerna i spelet inte får prata off (hade vi börjat bli så här sura på varandra i ett rollspel hade jag ju bara sagt "off: alltså det är inte meningen att vi ska bli arga på riktigt, det är meningen att vi ska ha kul även om våra roller bråkar" och så hade det nog löst sig. Samt att hela grundpremissen är att man inte kan lita på någon vilket gör att man på något plan alltid går in med taggarna utåt och på helspänn.


Nog om det, jag är fortfarande inte ulv och jag tycker fortfarande att vi ska hänga Impetigo, hoppas bara att ingen (varken jag eller han) kommer behöva gå till sängs arga inatt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
@Vimes har vi hört något från dödsriket?
Ja, vi planerar när vi ska ses för öl.

Och... Hellzon har förstås berättat hur han använda sin förmåga. Jag har medvetet hållit lite på den informationen i förhoppningen att någon skulle rapportera ett förmågeanvändande som inte stämmer överens med det Hellzon säger. Men nu har jag kollat och dubbelkollat förmågorna och det är nog sejf att gå ut med det.

Hellzon snodde Empiricus secondhandtikerförmåga.

Det är lite frapperande att:
1. Basse blockar Hellzon
2. Hellzon snor skyddsförmågan från Empi
3. Korpa skjuter Empi
4. Ulvarna mördar Hellzon (vilket inte hade gått om Basse inte blockat honom)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Hellzon:
  • Först resonerar han lite kring roller, sen påpekar han att om Impetigo ska röstas ut så borde han roleblockas så vi får reda på rätt faktion.
  • Har Basse som neutral och Sidd som god
  • Har både mig och Vimes som gröna
  • Hävdar att det är sant att man inte ska rösta ut mig runda ett, är lite kritisk mot Halos röst på honom, och resonerar kring att han nog inte borde hålla sig kvar med våld om han blir utröstad.
  • Går igenom empi-halo beefen och drar slutsatsen att empi är grönare, halo inte nödvändigtvis rödare men vimes är rosa.
  • Resonerar kring att vi kommer få veta vem som röstas ut så det där med färg är rätt lugnt.
  • Gör ett långt inlägg med en misstankelista http://www.rollspel.nu/threads/häxmästarnas-rådslag-första-rundan.77109/post-1060669 mest notervärt är väl att han har Vimes, mig och Basenanji som de tre rosa
  • Röstar Basenanji
  • Väljer att inte gå på något av nuvarande drev men byter till att rösta på Korpa
  • Röstar på Empiricus

Min sammanfattning här är väl att de som hade mest nytta av att ta ut Hellzon är Basenanji, Korpa och Vimes och jag tror vi har minst en ulv där, av andra skäl tror jag inte att det är Vimes, men båda Basenanji och Korpa tycker jag är bra kandidater.

Fast det läskiga är ju att Vimes är med på den listan, för annars hade ju Hellzon helt enkelt kunnat få tala för sig själv, men nu kan vi väl tyvärr inte lita helt på det.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
@Impetigo , skulle du kunna sammanfatta dina åsikter om Halo och Vimes just nu?
Du kanske gjort det nyligen, och jag missat det, men jag hade gärna hört det en gång till i så fall.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Ja, vi planerar när vi ska ses för öl.

Och... Hellzon har förstås berättat hur han använda sin förmåga. Jag har medvetet hållit lite på den informationen i förhoppningen att någon skulle rapportera ett förmågeanvändande som inte stämmer överens med det Hellzon säger. Men nu har jag kollat och dubbelkollat förmågorna och det är nog sejf att gå ut med det.

Hellzon snodde Empiricus secondhandtikerförmåga.

Det är lite frapperande att:
1. Basse blockar Hellzon
2. Hellzon snor skyddsförmågan från Empi
3. Korpa skjuter Empi
4. Ulvarna mördar Hellzon (vilket inte hade gått om Basse inte blockat honom)
Fast vänta nu, det här måste väl vara lögn? För om Hellzon redan hade snott Empis skyddsförmåga, så hade han ju dött av att Korpa mördade honom, och då hade vi ju inte fått reda på hans tillhörighet vilket ju vi bara fick om vi hade röstat ut honom. Eller har jag missuppfattat reglerna igen, tyckte ändå det frågades om det här specifikt några gånger under runda ett?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Eller jaha, du menar att Hellzon försökte sno Empiricus secondhandförmåga men att det inte gick för att Basse hade blockat honom. Alright, disregard last message.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Ja, vi planerar när vi ska ses för öl.

Och... Hellzon har förstås berättat hur han använda sin förmåga. Jag har medvetet hållit lite på den informationen i förhoppningen att någon skulle rapportera ett förmågeanvändande som inte stämmer överens med det Hellzon säger. Men nu har jag kollat och dubbelkollat förmågorna och det är nog sejf att gå ut med det.

Hellzon snodde Empiricus secondhandtikerförmåga.

Det är lite frapperande att:
1. Basse blockar Hellzon
2. Hellzon snor skyddsförmågan från Empi
3. Korpa skjuter Empi
4. Ulvarna mördar Hellzon (vilket inte hade gått om Basse inte blockat honom)
Det tycker jag väl stärker min opportionisktiska ulvar-teori om att ulvarna såg sin chans att skjuta prick på Hellzon när de nu (mer eller mindre) visste att Basse skulle blocka honom.

Alternativet är ju att Basse är röd, men i så fall kunde de ju offat Hellzon när som helst.

Nästa alternativ är att du bara hittar på det här Vimes. Du har ju inte precis agerat supergrönt hitintills.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Lunchen snart slut.

Jag är i
Det tycker jag väl stärker min opportionisktiska ulvar-teori om att ulvarna såg sin chans att skjuta prick på Hellzon när de nu (mer eller mindre) visste att Basse skulle blocka honom.

Alternativet är ju att Basse är röd, men i så fall kunde de ju offat Hellzon när som helst.
Det här tycker jag stärker min idé om att vi behöver prata mer med varandra om våra förmågor och hur vi använder dem. Jag ville testa Korpa genom att se vad hon gjorde om jag lät bli att blocka henne och det visade sig att hon använde den förmågan på Empiricus som var på väg ut.

Det ÄR intressant för så hade ingen gjort om den inte förstått att Empiricus skulle kunna dö som en följd av förmågeanvändningen. Jag tycker nog, när jag läser omR1, att det finns flera saker i Korpas beteende som avviker från hennes vanliga bybospel. Särskilt undrande är jag över hur lite hon skrev när hon faktiskt hade tid att göra så (och öppet deklarerat detta). Nu gillar jag Korpas magkänsla och är inte beredd att rösta på henne för den här grejen riktigt ännu, men å andra sidan så vill jag inte heller att vi sitter tysta kring hur vi ser på våra och andras förmågeanvändning.

Så:

@Halo9000 jag vill förstås inte att du ska avslöja vem du väktar (och för guds skull gör inte det!), men: vilken förmåga tror du skulle vara smart att stoppa som rollblockerare?

@Björn den gode hur tänker du kring kommande siande? Hur kan din förmåga användas på bästa sätt just nu givet de förmågor som är kvar i spel?

@Kim Nolemo hur känner du inför att du kommer bli allt viktigare i spelet om du får leva? Vad skulle du behöva för stöd för att din förmåga kan hjälpa byn bäst?

@Sidd hur tänker du kring din förmåga? Hur tror du att ulvlaget bedömer den?

@Xyas om du var tvungen att fatta beslut kring detta idag, vem skulle du dra med dig till dödsriket och varför?

och så slutligen:

@Korpa hur ser du på din förmåga? Vad är bra med den utifrån ett byboperspektiv? Vad skulle (om du känner så) hjälpa dig i att använda förmågan för byn på bästa sätt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Ja, det är ett intressant sammanträffande att Hellzon snor en skyddsförmåga, men blir blockad och nattmördad. Men... ulvarna kunde inte veta att Hellzon skulle ta just Empis frörmåga - Hellzon säger själv i dödsriket att han i tråden deklarerat att han inte tänkte göra det (något jag inte kollat upp - men vi får anta att det stämmer i och med att Helliz måste vara grön). Hellzon menar för övrigt att han försökte stjäla skyddsvästen för att ulvarna inte skulle kunna manipulera utröstningen.
 
Top